Westside, The real truth?


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

THE REAL TRUTH

Det er da ihvertfald nogle interessante, omend kontroversielle, betragtninger han kommer med.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er det intressante? For mig lyder han som en gnaven gammel mand, der mugger over at en anden har opkaldt en klub efter den klub han selv havde for år tilbage. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

F.eks. denne passage:

At this writing, I have been inundated by many e-mails supporting my position in my disagreement with Louis Simmons and his use of the title "Westside Barbell or Westside Barbell Club". It runs about 70 per cent in favor of me and about 30 per cent against me. Let me rephrase what the argument is. If one goes to www.elitefts.com and reads Mr. Simmons' own monograph and ramblings about the Original Westside Barbell Club as I recently did; and as I swear to you now, not one word of his description of my training methods or that of Bill West's is true. The bum did not even spell my name correctly.

We never box squatted 3 times a week. The only thing he has right is that we trained 2 or sometimes 3 times a week. This was the main workout: Tuesday, Thursdays and Saturdays, for both of us. When we knew we were going to compete we would use the above schedule the week before the competition and then train again on Monday, full competition lifts with a judge and then total rest until the Saturday competition.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu svært i, at se det kontroversiele i, at Mr. Simmons skriver at de box squattede 3 gange om ugen i Culver City, så længe det ikke er noget han selv anbefaler... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da at lyve, specielt når han har slået på det som et argument for at boxsquat skulle være lettere at restituere sig fra, netop fordi at de gjorde sådan i Culver City.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da godt forstå George Frenn´s vrede til en vis grad. Louie Simmons tjener fedt på hans WSB system, som i bund og grund er genbrug af russiske teorier og gamle amerikanske styrkeløfteres træningsprincipper. Når han så bruger det gamle Westside Barbell Club, som reference i hans artikler, og nævner Bill West og George Frenn´s træning, så kunne han i det mindste sikre sig at det han siger er rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Ham George Frenn virker noget, øhm, alternativ. Jeg kan ikke rigtigt tage hans påstand seriøst pga hans manglende seriøsitet i fremlæggelsen af påstanden. Derudover, så kan det vel være lige meget, hvem der lavede principperne, ihvertfald for os. Virker det, så virker det.

Link to comment
Share on other sites

Nu fulgte jeg linket, og hvor er det lige at der blev rettet noget?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er mere i selve tråden på ruggedmag's forum der gennemgår et par af Frenn's unøjagtiheder.

<{POST_SNAPBACK}>

Igen, hvor? Jeg kan ikke finde så meget andet end lidt drengerøvskommentarer dertil, og et par ligegyldige mailkorrespondancer.

Link to comment
Share on other sites

Nu fulgte jeg linket, og hvor er det lige at der blev rettet noget?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er mere i selve tråden på ruggedmag's forum der gennemgår et par af Frenn's unøjagtiheder.

<{POST_SNAPBACK}>

Igen, hvor? Jeg kan ikke finde så meget andet end lidt drengerøvskommentarer dertil, og et par ligegyldige mailkorrespondancer.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var så dem jeg mente ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share