Små-skavanker/specialities :)


Krumborg
 Share

Recommended Posts

Jeg trænet rimelig seriøst i snart et års tid nu og har fået en krop jeg er rimelig tilfreds med og er blevet rimelig stærk :bigsmile: (er 50/50 disko-/styrke-pumper)

Jeg har dog stadig nogle småting som er kommet i forbindelse med træning eller bare er små irriterende kropslige fejl..

Tænkte at I erfarne fora-gængere havde stødt på noget lignende eller rent faktisk bare sad inde med noget viden der kunne afhjælpe mine problemer.

Her følger beskrivelse og lidt background-info:

Tendens til tævepatter

Har fået godt med masse og min fedt% banket godt ned, men de synes stadig at være for markante. Det er selvfølgelig subjektivt, men vil stadig godt have nogle evt. guldkorn med.

Strækmærker

Jeg har nogle stræk-mærker fra toppen af mit lår som så smukt fader ud henover min balle. Fik dem efter jeg blev forelsket i squat :wub: og derefter udviklede noget masse på arse.

Skinnebensbetændelse

Jeg har forsøgt mig med forskellige sko og løber somregel kun på relativt blødt underlag. Har udover det forsøgt at dele mine løbeture op så belastningen ikke var konstant i så lang tid ad gangen.

Acne

Jeg får lidt bums rundt omkring på overkroppen. Gerne på det øverste af ryggen, overarme, skuldrer og lidt på brystet. Det er værre i nogle perioder end andre og kommer gerne der hvor jeg har hyppige svedpletter. (iagttagelse jeg selv har gjort mig :wink: )

Facts:

Alder: 19 år

Højde: 176 cm

Vægt: 66.4 kg

Fedt%: 8>9

Har som sagt godt med masse, styrke og lækkert hår :tongue:

Håber i har været ude for noget af det samme :devil:!

Link to comment
Share on other sites

Håber i har været ude for noget af det samme  :devil:!

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ikke særligt pænt af dig.

Tævepatterne kan du få fjernet kirurgisk men jeg aner ikke om du selv skal betale for det eller...

Strækmærker er bare ærwelige og du slipper aldrig af med dem.

Bumserne kan du prøve at bruge noget australsk tetræsoliesæbe på. Det havde jeg selv gode resultater med dengang der var ekstra hormoner i mit eget blod.

Link to comment
Share on other sites

Håber i har været ude for noget af det samme  :devil:!

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ikke særligt pænt af dig.

Tævepatterne kan du få fjernet kirurgisk men jeg aner ikke om du selv skal betale for det eller...

Strækmærker er bare ærwelige og du slipper aldrig af med dem.

Bumserne kan du prøve at bruge noget australsk tetræsoliesæbe på. Det havde jeg selv gode resultater med dengang der var ekstra hormoner i mit eget blod.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var nu også mest for ironi :wink: ..

Hvor fås det tetræsolie sæbe fra downunder så? Vel ikke helt down under .. ? :smile:

Har prøvet med skin-tonic, hamp-svamp, zink-tabletter og svovlsæbe.. Charterferie har stortset været det eneste der har hjulpet (sol og saltvand i guess). Hvor gammel var du da det begyndte at aftage?

Link to comment
Share on other sites

Det var mit også :smile:

Jeg var nok en 25-26 år! Får da stadigvæk en indimellem efter drukture og det løse. Siden jeg er stoppet med at ryge er min hud blevet noget pænere oveni.

Du kan få australsk tetræsolie i Matas og kunne velsagtens have glæde af at købe den rene olie og så smøre den på efter badet for at maksimere effekten.

Noget helt andet er: Har du overvejet om du måske har mælkeallergi? Det kan give udslag i uren hud...

Hvor stærk er du?

Link to comment
Share on other sites

Well.. Er meget spinkel og vejer kun 66.4, så det er jo i forhold til det. Jeg DL'er 150, squatter 120 og bænker 90. Så er relativt stærk :4smartass: ..

