NBA


Chris27
 Share

Recommended Posts

Det er da utroligt som nogen af jer, har menninger om enkelte spillere fra NBA. Jeg havde jo nær glemt at i selv, er store stjerner for jeres enkelte klubber hos fx. Hareskov basket eller var det Nødebo basket eller var det nu Dalby basket?? det flot at i har 15point i gennemsnit, og 4 rebounds per kamp...

hmmm Hvad har i opnået i jeres egen basket karriere. I er jo ingen steder.. der er absolut ingen der har hørt om jer. Og der sidder i foran jeres pc, og peger finger. I ved jo godt, at i ikke selv ville kunne klare jer 10sec i NBA.

Hvem er wuss, Kobe som kom i NBA som 18 årige, eller er det Carter.. De eneste wuss her, er jer der sidder og peger finger...Undertaker har talt...Shhhh...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er da utroligt som nogen af jer, har menninger om enkelte spillere fra NBA. Jeg havde jo nær glemt at i selv, er store stjerner for jeres enkelte klubber hos fx. Hareskov basket eller var det Nødebo basket eller var det nu Dalby basket?? det flot at i har 15point i gennemsnit, og 4 rebounds per kamp...

hmmm Hvad har i opnået i jeres egen basket karriere. I er jo ingen steder.. der er absolut ingen der har hørt om jer. Og der sidder i foran jeres pc, og peger finger. I ved jo godt, at i ikke selv ville kunne klare jer 10sec i NBA.

Hvem er wuss, Kobe som kom i NBA som 18 årige, eller er det Carter.. De eneste wuss her, er jer der sidder og peger finger...Undertaker har talt...Shhhh...

<{POST_SNAPBACK}>

LOL :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Klasse spiller. Fantastisk vellidt. Det var rart at se en spiller med sine fundamentals i orden der kendte sin rolle. Dræbende 3points skud.

Husk han spillede inden 3point linien blev rykket ind.

tragisk død desværre.

Jeg må dog indrømme at spillere som den gamle Chris Mullin var lige så dygtig en skytte og havde flere facetter at spille på når han var på toppen.

poor mans Larry Bird :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

FUCK, hvor sejt... andre der kan snakke med om NBA "in the good old days" :4thumbup:

Chris Mullin... han var også sej. Fantastisk skytte! Skidt det gik lidt ned af bakke for ham - var det ikke noget med alkohol problemer?

B.J Armstrong fra hjørnet var sgu også en nice skytte. Ok, manden havde jo også et super hold bag sig... :wink:

Ellers var Dominique "Human Highlight Film" Wilkins og MJ's battles også ret vilde... bl.a under dunkekonkurrencerne i midt 80' erne!! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Øj hvor blev Dominique røvrendt i dunkekonkurrencerne!

Dominique var viiild til at udnytte sin krop. Den måde han dækkede bolden på under layups med siden til! Genialt!

Mitch Richmond var også en GUDE allround spiller. Ærgeligt han først skiftede til et anstændigt hold i karrierens efterår.

Med de rigtige spillere om sig havde han været mindst lige så populær som Dominique. hans stats og evne til at skabe sine egne skud var i særklasse.

Der er dog en del spændende spillere på vej op i NBA. LeBron james er spændende. Dwayne Wade er vild!

Link to comment
Share on other sites

DBM--> Yup, jeg har set de dunke-konkurrencer fra 80'erne.. Så blir det vidst aldrig vildere!!! :blink: Og som Poul siger så blev 'Nique røvrendt noget så grusomt i '88. MJ vandt kun fordi han var på hjemmebane i Chi-town og dommerne frygtede for deres liv hvis de ikke gav ham flest point. Men nok om det, når jeg først kommer igang ka jeg sgu snakke i evigheder om det pjat! :4smartass:

Mine favoritter til at vinde i år er Pistons. Dem holder jeg med hele vejen fordi de spiller som et hold og de dækker godt og hårdt forsvar.

Men jeg tror også at Heat og Magic ka komme langt i år, og jeg glæder mig til at se hvilke mirakler D-Wade hiver op af hatten i dette års playoff.

I vest tror jeg ikke så meget på Lakers i år. De har et godt hold men kommer ikke i finalen. Spurs spiller godt som sædvanligt, men jeg har aldrig ku li det hold..

