NBA


Chris27
 Share

Recommended Posts

NBA's Longest Suspensions

73  Ron Artest, Pacers  Fought with fans at Detroit, 2004

68  Latrell Sprewell, Warriors  "Physically assaulted" coach, 1997

30  Stephen Jackson  Fought with fans at Detroit, 2004

26  Kermit Washington, Lakers  Punched Rudy Tomjanovich, 1977

25  Jermaine O'Neal, Pacers  Fought with fans at Detroit, 2004

11  Dennis Rodman, Bulls  Kicked courtside TV photographer, 1997

10 games  Vernon Maxwell, Rockets  Hit fan in stands, 1995

<{POST_SNAPBACK}>

Se det forstår jeg så ikke...

Den lange karantæne til Artest blev netop begrundet med, at overfald på tilskuere ikke tolereres; men den nederste der her nævnes, er netop et overfald på en tilskuer..

De har åbenbart skærpet reglerne/tolerancen :raisebrow:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bag historien om Vernon Maxvell gemmer der sig en ækel historie. Dette er grunden til at hans karantæne ikke blev størrere. Maxvells kone fødte et dødfødt barn, og så var der selvfølgelig en fan der brugte dette mod ham et par kampe efter det skete.

Jeg mener at denne fan fik forbud for livstid mod at komme i den Arena, hvor det skete og at mange havde forståelse for Maxvells reaktion på det givne tidspunkt.

Det er ihvertfald som jeg husker historien.

Link to comment
Share on other sites

Bag historien om Vernon Maxvell gemmer der sig en ækel historie. Dette er grunden til at hans karantæne ikke blev størrere. Maxvells kone fødte et dødfødt barn, og så var der selvfølgelig en fan der brugte dette mod ham et par kampe efter det skete.

Jeg mener at denne fan fik forbud for livstid mod at komme i den Arena, hvor det skete og at mange havde forståelse for Maxvells reaktion på det givne tidspunkt.

Det er ihvertfald som jeg husker historien.

<{POST_SNAPBACK}>

Troede det var barkley det skete for.

Anyway, Artest angreb andda de forkerte ifølge en af mine favorit skribenter http://x.go.com/cgi/x.pl?goto=http://sport...t-Story&srvc=sz

Desuden er der forskel på at angribe og på at slå på alt og alle.

Artest har, ligesom Maxwell i sin tid havde det, et alenlangt synderegister med karantæner etc..

Jermaine O'Neals karantæne er dog IMHO for lang. Han blev på banen og slog på tilskuere, der gik direkte imod ham på banen. Tiskuerne hørte ikke til der. Desuden må man vel godt forsvare sig selv, eller?

Som "the sports guy" skriver i linket, bliver karantænerne sikkert afkortet. Spillerforeningen er ikke enige med strafudmålingen og har allerede anket. Der er også interessante hentydninger til en mulig forbindelse imellem Ben Wallace og en af urostifterne..

Jeg tvivler på at det sidste i er sket i denne sag.

Link to comment
Share on other sites

nu håber jeg ikke jeg spørge dumt men jeg er rookie indefor basketball

hvad var det for en fejl Arest begik på Wallace der gjorde ham så sur? der stod i den artikel at indiana - detroit kampe kunne være heftige men at han ligefrem angriber Arest synes jeg virker vildt :blink:

men det er godt nok også vildt med slåskamp på 5 min :blink:

Link to comment
Share on other sites

>> Don Nors

Fejlen, som Artest lavede på Wallace, var ikke usædvanlig hård. Ikke så hård at det burde kunne medføre en så voldsom reaktion. Jeg tror det har mere at gøre med, at det lige var Artest's og Wallaces hold der tørnede sammen.

Der er en helt særlig intensitet og nerve i opgør mellem Indiana og Detroit. Det var jo også disse to hold, der mødtes i sidste sæsons Eastern Conference finaler, hvor Detroit vandt en tæt og fysisk betonet serie af kampe.

Som de regerende mestre, var Detroit nok ikke specielt tilfredse med at tabe til rivalerne i den pågældende kamp. Og da slet ikke når det var på deres egen hjemmebane. Jeg tror Wallace lige ville signalere til Artest at det stadig var "hans hus" og publikum har så åbenbart fulgt op på den gnist. Men alligevel utroligt at det kunne eskalere til et regulært masseslagsmål! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu hænger hans reaktion nok også sammen med tidspunktet Artest begår fejlen på. Det sker i slutningen af kampen, mener der er under to min. tilbage og, her er kampen for længst afgjort. Derfor er fejlen fuldstændig unødvendig, det eneste Artest kunne opnå var at provokere Ben Wallace, hvilket han så også fik gjort.