Jeg ryger ikke, drikker sjældent og spiser meget sundt.

jeg har haft det siden jeg var 12-13 år gammel. Har altid drukket konge-meget mælk og i de perioder der har været på lav-konjuktur har jeg også drukket meget mælk.. Men kan self. ikke stille diagnosen. Er der andre symptomer?

Link to comment
Share on other sites

Det er typisk hormonelt betinget.

Saltvand sol hjælper på det. Ellers er tea-tree oil godt for nogen (det er antiseptisk). Men det fjerner ikke den egentlige årsag: hormonelt betinget overproduktion af hudfedt + hormonelt betinget tillukkede porrer.

Der er ikke meget at gøre ved det endet end de nævnte ting eller medicin.

Kost gør det ikke nævneværdigt bedre/værre. Det eneste der har indvirkning (i lav grad) er i min erfaring (ikke som ovenstående bakket op af undersøgelser/viden fra hudlæger) alkohol og stress der giver flere udbrud.

Held og lykke med det :)

Og se så at få noget kød på kroppen knægt!

Link to comment
Share on other sites

ps: mht skinnebenene. Lad dog være med at løbe hvis det er skadeligt for dig :blink: Der er så meget anden konditionstræning, man kan tage sig til som ikke skader ens krop.

Når du er frisk igen kan du starte op med 10 min jogging og øge med ikke mere end 10% om ugen (helst mindre).

God bedring..

Link to comment
Share on other sites

Thx ! Well.. Er ikke stresset :smile:

Har hørt der skulle være en kur der bombarderer den kirtel der, åbenbart, tillader huden at udbryde i acne; med a-vitaminer over nogle måneder, hvorefter den skulle være skrumpet så meget sammen at man AAALDRIG mere får bumser.. Kan bare ikke lige finde en henvisning til noget dokumentation. Kan det passer? Eller er den bare ikke udbredt pga. bivirkninger evt.? :raisebrow:

Det skal lige nævnes at jeg jeg ikke får acne andre steder på kroppen end der hvor sveder.. Altså min typiske svedmønster som jeg kan skue på min t-shirt under træning :blush:

Løber aldrig når det gør ondt.. Så snart jeg kan mærke noget begynder jeg at gå. Det er udfra de distancer jeg har tilbagelagt inden inflammationen begynder at værke at jeg har omlagt min cardio til intervaller for at undgå smerten.. Efter længere tids nedtrapning skulle jeg lige se hvad den kunne ta', så tog 9.7 km. Kunne intet mærke den aften/nat men næste da i squat'en da jeg kørte ass-to-the-gulv dér sveg det :crybaby: Kan bare ikke lade være med at løbe.. Elsker det.. :blush: Og så fordi det er en så fleksible cardio, man kan jo altid lige løbe en tur, modsat spinning fx :\

Men tak for svaret ptpoul, I'll be patient :dry: .. Skal ikke have mere kød, synes selv der er rigeligt :4thumbup: Har også lige kæmpet for at få min fedtprocent ned.. Bare lidt surt at jeg timer det op til jul :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du da have mere kød på kroppen :) 66kg er ingenting. Jeg vil selv gerne op i noget der ligner 85-90kg, men skal selvfølgelig være muskelmasse :wink:

Ang din uren hud, så findes der det, som hedder roacthan (staveplade), men tvivler på du vil få recept på det, for der er jo ikke noget voldsomt at se i dit fjæs eller hvad jeg har lagt mærke til. Jeg lider da også selv af uren hud på ryggen og lidt foran på brystet, men her det sidste års tid er det blevet pænere. For nogle få år siden var det helt galt.

Men ang det roacthan, så er det nogle piller man æder, men de er rimelige kraftige, men virker tilgengæld også. Kuren koster vist ~2000kr og varer vist 3 måneder, hvis jeg ikke husker helt galt. Man skal vist til tjek én gang om måneden, hvor man får taget blodprøve osv, for at sikre sig at alt er i orden. Udover det er der bivirkninger som tør hud (især læber) , samt man vist ikke må indtage alkohol.

