Nordland Cup


L^P
 Share

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er der nogen der ved om der må komme udenlandske löftere med til stävnet?

Snakkede med gemalen om det og han synes det kunne väre meget sjovt at pröve.

Der er jo ikke mange styrkelöftere der ved hvad de er gode for raw.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg umuligt forestille mig der skulle være noget i vejen for. Jeg sender lige en mail til arrangørerne og hører ad. Det kunne da være fedt med en gang Finpower til Nordland Cup. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

De er hurtige i AK Nordland, jeg har allerede fået svar fra deres formand. :)

[snip]

Hej Klaus

Når vat på finsk hedder Puuvillavanu, så kan jeg ikke se noget til hinder for, at han kan deltage.

OK, det er helt i orden.

Han deltager selvfølgelig, hvis han har lyst.

Datoen er lørdag d. 25. juni 2005.

Og jeg håber selvfølgelig også på, at du vil dømme.

Venligst

Søren

[/snip]

Så i fald vat virkelig HEDDER Puuvillavanu på finsk, så er det bare i orden! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved om der må komme udenlandske löftere med til stävnet?

Snakkede med gemalen om det og han synes det kunne väre meget sjovt at pröve.

Der er jo ikke mange styrkelöftere der ved hvad de er gode for raw.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg umuligt forestille mig der skulle være noget i vejen for. Jeg sender lige en mail til arrangørerne og hører ad. Det kunne da være fedt med en gang Finpower til Nordland Cup. :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak :4thumbup:

Ja, det kunne nok også lokke lidt flere löftere til.

Jeg tror han er god for omkring 800 raw!

Link to comment
Share on other sites

De er hurtige i AK Nordland, jeg har allerede fået svar fra deres formand. :)

[snip]

Hej Klaus

Når vat på finsk hedder Puuvillavanu, så kan jeg ikke se noget til hinder for, at han kan deltage.

OK, det er helt i orden.

Han deltager selvfølgelig, hvis han har lyst.

Datoen er lørdag d. 25. juni 2005.

Og jeg håber selvfølgelig også på, at du vil dømme.

Venligst

Søren

[/snip]

Så i fald vat virkelig HEDDER Puuvillavanu på finsk, så er det bare i orden!  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Vat er vanu, puuvilla er bomuld.

Men jeg skal love for det er mit livs udfordring at läre finsk! :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

De er hurtige i AK Nordland, jeg har allerede fået svar fra deres formand. :)

[snip]

Hej Klaus

Når vat på finsk hedder Puuvillavanu, så kan jeg ikke se noget til hinder for, at han kan deltage.

OK, det er helt i orden.

Han deltager selvfølgelig, hvis han har lyst.

Datoen er lørdag d. 25. juni 2005.

Og jeg håber selvfølgelig også på, at du vil dømme.

Venligst

Søren

[/snip]

Så i fald vat virkelig HEDDER Puuvillavanu på finsk, så er det bare i orden!  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Godt at høre at der da er en smule humor tilbage :laugh:

Og selvfølgelig, nu flere desto bedre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg også jeg skal prøve at komme med til næste gang, det er da helt lækkert ikke at skulle have alt det udstyr på.

Sweettypippi træner de finner på nogen speciel måde eller er det også ligesom i Danmark hvor alle træner lidt forskelligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm.

Ja, de träner også på mange forskellige måder som danskerne, men de träner somregel kun 1 af de store övelser om dagen.

Jarmo träner squat og dödlöft 1 gang om ugen og bänk 2 gange om ugen. Han har tränet så mange år at hans grundform er så god at det er nok og så er hans led ved at väre så slidte at det er for hårdt med mere.

For yngre (nyere) löftere, som mig :bigsmile: er det alle 3 ting 2 gange om ugen. En tung og en let dag.

Og så sträkker vi ud HVER DAG! Og vi träner en helvedes masse mave. Selvfölgelig for styrken, men også for at undgå brok.

Jeg regner med at begynde en log her på mol i löbet af ugen, når jeg har fået lavet et program frem til DM. Så kan du titte der, om vi gör noget anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg også jeg skal prøve at komme med til næste gang, det er da helt lækkert ikke at skulle have alt det udstyr på.

Sweettypippi træner de finner på nogen speciel måde eller er det også ligesom i Danmark hvor alle træner lidt forskelligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm.

Ja, de träner også på mange forskellige måder som danskerne, men de träner somregel kun 1 af de store övelser om dagen.

Jarmo träner squat og dödlöft 1 gang om ugen og bänk 2 gange om ugen. Han har tränet så mange år at hans grundform er så god at det er nok og så er hans led ved at väre så slidte at det er for hårdt med mere.

For yngre (nyere) löftere, som mig :bigsmile: er det alle 3 ting 2 gange om ugen. En tung og en let dag.