Suns og Sonics har virkelig imponeret i år, og hvis de blir ved på den måde skal de nok komme langt... Ku godt tænke mig at se Ray Allen sænke den ene 3'er efter den anden i hovedet på RIP Hamilton :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Pistons Imponerer ikke!

Deres bænk er værre end Pacers bænk! Pacers bænk fyldt med alverdens andenrangsspillere bidrager med flere points!

Deres score er elendig. Men ok i playoffs er det noget HELT andet.

Opstramningen over for handchekking har åbenbart hæmmet piston's effektivitet.

Spurs er og bliver evige favoritter. Noget der gør Heat interessante er at de også kan vinde kampe uden Shaq. Wade bliver ved med at score point's på samlebånd selv uden shaq!

Mit hjerte håber på magic, det ville være fantastisk hvis Grant Hill der har være så skadesplaget kunne tage magic hele vejen med sit smukke allround spil.

Link to comment
Share on other sites

Poul--> Jeg er fuldstændig enig med dig på alle punkter: 1)Pistons har ikke imponeret det mindste indtil videre i denne sæson, men som du selv siger, så er det noget helt andet når playoff kommer igang..

2) Dwyane Wade er for sej! Den mand kan score på alle tænkelige måder, og personligt mener jeg at han er den største grund til Heats succes. Godt nok er det rart med Shaq-daddy under kurven, men Wade ka godt vinde uden Shaq, Shaq ka ikke vinde uden Wade.. (ikke ret mange kampe ihvertfald :laugh: )

3) Håber også på at Magic kommer langt. Ikke bare pga G-Hill men også pga Steve Francis som er en af mine yndlingsspillere.. Så du ham i NBA Action for en uge siden? :blink::w00t: :4thumbup:

LeBron og Cavaliers kan også komme langt hvis de finder stor-spillet frem til foråret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mindst ligeså nostalgisk som DBM, men alligevel ville jeg lige smide en kommentar af om de før-omtalte dunk-konkurrencer i 80'erne...

Carter ville have slået dem alle efter sin præstation i 2000!

I år håber jeg stadig på Webber og Kings... Ved godt athan ikke har mange fans her på MOL, men jeg synes stadig han er THE MAN! Jeg skrev 3. års opgave på gym om FAB FIVE...

Webber, Howard, Rose, Jackson og King på Michigan University Wolverines...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mindst ligeså nostalgisk som DBM, men alligevel ville jeg lige smide en kommentar af om de før-omtalte dunk-konkurrencer i 80'erne...

Carter ville have slået dem alle efter sin præstation i 2000!

I år håber jeg stadig på Webber og Kings... Ved godt athan ikke har mange fans her på MOL, men jeg synes stadig han er THE MAN! Jeg skrev 3. års opgave på gym om FAB FIVE...

Webber, Howard, Rose, Jackson og King på Michigan University Wolverines...

<{POST_SNAPBACK}>

Hey, der er en poll om emnet: det bedste dunk igennem tiderne på NBA action.

-Starks over MJ Og Horace Grant,

-Vince over en stakkels italiener (mener jeg det var).

-Kemp over stakkels forsvarer, vi snakker bold imod underarm, ben spredt, windmill in traffic, smadre manden, pege på ham bagefter gansta dunk.. :tongue:

-Tom Chambers OVER Mark Jackson. Hovedet over kurven idet han dunker højde på springet. mark Jackson smadret ned i gulvet :devil:

-Kevin (185 lille lort) over Hakeem "jeg er over 220 og har i snit tæt på 3blocks pr kamp" Olajuwon

Kevin Johnson sætter sig på hakeems brystkasse midair og dunker så svine hårdt på ham man ikke forstår det! jeg fatted ikke hvad der skete da jeg så det!

Min favorit var tom chambers (vi snakker så meget power en hvid mand kunne have dunket med 2 hænder over en spiller fra straffe af)!!!!

Nummer 2 er Kevin Johnson.

En mand på 185 smadrer bolden ned i fjæset på en af ligaens bedste shot-blockere der er 220?

Prøv at tænke over det! Det kræver boller af titanium for at bare at prøve på det pis...