Lige for at afslutte, så mener man at pillerne kan give depression, som man mener har ført til mindst 150 selvmord i USA :w00t:

Men tag en snak med din læge om det. Tror bare ikke han vil give dig så stærkt et stof, når du ikke har mere. Du kan også få nogle andre piller der vist koster 120kr/glasset, som man tager i 20 dage og så er det det. Plejer at få recept på dem inden sommerferien, for at være pæn i huden når man nu er på stranden osv, men du må tilgengæld ikke dyrke sol når du tager dem. Ved ikke om det også gælder roachtan.

Link to comment
Share on other sites

MHT bumserne så har det hjulpet mig at drikke meget vand, og skylle ansigtet med kold vand efter træningen samt morgen og aften.

MHT de bitchtits så kan det meget vel være fordi du er i puberteten. Jeg døjer selv med det i den ene side af bryster, og fik at vide af lægen at det ville gå over af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

MHT bumserne så har det hjulpet mig at drikke meget vand, og skylle ansigtet med kold vand efter træningen samt morgen og aften.

MHT de bitchtits så kan det meget vel være fordi du er i puberteten. Jeg døjer selv med det i den ene side af bryster, og fik at vide af lægen at det ville gå over af sig selv.

<{POST_SNAPBACK}>

Har også hørt at vand renser huden, og ja, det er også godt at vaske sig morgen og aften i hovedet, da du jo sikkert bruger voks :)

Til det med tævepatterne, så kan jeg sige på Krumborgs vejne at han er 19år, så det burde ikke være teenage-tits mere.

Personligt kan jeg sige at jeg også er 19år og har haft samme problem med tævepatter siden jeg var 12år. De går altså ikke væk af sig selv. Man ser jo også voksne med det, men jeg var til konsultation med en kirurg her for en måneds tid siden, men besluttede mig at vente et års tid med operationen.

Link to comment
Share on other sites

Svendsen > hvor gammel er du nu?

Jeg er godt på vej ud af puberteten.. Har haft hår på patterne siden jeg var 12.. Går ud fra det så også slutte lidt før når man er tidligt ude?

Jeg har ikke vokset i ca. 3 år.. Andet end mine KÆMPE muskler self.. :blush:

Og nej people, jeg føler ikke for at vokse mere. Jeg er rigtig stærk i forhold til min størrelse og da jeg synes det er pænest at se atletisk ud, synes jeg det er helt fint ikke at træne efter hypotrofi. :tongue: Enten kører jeg rigtig tungt, eller også er jeg oppe på reps over 10-12. Ellers kører jeg enten dropset eller excentrisk.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du da have mere kød på kroppen :) 66kg er ingenting. Jeg vil selv gerne op i noget der ligner 85-90kg, men skal selvfølgelig være muskelmasse  :wink:
Nej ikke når han er godt tilfreds (hvor mange er det ?)

og allerede har fået god masse.

Når fedt procenten er meget lav, og han alligevel har strækmærker,

må der være noget masse bag :4thumbup:

Han løfter også tungt efter bare et år, specielt i forhold til vægten.

Og 50 % diskopumper :smile:

Kan godt forestille mig at det må være vanskeligt at få lov at gå i fred for pigerne :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du da have mere kød på kroppen :) 66kg er ingenting. Jeg vil selv gerne op i noget der ligner 85-90kg, men skal selvfølgelig være muskelmasse  :wink:
Nej ikke når han er godt tilfreds (hvor mange er det ?)

og allerede har fået god masse.

Når fedt procenten er meget lav, og han alligevel har strækmærker,

må der være noget masse bag :4thumbup:

Han løfter også tungt efter bare et år, specielt i forhold til vægten.

Og 50 % diskopumper :smile:

Kan godt forestille mig at det må være vanskeligt at få lov at gå i fred for pigerne :4thumbup:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Praziz! Takker Hening.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share