Link to comment
Share on other sites

Læs evt the sportsguy's udlægning af historien. Kaster et lidt andet lys over begivenhederne syntes jeg: http://sports.espn.go.com/espn/page2/story...=bayless/041124

Så et interview med manden der overfaldt Artest: Kastede øllen og trak ham væk bagfra og begyndte bagfra! At slå Artest i ansigtet.

Meget usympatisk fyr. Havde flere domme bla. for spirituskørsel, vold og ulovlig våbenbesiddelse..

Artest skulle aldrig have løbet op i tilskuerpladserne, men omvendt opførte tilskuerne sig skændigt.

De tilskuere der fik tæsk på banen, ja de ville slås. Udfordrede NBA spillerne. Hvad skal man gøre i en sådan situation?

Jeg er ikke voldelig og har ikke været oppe at slås i 15år. Men kom tilskuere på banen under en kamp og ville slås uden security var der til at beskytte mig, -så havde jeg ikke lagt fingre imellem.

Link to comment
Share on other sites

Læs evt the sportsguy's udlægning af historien. Kaster et lidt andet lys over begivenhederne syntes jeg: http://sports.espn.go.com/espn/page2/story...=bayless/041124

Så et interview med manden der overfaldt Artest: Kastede øllen og trak ham væk bagfra og begyndte bagfra! At slå Artest i ansigtet.

Meget usympatisk fyr. Havde flere domme bla. for spirituskørsel, vold og ulovlig våbenbesiddelse..

Artest skulle aldrig have løbet op i tilskuerpladserne, men omvendt opførte tilskuerne sig skændigt.

De tilskuere der fik tæsk på banen, ja de ville slås. Udfordrede NBA spillerne. Hvad skal man gøre i en sådan situation?

Jeg er ikke voldelig og har ikke været oppe at slås i 15år. Men kom tilskuere på banen under en kamp og ville slås uden security var der til at beskytte mig, -så havde jeg ikke lagt fingre imellem.

<{POST_SNAPBACK}>

ptpoul, nu sker den slags jo heldigvis ikke i DK, men jeg må da indrømme, at jeg enkelte gange også har haft lyst til at løbe ud og stikke en tilskuer en flad! Specielt i HIC :laugh:

Glemte lige at skrive, at jeg selvfølgelig heller ikke er voldelig anlagt!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nu hænger hans reaktion nok også sammen med tidspunktet Artest begår fejlen på. Det sker i slutningen af kampen, mener der er under to min. tilbage og, her er kampen for længst afgjort. Derfor er fejlen fuldstændig unødvendig, det eneste Artest kunne opnå var at provokere Ben Wallace, hvilket han så også fik gjort.

<{POST_SNAPBACK}>

Fejlen var reaktion på lige så slemme fejl i modsat ende af banen. Man skal ikke tage tingene ud af kontekst.

Ben Wallace var letantændelig på det tidspunkt og det udnyttede Artest. En del af spillet. Ikke den pæne side af spillet, men den er der.

Da jordan i sin tid blev fejlet hårdt af "hot rod" Willims fra Cleveland, blev han meget vred. Især fordi tilskuerne klappede da det så ud til han blev skadet.

Jordans hævn? Han droppede 69points på Cleveland med en scoringsprocent på over 50... Se DET er hævn :wink: Jordan var ikke et englebarn. Pga. hans status slap han godt fra at at trashtalke mere end nogen anden.. Hans kæbe stod ikke stille på noget tidspunkt. Men slås, dele albuer ud osv? Nej det havde de Rodman til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu hænger hans reaktion nok også sammen med tidspunktet Artest begår fejlen på. Det sker i slutningen af kampen, mener der er under to min. tilbage og, her er kampen for længst afgjort. Derfor er fejlen fuldstændig unødvendig, det eneste Artest kunne opnå var at provokere Ben Wallace, hvilket han så også fik gjort.

<{POST_SNAPBACK}>

Fejlen var reaktion på lige så slemme fejl i modsat ende af banen. Man skal ikke tage tingene ud af kontekst.

