2 spm. maximal muskelvækst


MFriis3
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har et par spm. som jeg håber i lige vil hjælpe mig med! ;-)

1:Hvad får man mest ud af

Jeg elsker at træne bænkpress, det skal ikke være en hemlighed, men hvad får jeg mest ud af både med hensyn til muskelvækst og styrke...

Mit bænkpress-program (5 sæt): 12(opvarmning), 10, 8, 4, 1

.. Er dette fint?? Desuden vil jeg gerne høre om det er smart at køre BP næsten være gang man træner bryst.. (dv. 1-2 ugeligt)  

2: Mælk??

Jeg kan forstå på det hele at man ikke kommer så langt med sin muskelvækst hvis man ikke får proteiner nok. Derfor vil jeg gerne høre om det er en go' ide at tage en liter mælk efter træning...?

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres er helt klart den bedste brystøvelse, så jeg vil sige at du skal køre den hver gang du træner bryst. Om det så er 1 eller 2 gange om ugen afhænger af dit program. Ang. proteiner er det klart at der skal nogle indenbords efter træning. Der kan du enten vælge kosttilskud eller "almindelig mad". Hvis du vælger det sidste er mælk et udemærket valg.

Link to comment
Share on other sites

"mælk et udemærket valg" skrev BA. Drik hellere kakaomælk, der er lige så mange proteiner i, men samtidig er der en del kulhydrat i, hvilke er næsten lige så vigtig efter træning.

Er enig med BA i af du bør træne BP hver gang du træner bryst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share