Protein pulver


sas
 Share

Recommended Posts

Jeg har oppet indtaget af whey proteinpulver (lavt laktoseindhold) til 3x33gr protein. dagligt

Indtager det blandet med vand.

Det jeg oplever kan bedst forklares som følgende:

Udover lidt dårlig smag i munden.

Kvalme men alligevel ikke helt kvalme.

Hovedpine men alligevel ikke helt hovedpine.

Mathed men alligevel ikke træt.

Proteinpulveret er et anerkendt mærke fejler intet og holdbarhedsdato er ikke overskredet.

Andre der oplever/har oplevet det samme?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt ske jeg bare en en sart primadonna, men jeg synes proteinpulver i vand smager skidt.

Så jeg synes du skal prøve at bruge skummetmælk istedet - det smager langt bedre og giver ikke den der kvamle fornemmelse i munden bagefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Til et spørgsmål om tilvænning, og lidt ekstra sukker i shaken. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt ske jeg bare en en sart primadonna, men jeg synes proteinpulver i vand smager skidt.

Så jeg synes du skal prøve at bruge skummetmælk istedet - det smager langt bedre og giver ikke den der kvamle fornemmelse i munden bagefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi er enige om det smager bedst med skummet. Synes dog ikke det hjælper meget på mine "Symptomer".

Får nogle gange kvalme når jeg indtager protein pulver. Især hvis det er et stykke tid siden jeg fik andet i maven.  Har prøvet at blande det op i skummetmælk og det hjælper faktisk lidt

Ja, jeg synes også det bliver endnu slemmere hvis det indtages på tom mave

Link to comment
Share on other sites

Jeg spekulerer sommetider på om grunden til den slags reaktioner kommer fra det faktum at protpulver er 'død' mad. Med død mad mener jeg behandlet og tørret og i det hele taget meget langt væk fra sin naturlige tilstand. Dvs der er ingen levende enzymer til at hjælpe til med at få fordøjet skidtet¸ deraf det gode resultat med at blande det med andre ting¸ der i sig selv er nemmere at fordøje.

Jeg drikker selv mit i vand men har også de lidt funky reaktioner¸ hvis jeg ikke får en banan eller noget andet til. :newtongue::gal:

Link to comment
Share on other sites

Måske ville det være klogt at indtage sit protpulver sammen med kulhydrater (rigtig mad evt)...... på den måde sikre man sig også der bliver udløst insulin i kroppen, som gør vi kan optage proteinen i cellerne.. desuden blevet de dyrbare proteiner brugt til energi istedet for at opbygge muskler hvis man indtager dem uden fedt/kulhydrater til. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke overnævnte problemer, men derimod oplever jeg at det klumper gevaldigt. Har prøvet to forskellige anerkendte mærker. Det er satme svært at røre ud. I et glas vand hælder jeg måske 8-10gr i. Ved ikke om det er fordi jeg hælder for meget? Opløseligheden er måske ikke så stor?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser allerede et par stykker frugt til shaken og evt. et par skiver brød.

Men jeg vil da fremover prøve enten at indtage proteinpulveret i forbindelse med et større mellemmåltid. Selvom noget af ideen med at indtage proteinpulver mellem de større måltider går en smule tabt

Den med køleskabet i et par timer vil jeg også prøve af.

Link to comment
Share on other sites

Der er meget protein pulver der ikke smage godt, men der er også en del der er ok.

Jeg bruger selv **det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud. **

Tager du den med chokolade og blander den med 250 ml mælk. Så har man en blanding der smager som cacaomælk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg har det lige omvendt - proteinpulver blandet i vand, smager simpelthen bare så lækkert... uhmm...

Nææææ - kreatin blandet med vand smager gyseligt og man får kvalme af det... puha det er grimt..

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t: kreatin smager da ikke af noget? :wink: men synes nu også det er lidt træls... det er ligesom at drikke små sandkorn

Link to comment
Share on other sites

Mht. klumper: Køb en shaker med indbygget rist - det reducerer klumperne til næsten ingenting.

Mht. smag: Hvis man ikke har koffeinforskrækkelse (og ikke blander kreatin i sin shake), så kan det klart anbefales at drysse en smule frysetørret kaffe i sin vanilleshake - smager mest af alt som mokka-is - DEEEEElicious... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

OK har nu løst "gåden" for mit eget vedkommende.

Jeg kan simpelthen ikke tåle tilsætnings/smags/sødestofferne der i - ihvertfald ikke i de mængder der er i. Det er ihvertfald det der fremkalder hovedpine mv.

Kan æde tilsvarende soya og whey protein uden tilsætnings/smags/sødestofferne uden jeg får det "dårligt". Slet ingen ubehag.

Nu jeg tænker sidder her og tænker efter mener jeg også at kunne huske jeg for mange år tilbage havde problemer med f.eks. sødestof på Cornflakes etc.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det kan godt ske jeg bare en en sart primadonna, men jeg synes proteinpulver i vand smager skidt.

Så jeg synes du skal prøve at bruge skummetmælk istedet - det smager langt bedre og giver ikke den der kvamle fornemmelse i munden bagefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Læste denne tråd igår - og tænkte jeg vil lave et forsøg.

Normalt drikker jeg mine shakes med skummetmælk i - med stor velbehag, uden nogle "bivirkninger"

Idag prøvede jeg så med vand - og oplevede både "semi kvalme" "semi ondt i maven og hovedet"

Så konklusionen må være - BRUG MÆLK! :tongue:

Den eneste side effekt ved at man bruger mælk istedet for vand er at man får ca. 17,5 gr. proteiner oven i hatten [Ved brug af en halv liter mælk] :4thumbup:

Edited by Rocksteady
Link to comment
Share on other sites

prøv og lad det stå i nogle timer.... Jeg laver shakes med 65-70 g og 3-4 dl vand. Det bliver dejligt cremet efter et par timer i køleskabet

<{POST_SNAPBACK}>

Giver incognito ret....

Jeg blender mit pulver med vand, lidt light saftevand og en spsk UDOs.... hælder det over havregryn og lader det trække 1 timer i køleskabet .... det smager sgu skønt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share