Ben Wallace var letantændelig på det tidspunkt og det udnyttede Artest. En del af spillet. Ikke den pæne side af spillet, men den er der.

Da jordan i sin tid blev fejlet hårdt af "hot rod" Willims fra Cleveland, blev han meget vred. Især fordi tilskuerne klappede da det så ud til han blev skadet.

Jordans hævn? Han droppede 69points på Cleveland med en scoringsprocent på over 50... Se DET er hævn :wink: Jordan var ikke et englebarn. Pga. hans status slap han godt fra at at trashtalke mere end nogen anden.. Hans kæbe stod ikke stille på noget tidspunkt. Men slås, dele albuer ud osv? Nej det havde de Rodman til :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Lige præcis!! Jeg har tidligere luftet min mening om at NBA var bedre "back in the days". Dengang var der RIGTIGE superstjerner (fx MJ) og enkelte rigtige tough guys (fx Barkley)... i dag synes jeg, der er for mange forkælede superstjerne med dårlige attituder!

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis!! Jeg har tidligere luftet min mening om at NBA var bedre "back in the days". Dengang var der RIGTIGE superstjerner (fx MJ) og enkelte rigtige tough guys (fx Barkley)... i dag synes jeg, der er for mange forkælede superstjerne med dårlige attituder!

<{POST_SNAPBACK}>

Der er mange virkeligt dygtige spillere i NBA nu. Men deres attitude er elendig. Artest er en fantastisk spiller i begge ender af banen. Men hans indstillig er elendig. Kobe? Forkælet drengerøv og mulig voldtægtsforbryder, Le-Bron James egoistisk lille dreng (alderen taget i betragtning måske OK), Chris Webber -egoistisk og dårlig holdspiller. Siden han er kommet tilbage spiller Peja Stojakowic elendigt og holdet er ufatteligt dårligt ifht før, Tracy Mc Grady -kælling der ikke kan rame en ladeport. Har potentiale til at være bedre end Jordan, men har ikke skyggen af vindermentalitet.

Eneste der ikke har skuffet endnu: Amare Stoudemire, Grant Hill (dejligt at have ham tilbage), Vince Carter (gik ikke efter maxkontrakt, men hjalp holdet ved at tage mindre i løn), Jermaine O'Neal har også altid leveret varen og været en god holdspiller.

Link to comment
Share on other sites

Fejlen var reaktion på lige så slemme fejl i modsat ende af banen. Man skal ikke tage tingene ud af kontekst.

Ben Wallace var letantændelig på det tidspunkt og det udnyttede Artest. En del af spillet. Ikke den pæne side af spillet, men den er der.

:blink: Kan ikke se om du prøver at være uenig med mig her, de sidste par linier antyder i hverfald at du er enig. Prøvede egentlig også bare komme med en mulig forklaring på, hvorfor Wallace reagerer som han gør. Det var egentlig ikke så meget for at hænge Artest ud, selvom jeg aldrig har haft den store respekt for spillere der fejler for at fejle.

Link to comment
Share on other sites

Mener nu Vince Carter har skuffet, rent indstillignsmæssigt i hvertfald. Mener tydeligt at kan huske en historie for en tre år siden, hvor han havde været på skadeslisten igennem længere tid, pga. en knæskade. Inden han blev meldt klar, blev han pludselig set break dance på scenen til en Nelly koncert. :blink: Efter medierne havde været gevaldigt efter ham en uges tid, måtte han hvis hellere melde sig klar igen.

Samtidigt mener jeg også han mangler vinder mentalitet, men nok alligevel ikke mere en resten af ligaen.

Skulle jeg komme med et bud, på en rolle model i NBA, må det være Derek Fisher, selvom han ikke er en af de store stjerner.

Edited by cisse
Link to comment
Share on other sites

Fejlen var reaktion på lige så slemme fejl i modsat ende af banen. Man skal ikke tage tingene ud af kontekst.

Ben Wallace var letantændelig på det tidspunkt og det udnyttede Artest. En del af spillet. Ikke den pæne side af spillet, men den er der.

:blink: Kan ikke se om du prøver at være uenig med mig her, de sidste par linier antyder i hverfald at du er enig. Prøvede egentlig også bare komme med en mulig forklaring på, hvorfor Wallace reagerer som han gør. Det var egentlig ikke så meget for at hænge Artest ud, selvom jeg aldrig har haft den store respekt for spillere der fejler for at fejle.

