Tour de France


ziggymund
 Share

Recommended Posts

Så kom den (endelig). Ikke så mange bjergafslutninger (men det skal nok blive småhårdt alligevel :wink: ) og færre km med tidskørsel. Ikke ligefrem en rute, der er lavet for at please Lance Armstrong, som i øvrigt ikke var til stede ved præsentationen, så han stiller nok ikke op. Hvis han er ved at være mæt er det vel også i orden.

letour.fr

I øvrigt skulle det være sikkert at den amer. TT mester Zabriskie trækker i CSC-trøjen de næste 2 år. Godt køb, tror jeg.

Ziggymund

Link to comment
Share on other sites

Så kom den (endelig). Ikke så mange bjergafslutninger (men det skal nok blive småhårdt alligevel  :wink: ) og færre km med tidskørsel. Ikke ligefrem en rute, der er lavet for at please Lance Armstrong, som i øvrigt ikke var til stede ved præsentationen, så han stiller nok ikke op. Hvis han er ved at være mæt er det vel også i orden.

letour.fr

I øvrigt skulle det være sikkert at den amer. TT mester Zabriskie trækker i CSC-trøjen de næste 2 år. Godt køb, tror jeg.

Ziggymund

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror "han" kommer igen - det er jeg sikker på er en del af handlen med Discovery Channel. Der bliver ikke meget sidevindskørsel langs med Atlantkysten - det kan jo ellers være spektakulært. Ummidelbart ser det kedli

gere ud end sidste år... men mon dog det er det når det kommer til stykket...

Der er et etappe mål i Pau - jeg kan allerede høre Leth tale om "Pau - porten til Pyenæerne når vi kommer den vej rundt - eller afslutningen på eventyrene i de høje bjerge når vi som i år kommer den vej rundt"....

Link to comment
Share on other sites

Ruten ser spændende ud. Specielt den 19km lange ITT til Noirmoutier som erstatter prologen ser jeg frem til. Sidst feltet kørte på dæmningen ud til øen var i 99, hvor flere af favoriterne, bla. Zulle tabte meget tid pga vejens tilstand.

På trods af at Armstrong ikke var til stede ved offentliggørelsen af ruten tror jeg ikke, at vi skal tage dette som et tegn på at han ikke stiller op. Han har for lang tid siden meddelt, at han ikke ville være til stede, da han skulle være sammen med sine børn i USA.

I øvrigt skulle det være sikkert at den amer. TT mester Zabriskie trækker i CSC-trøjen de næste 2 år. Godt køb, tror jeg.

Helt sikkert en intressant rytter at få til holdet. Iøvrigt skulle en anden amerikaner, Christian Vandevelde fra Liberty Seguros også være på vej til CSC ifølge rygterne. Det bliver spændende, at se hvem de sidste ryttere på holdet bliver. Enten har Riis travlt ellers holder han kortene tæt til kroppen. Den 1. november er deadline hos UCI, der skal CSC have indsendt kontrakter for 25 ryttere for at deltage i næste års ProTour. CSC har pt. kun kontrakt med 12!

Link to comment
Share on other sites

Ruten ser spændende ud. Specielt den 19km lange ITT til Noirmoutier som erstatter prologen ser jeg frem til. Sidst feltet kørte på dæmningen ud til øen var i 99, hvor flere af favoriterne, bla. Zulle tabte meget tid pga vejens tilstand.

Husker det godt. Men hvis det var en dæmning og ikke bare en lavtliggende vej, så var den hvist bygget lige lavt nok. I hvert fald blev den oversvømmet dagligt af tidevand. Resultatet var at vejen var monster glat, og rytterne væltede rundt som stive teenagere til halbal.

Den 1. november er deadline hos UCI, der skal CSC have indsendt kontrakter for 25 ryttere for at deltage i næste års ProTour. CSC har pt. kun kontrakt med 12!

<{POST_SNAPBACK}>

Set udefra virker det unægteligt som om der - igen igen - er en del, der ikke er styr på lige før lukketid. Men det er da også næsten utroligt så mange eksperter :4smartass: der - uden nødvendigvis at kende noget til hverken Riis, Team CSC eller cykelsporten som sådan - de sidste uger har haft travlt med at udtale sig om situationen omkring Team CSC. Lidt mere åbenhed fra holdets side ville måske kunne medvirke til at nogle af de mest inkompetente fjolser blev siet fra.

I øvrigt har Blaudzun i går eller forgårs tilkendegivet at han ville skrive under trods udsigt til lønnedgang. Så er der 13.

Ziggymund

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har Blaudzun i går eller forgårs tilkendegivet at han ville skrive under trods udsigt til lønnedgang. Så er der 13.

<{POST_SNAPBACK}>

Og nu er de pludselig 25. Mest overraskende er det vel at Jaksche forlader holdet. Godt at se der blev plads til Lars Bak. Umiddelbart ser holdet knapt så stærkt ud som i år. Der er flere unge ryttere, som lige skal have lidt erfaring før resultaterne kommer. Men det er et godt hold.

Nye: Zabriskie (25), Vandevelde (28), Lombardi (35), Breschel (20), Bak (24), Andy Schleck (19).

Ziggymund :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølglig er det trist, at skulle sige farvel til en rytter som Jaksche. Men på trods af hans skifte til Liberty Seguros syntes jeg holdet for næste år ser stærkt ud. Blandt de nye ryttere blive det specielt spændende at følge de to neoproer Matti og Andy, som begge besidder et talent som få andre. I Vandevelde får holdet en stærk hjælper som er stærk både på ITT og i fladt og kuperet terræn. Zabriskie og Bak er begge et par gode ryttere som har bevist, at de kan begå sig i proffeltet, men som har potentiale til at nå endnu større resultater end deres hidtidige. Endeligt er der gode gamle Lombardi, som på trods af sin alder er en rytter der stadig kan blande sig med de bedste i massespurterne og hellere ikke er bange for at gå med i udbrud langt ude fra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share