Øvelser til smidighed


TigerDyr
 Share

Recommended Posts

Ok jeg har åbenbart lige præsteret at skrive det indlæg med færrest antal hits i hele "Generelt"'s historie. Det er dog et tæt løb mellem mit og ham gutten der vil købe en chin-up-bar. Jeg kan næsten regne ud at svaret er at "styrkesvin" træner styrke og ikke smidighed ;)

Nå men nu har jeg selv brugt noget tid på at surfe rundt og her er det bedste jeg har fundet indtil videre:

Streching/Flexibility exercises

Training for splits

Nogen kommentarer til disse websider/øvelser??

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis man har brug for udstrækning, så er det fordi, de øvelser, man laver, ikke strækker nok.

Er det styrketrænings-øvelser du mener? Hvis det er kan jeg ud fra hvad jeg har læst indtil videre kun være enig i at hvis man i forvejen er fleksibel så kan dette sikkert til en vis grad vedligeholdes med styrketrænings-øvelser.

De websider har læst om smidighed siger at smidighed bedst opnåes ved et statisk stræk og ikke et dynamisk stræk som styrketræningsøvelser må være. Desuden kan man få skader af at forsøge at udvidde sine yderpositioner med vægt på.

Desuden tvivler jeg lidt på at man pludselig kan gå i split fordi man træner styrketræning ;)

Og ja jeg har overvejet det med Pavel - men under min søgning efter info om smidighed fandt jeg denne tråd. Der faldt troværdigheden for ham Pavel lidt. Desuden virker hans træning som noget der er på efter-begynder-stadiet(og så vil jeg jo også gerne have det gratis ;))

Link to comment
Share on other sites

Desværre er nogen lidt hurtige til at drage konklusioner omkring folks ekspertise, bare fordi de laver et par udtalelser som indeholder faktuelle fejl. Nu er Pavel godt nok uddannet indenfor sportstræning, så han er ikke helt så lovligt undskyldt som så mange andre. Louie Simmons er selvlært, og udviser tit mangler i hans fysiologiske og anatomiske forklaringer. Men ikke desto mindre VIRKER hans metoder. Det er det som må være det essentielle. Jeg foretrækker at folk anvender videnskabelige forklaringer, når de skal begrunde noget. Men jeg vil hellere tage imod råd fra folk som har VÆRET DER SELV, end såkaldte professorer, som har lært alt i en bog. Der er trods alt ting som man ikke kan læse sig til i bøger. Det er det som er gældende her. Det er muligt at Pavel ytre ting som ikke altid er 100 % korrekte. Ikke desto mindre bliver folk stærkere og større på hans vægtprogrammer, og folk bliver smidigere med hans udstrækningsteknikker. Det er vigtigst for mig, hvis jeg skulle vælge materiale. At teknikkerne giver resultater for flertallet. Jeg har ikke set Pavel´s udstrækningsvideoer (udover det lille klip på dragondoor.com), så jeg kan ikke vide om de er pengene værd. Jeg er dog enig i at du sikkert kan finde en pæn portion god gratis viden på nettet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share