<{POST_SNAPBACK}>

Den er bare ikke så ensidet som mange fremstiller det.

Mange beskriver hvordan Artest laver en uforståelig dum fejl.. Well Wallace havde delt flere tilsvarende op til dette. Hvorfor så deltage? I Fysiske kampe der taber man, hvis ikke man svarer igen med samme mønt.

Se på Bulls vs Pistons Bad boys i slut 80'erne. De blev slået ud gentagene gange indtil de fik spiller somOakley og Bill Cartwright der kunne give igen. Pistons var de primære årsag til at Jordan Bulkede og styrketrænede meget mere senere i sin karriere. Selv Jordan måtte lære at give igen og have folk til at give igen for ham.

Den enste forskel på Artest og Wallace i den situation var, at Artest var bedre til spillet i spillet. Han fik tændt Wallace af og fik dermed sikret en fin lille karantæne til Wallace.

Det fysiske og det at komme ind i hovedet på folk ses i alle former for kontaktsport. Folk der er kendt for samme stil er Rodman, den gamle Kevin Mc Hale, Danny Fortson fra Sonics, Dikembe Mutumbo, -ja alle gode power forwards har det i deres spil i større eller mindre grad.

NBA slår hårdt ned på handchekking i denne sæson så en stor del af det fysiske spil er fjernet nu. Men de kan ikke gøre meget ved hårde fejl. De er blevet en ærgelig del af spillet.

Link to comment
Share on other sites

Mener nu Vince Carter har skuffet, rent indstillignsmæssigt i hvertfald. Mener tydeligt at kan huske en historie for en tre år siden, hvor han havde været på skadeslisten igennem længere tid, pga. en knæskade. Inden han blev meldt klar, blev han pludselig set break dance på scenen til en Nelly koncert.  Efter medierne havde været gevaldigt efter ham en uges tid, måtte han hvis hellere melde sig klar igen.

Uhh den havde jeg ikke hørt :raisebrow:

Han har ellers altid leveret varen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om man kan sige Artest var bedre til spillet, han er trods alt ude resten af sæsonen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja, men indtil han gik på tilskuerne (som ikke er en del af spillet) var det vist ham der havde overtaget. Eller er du uenig i at indtil det tidspunkt var det Wallace der stod til karantlne og Artests adfærd over for tilskuerne ikke havde noget med Wallace at gøre? Jeg forstår ikke helt dit ræsonement?

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er bare, at havde han ikke fejlet Wallace, så havde tilskuerne ikke kastet ting efter ham og, han ville stadig spille for Pacers(i denne sæson). Ved heller ikke hvor meget han opnår, ved at Wallace får et par kampes karentæne, hvilket jeg tror han maks havde fået, hvis ikke det havde udviklet sig.

Jeg er tildels enig i, at man må sætte hårdt mod hårdt, men så burde man gøre det mens der var noget at spille om.

Link to comment
Share on other sites

I år leverer Vince Carter ikke varen. Han vil gerne væk fra Toronto og laver en masse problemer med det, bla er træneren blevet så frustreret på ham, at han 3 gange slet ikke har været på banen i 4. quarter (i tætte kampe).

Jeg draftede ham til mit NBA drømmehold (som nr 23 spiller overall), og det var været en skuffelse.

Jeg vil heller ikke sige at Artest er bedre til 'spillet', han har i sin karriere fået mange karantænedage for grove fejl og håbløs opførsel (han fik bla ca 7dages karantæne for at smadre en tv-monitor for 2 sæsoner siden). Han blev også tidligere i sæsonen væk fra to kampe, da han skulle promovere sit rap-album :blink: .

Af PtPouls nævnte spillere, så startede Jermaine O'Neill med at sidde yderst på bænken 4 år i Portland, så det er naturligt, at han har lært lidt ydmyghed.

Jeg er også imponeret af LeBron James, som inden han er fyldt 20år er noget nær ligaens bedste spiller.

Også dejligt at se Grant Hill tilbage, det er en solstrålehistorie.

Men McGrady er en wuzzie, som bestemt ikke nogen vindertype. Sidste år forlængede han vist også bevidst sin skadesperiode fordi han ikke ville tilbage til et elendigt Orlandohold - Store spillere løfter deres hold, når det går dårligt, McGrady sænker bare sit spil til holdets niveau :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vince Carter, UPS endnu et af ligaens tudefjæs..