Link to comment
Share on other sites

Orv ptpoul, den var svær!! Umiddelbart husker jeg bedst Starks over Grant og MJ og så selvfølgelig Tom Chambers.... Kemps MONSTER-JAM er dog også højt på listen! Tror bare, jeg lader være med at tage stilling :laugh:

Jeg skal vist hjem til de gamle og lede efter gamle videobånd :blush:

Link to comment
Share on other sites

Den poll synes jeg sgu også var en smule svær at tage stilling til, men det endte med at jeg stemte på Kevin Johnson.. Der er ikke ret meget andet at sige til det end: NASTY!!! :devil: Men hvis vi nu lige tænker os om en ekstra gang, så er der vel egentlig ikke nogen af de andre jams der overgår Carters..? Han hopper OVER en franskmand der er 2,18 meter høj!!! :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

appropos nba. Jeg vil gerne ind og se Orlando Magic vs. Detroit Pistons når jeg skal til Orlando her d. 10... Men prøver jeg at bestille billet, står der at for andre lande skal man vise gyldigt id for at man kan bestille øhh?? Der er stadig ledige pladser og vil skide gerne se kampen... www.nba.com/magic

Link to comment
Share on other sites

Scottie Pippens dunk over Ewing i ´94 er en mangel på listen!  :devil: 

Grunden til at den ikke er på listen er nok, at Pippen skubber Ewing i gulvet da de begge lander, hvorefter han får en teknisk fejl  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var nu super cool af Pippen. Tomahawk lige i skallen på Ewing, ingen angrebsfejl da Ewing stod i no-charge area. Ewing ryger på røven og Pippen peger lige ned i fjæset på Ewing der ligger på røven..

Det var ikke det mest akrobatiske dunk, men et af den slags dunk der vender momentum i en kamp :smile:

Pippen var vild i de sæsoner Jordan var ude af gamet. Absolut en af de bedste forwards igennem tiderne!

Link to comment
Share on other sites

Uha uha....de gode gamle NBA dage. Det dunk med Tom Chambers er simpelthen for vildt, kan huske jeg sad og savlede i sin tid hver gang jeg så det på Screensport(verdens bedste sportskanal, der desværre blev solgt og lukket ned :mad: ). Men jeg kan huske flere dunk der er mindst lige så seje fra de gamle dage.

Her er et par stykker:

Snakker vi om facials så må MJ få prisen for det bedste jeg nogensinde har set! Han står på baseline med ryggen til John Starks laver en hovedfinte og faker at han går ovenover en screening, i stedet går han baseline sætter af uden for feltet og dunker Ewing lige i bøtten. På replayet ser det endnu voldsommere ud, da man får den i et close up. Her kan man se at Jordans højre albue peger ned af i ringen da han dunker Ewing i hovedet :blink:

Facial nr. 2 jeg husker er af Sean Elliott. Han driver ned i midten mod Lakers, sætter af og Vlade Divac prøver at stoppe ham. Det der så sker er fuldstændig vanvittigt! Sean Elliot træder på Divacs lår midt i luften og kommer på denne måde en halv meter højere op i luften inden han dunker. Total sinddsygt!!!

Og så kørte der en reklame for NBA på Screensport dengang som var ultrafed, hvor de fleste vilde dunk var med. Den startede med at man så en masse skyer der gled henover himlen og så startede sangen "are u ready to´fly" som var et kæmpe hit dengang og det første dunk man så var af Doug West i slow motion, der hopper hen over ryggen på 2 spillere og griber bolden over firkanten på pladen hvorefter han dunker den LIGEUD i kurven! :blink: Det vil sige at hans arm er i en 90 graders vinkel ud fra kroppen da han dunker! Det ser totalt sindssygt ud! Doug West var dog også fast mand i dunkekonkurrencerne i '80erne. Mener også at Tom Chambers dunk er med i den reklame, Jordans førnævnte på Ewing er ihvertfald.

En spiller som altid var god for underholdning var en lille springfør fra Denver(som også var med i utallige dunkekonkurrencer) som hed Robert Pack. Han var kun 185 cm men kunne hoppe som en kænguru. I en kamp mod Sonics laver Shawn Kemp et nasty dunk i hovedet på det halve af Denvers hold og peger på dem. Bolden bliver spillet hurtigt ind igen og Robert Pack tager den coast to coast hvor han sætter af fra den stiplede og laver den onde facial lige i bøtten på Shawn Kemp. Bagefter kigger han ud på Sonics bænk og blinker til deres coach :4thumbup:

Puha det var lige hvad jeg kunne huske pt. :smile:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Ja men han har næsten aldrig fuldført en sæson, da han har været skadet konstant.

Jeg så forresten lige kampen mellem Miami og Lakers her forleden. En kamp der bare skal ses, og så gør det ikke noget at den er ganske underholdende!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share