Det var Kevin Garnett fra Timberwolves jeg mener. Carter er en sørgelig satan. Det sjoveste er at der er tale om at trade ham for Shareef Abdur Raheem. Der er et lige så stort talent og tudefjæs.. LOL

Måske lærer ligaen at købe gode spillere og ikke fysiske talenter end dag? Så snart Carters knæ blev ødelagt var der udsolgt. Hans game der stortset bestod af et startskridt og springhøjde er væk..

Alle super atleterne går i stykker/mister deres eksplosivitet med tiden. Dygtige spillere klare sig uden og er derfor langtidsholdbare (Bird, Jordan, Regie Miller, Parish etc..).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hele det der free agent markede har ødelagt NBA... Back in the day var en spiller ikke kun sig selv, man han tilhørte en klub.

Magic Johnson for Lakers

Jordan for Bulls

Bird for Celtics

Isaiah for Pistons

Osv.

Nu er det utrolig sjældent at en spiller blir i en klub (eller bare to-tre stykker) i hele sin karierre... Det er synd. Holdene er vidt forskellige år for år. Da Barkley i sin tid blev traded til Suns var det en KÆMPE nyhed... Men I dag sker sådanne store trades 3-4 gange pr sæson... Holdene har mistet identitet og sjæl gennem denne udvikling. Derfor var det sjovere i gamle dage...

Duncan, Iverson og Garnett er undtagelser...

-> til Poul - Jeg mener at Amare er sindsygt overvurderet. Han var rystende til OL - en af de absolut ringeste for USA. Men hans statestikker for dene sæson er da flotte...

Link to comment
Share on other sites

I Detroit-Indiana sagen er politiet gået ind i sagen, som det kan læsesher så 5 spillere og 7 fans er sigtede. Det lyder lidt voldsomt at hændelserne skulle være til fængsel (men jeg må indrømme, at jeg stadig ikke har set dem). Men jeg håber af en fan eller to får fængselsstraf. Så sagen ikke efterlader det indtryk at man på den måde uden konsekvenser kan sabotere sin nærmeste konkurrent og dermed måske få en let vej til finalen (Ron Artest er kendt som en tikkende bombe, så når man kaster ting efter ham, må man forvente at han reagerer, han udviste faktisk mere selvkontrol her end tidligere set).

Klami> Har man ikke altid haft et free agent system?

Jeg vil mene, at det største problem med spillerskift er at klubberne er så fokuserede på at blive mestre, at de ustandseligt genopbygger holdet (hvilket vil sige at droppe deres gode spillere til fordel for unge spillere eller udløbende kontrakter), som regel inden at de har givet deres nuværende hold en chance.

Et godt eksempel er Chicago, som siden Jordan stoppede har været NBA's dårligste hold, men de har siden haft rigtige gode spillere, som de skyndte sig at trade igen, feks har de sendt en allstar frontlinie bestående af Brad Miller, Ron Artset og Elton Brand (som de byttede for en highschool spiller), fordi de åbenbart ikke var helt de rigtige spillere, så nu har de igen ingenting.

Studemare har en monstersæson hos Phoenix i år, men det er vist også nemt at have på et hold, som vist kan løbe og skyde alle andre hold ned.

Link to comment
Share on other sites

Kobe Bryant er den største tudekælling og respektløse møgluder EVER!

LOS ANGELES -- Karl Malone has apparently ruled out a return to the Los Angeles Lakers because of comments made by Kobe Bryant in a radio interview, Malone's agent said Tuesday.

 

Malone

"Karl is furious," agent Dwight Manley told The Associated Press. "He felt very disrespected and betrayed after personally being the first to stand up for Kobe over the last year throughout his rape charge and all he went through."

"Who's had Kobe Bryant's back?" Malone said to The (Riverside, Calif.) Press-Enterprise. "What did he do for me?"

Manley said remarks made by Bryant on Monday, coupled with what the agent called "recent personal attacks made in private," led Malone to his decision.

 

Bryant

Asked if Malone might play elsewhere, Manley replied: "This certainly opens up that possibility."

Manley first told radio station KMPC of Malone's decision.

Malone said later Tuesday that he would rather not use "those strong words on saying I'm not coming back."

"I wish them the best," he told The Press-Enterprise. "Whether I play or not, I wish them the best. And I was seriously, seriously considering coming back."

"I didn't come to take anybody's glory, anybody's accolades, anybody's anything," Malone told KCBS-TV in a telephone interview. "But if it seems to me that that is what I'm doing, then I would rather move on and turn the page in my life.

"If that's your star player, you want him to want you on the team, right? I don't want to be anybody's distraction."

"Is there any way I can come back and play for the Lakers?" Malone told the newspaper. "You gave a person 100 percent control of an organization -- 100! -- and that person don't want you there. ... How can it be a way for me to play for the Lakers?"

ESPN.com reported in August that Malone had informed new Lakers coach Rudy Tomjanovich that, if he plays a 20th season, he would only sign with the Lakers. Malone and Manley later had lunch with Lakers owner Jerry Buss on the eve of training camp to let Buss know that Malone wouldn't sign with another team.

But San Antonio and Minnesota continue to check in regularly with Malone, according to league sources, promising to save a roster spot for him.

Bryant told XTRA on Monday he didn't believe Malone, who is recovering from knee surgery, would come back to the Lakers, calling it "just intuition."

"It's not really fair to hold it over the guys' heads that are here," Bryant said. "The guys that we have here are working hard, practicing hard every day. It's kind of tough for them to be looking over their shoulder, wondering if he's going to come back and then everybody is going to disappear.

"They are here giving me 110 percent. It's really not fair for us to sit around and speculate how long this is going to go on. I mean, you can't sit up here and speculate for the remainder of the season whether or not he is going to come back. I mean, that's not fair to the guys that are working here."

“ It's not about the Lakers, I love the Lakers. It's about your main guy saying he doesn't want me. I'm a big enough man to understand that, so I'm going to get on with my life, and I've got a great life. ”

  — Karl Malone

Lakers general manager Mitch Kupchak said in a statement he hoped Manley's comments did not accurately reflect Malone's feelings about returning to the Lakers.

"If so, it is unfortunate that he would make such a decision based on the reason given," the statement added. "Kobe Bryant's interview ... merely reflected his personal opinion that Karl would probably not return to play this season. Kobe did not at any time state that Karl was not returning, nor was Kobe speaking on behalf of the Lakers management or organization."

Malone, 41, told the Lakers on Oct. 1 he was still recovering from arthroscopic surgery he underwent three months earlier on his right knee and wasn't ready to play. But he didn't rule out returning at some point this season or beyond. He did turn down a consulting job offered to him in October by Buss, however.

Manley and Kupchak had dinner Friday before the Lakers game, and progress had been made with regard to Malone's future with the team, Manley told the Los Angeles Times.

"This is a pretty emotional, traumatic thing," he said. "We were really working toward doing a deal with the Lakers that was really moving in an off-court capacity and potential on-court capacity. All those discussions have stopped at Karl's direction."

"It's not about the Lakers, I love the Lakers," Malone told the Times. "It's about your main guy saying he doesn't want me. I'm a big enough man to understand that, so I'm going to get on with my life, and I've got a great life."

He told The Press-Enterprise that Bryant had too much power for Malone to be comfortable with the team if the younger player didn't want him there.

"Who can tell Kobe Bryant to shut up?" Malone said. "They gave him that power. ... You turn your franchise over to one man and that one man don't like you ... I have respect for so many of those brothers on that team that I would have loved -- absolutely loved -- to have played with them. But I have to do what I have to do, and it's unfortunate."

Malone, the second-leading scorer in NBA history, opted out of his $1.65 million contract following last season, making him a free agent.

After playing 18 seasons for the Utah Jazz, Malone joined the Lakers before last season in search of his first championship. He took a pay cut of about $18 million to sign for $1.5 million.

"Karl sacrificed financially to come to L.A., he sacrificed personally," Manley said. "He put his name and reputation on the line, put his arm around Kobe and said he was a good kid, tried to be his friend, told people to give him the benefit of the doubt.

"And now, basically, to get stabbed in the back, that's how he feels. This has ended any possibility of Karl returning to the Lakers in any capacity."

Malone and Bryant live about six blocks apart in Newport Beach.

Manley said his client is fully recovered from knee surgery and 100 percent physically.

"Karl will have something to say, probably in the next month or so, about his future," Manley said. "It will likely be after the first of the year. I'm personally crossing my fingers that he decides to play."

Several teams, including at least San Antonio, Minnesota, Dallas and Miami, expressed interest in Malone during the offseason. He wouldn't say which team he'd prefer, but The Press-Enterprise reported that the Spurs appear to be the leading candidate.

While with the Lakers, Malone was one of the few players who was close with both Bryant and O'Neal. Bryant signed a $136.4 million contract last summer to remain with the Lakers while O'Neal was traded to Miami.

Malone told The Press-Enterprise he believed that Bryant's wish not to have O'Neal and coach Phil Jackson with the Lakers was behind O'Neal's being traded to Miami and Jackson's contract not being renewed.

"You [bryant]told me you didn't want me on your team -- on your team! -- I get the message loud and clear," Malone told the newspaper. "And that ain't from my agent. That's from me."

Malone played in 1,434 of a possible 1,444 regular-season games with the Jazz, but missed 40 games with the Lakers -- 39 after tearing a knee ligament Dec. 21 against Phoenix.

He returned in March and played a key role as the Lakers reached the NBA Finals before losing to the Detroit Pistons in five games.

Malone reinjured his knee in Game 2 of the finals, was limited in Games 3 and 4 and didn't play in Game 5. The Lakers lost the last three games.

Malone had played in 193 straight playoff games with the Jazz and Lakers before having to sit out the last game of the finals.

Considered one of the best power forwards in NBA history, Malone averaged a career-low 13.2 points and 8.7 rebounds in 42 games last season, leaving him with career averages of 25.0 points and 10.1 rebounds.

His 36,928 points in 1,476 games trails only Kareem Abdul-Jabbar, who finished his career with 38,387 points in 1,560 games.

At skubbe Malone væk på den måde? Skubbe Shaq væk, Skubbe Phil Jackson væk.

Hvis jeg ejede Lakers ville jeg trade de forkælede møgunge væk så snart man kunne få anstændige spillere i bytte.

Umuligt at respektere ham, professionelt såvel som personligt.

Studemare har en monstersæson hos Phoenix i år, men det er vist også nemt at have på et hold, som vist kan løbe og skyde alle andre hold ned.

Ahhh, måske var Den kære Larry Brown bare ikke verdens største coach under OL.

Jeg mistede en del respekt for ham. Den måde han skød skylden på spillerne på var uværdigt.

Han var coach og med til udvælgelsen af holdet. Selv et hold med "anden rangs stjerner" fra NBA burde have gjort bedre. Sammensætningen af spillere var katastrofal. Ingen ren skytter. Uforståeligt.

Marbury? Sygeligt overrated og sandsynligvis den spille i NBA der tager flest idiotiske skud.

Jeg kunne blive ved...

Der var mere end en spiller der "underachievede" under Larry Brown. Derfor mener jeg ikke at man kan vurdere spillernes individuelle kvaliteter ud fra deres OL præstationer.

Link to comment
Share on other sites

Point taken... Alle spillerne på team usa spillede væsentligt under niveau. Men det er en diskussion vi har haft før, og at give Larry Brown skylden er HELT forkert. De andre hold var meget mere velforberedte. USA drengene havde næsten ikke trænet op til turneringen. Det er i organisationen at fejlen ligger. Det skal være en ære at være på dream team, og der burde være en amerikansk brutto trup, der trænede sammen til landsholdssamlinger flere gange årligt... Men det er der ikke...

Kobe er en kælling. Helt enig... Desuden mener jeg at T-Mac's kamp mod San Antonio den anden dag er et tegn på hvad fremtiden bringer... Han skal nok overhale Kobe inden længe som den bedste all round player...

Recap. 13pts på kampens sidste 35 sekunder...

Mht free agent systemet...

--> Jo, der har altid været en form for free agent system. Men tidligere har spillerne ikke turde løbe den risiko det er, ikke at have en kontrakt. Nu bruger spillerne i stedet deres status som free agent til at spille klubberne ud imod hinanden. Det er en af grundene til at lønningerne er EKSPLODERET... Kobe får en kontrakt på 130 mio... Det er jo vanvittigt... Jo flere penge der kommer i skidtet, jo større tendens er der til at vælge pengene frem for det sportlige. Derfor mener jeg at noget af den sportsige ånd er gået tabt...

(håber det gav mening... :bigsmile: )

Og derudover mener jeg ikke der er grund til at svine Phoenix til i år. Det er jo ikke et hold spækket med superstjerner (selvfølgelig har de nogle). De spiller bare skide godt...

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share