Og så sträkker vi ud HVER DAG! Og vi träner en helvedes masse mave. Selvfölgelig for styrken, men også for at undgå brok.

Jeg regner med at begynde en log her på mol i löbet af ugen, når jeg har fået lavet et program frem til DM. Så kan du titte der, om vi gör noget anderledes.

<{POST_SNAPBACK}>

Er han egentlig fuldtidsløfter eller hvordan? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Henning.

Nej overhovedet ikke. Den finske organisation er fattigere end vores. De betaler 50% af 1 !!!!!! tur om året. Resten er for egen regning. Og han har ingen sponsorer, så det er ikke helt billigt.

Men det er hvad han lever og ånder for. det har väret hans liv i 18 år. Tidligere var han altid med juniorholdet, nu er han er med kvindelandsholdet når de er til stävner. Han er den eneste som har overblik til så mange löftere på en gang. De ture får han betalt af forbundet, men han får ingen lön. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Henning.

Nej overhovedet ikke. Den finske organisation er fattigere end vores. De betaler 50% af 1 !!!!!! tur om året. Resten er for egen regning. Og han har ingen sponsorer, så det er ikke helt billigt.

Men det er hvad han lever og ånder for. det har väret hans liv i 18 år. Tidligere var han altid med juniorholdet, nu er han er med kvindelandsholdet når de er til stävner. Han er den eneste som har overblik til så mange löftere på en gang. De ture får han betalt af forbundet, men han får ingen lön. :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Hatten af for det, sikke en ildsjæl han er. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Henning.

Nej overhovedet ikke. Den finske organisation er fattigere end vores. De betaler 50% af 1 !!!!!! tur om året. Resten er for egen regning. Og han har ingen sponsorer, så det er ikke helt billigt.

Men det er hvad han lever og ånder for. det har väret hans liv i 18 år. Tidligere var han altid med juniorholdet, nu er han er med kvindelandsholdet når de er til stävner. Han er den eneste som har overblik til så mange löftere på en gang. De ture får han betalt af forbundet, men han får ingen lön. :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Hatten af for det, sikke en ildsjæl han er. :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er den bedste motivation det findes. :4thumbup: Det smitter af på alle der träner med ham, men sådan er der mange der er heroppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer stærkt at stille op i -60 klassen. Eller -67,5, hvis jeg kan følge med der.

Indtil videre hjælper Kern lige med detaljerne omkring teknik i løftet samt licens o.l.

Ville jeg blive helt til grin hvis jeg stiller med: (Estimeret max til juni)

Squat: 120 (Helt nye øvelse, men styrken er der til den)

Bænk: 105 (+15)

Dødløft: 160 ( +30)

Det falder sammen med en cutte-periode op til sommeren, så måske er de estimerede maksløft urealistiske i forhold til tiden.

Jeg snakker pt. om at skulle miste 15kg (Nok at tage af :blush: ) op til juni, det kræver selvfølgelig en overholdt kost- og motionsplan op til juni. Hvilket en log gerne skulle kunne hjælpe mig med at overholde.

Siden det er første stævne for mig, og jeg er totalt uerfaren på området. Er alle råd op til dette lille stævne meget velkomne.

Link to comment
Share on other sites

Nej, der er styrkeløft før spisningen. :tongue::laugh::tongue:

AK Nordlands chefkok med hvid netundertrøje og kokkehue, ingen ringere end den navnkundige Thomas Kierstein, står for et sandt kødorgie, der får en kødmarktedet en julefrokost-lørdag på Crazy Daisy til at ligne en vegetar-komsammen!

Mener også der var lidt grøntsager, men ingen grund til at spilde kostbar mavesæksplads på den slags perversiteter. :w00t:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Glæder mig sgu også til det, (undtagen køreturen) er fra kbh, men bare tanken om jeg ikke skal fumle med trøjer, dragter, knæbind, osv er befriende.

Det blir bare ikke så befriende når man har lavet sin total som er langt under ens udstyrstotal :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Piv Piv LP. Vi er nogen der körer helt fra Finland!

Med den spisning I snakker om er jeg sikker på at manden vil med. Der er forhåbentlig også drikkevarer!? Jarmo mener jo at det er fordi at danske styrkelöftere ikke forstår at feste at de ikke er så gode som finnerne.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er jeg måske lidt langsom... Men er det Jarmo der er "din mand"? :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Piv Piv LP. Vi er nogen der körer helt fra Finland!

Med den spisning I snakker om er jeg sikker på at manden vil med. Der er forhåbentlig også drikkevarer!? Jarmo mener jo at det er fordi at danske styrkelöftere ikke forstår at feste at de ikke er så gode som finnerne.

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha, fuck hvor fedt sagt! :4thumbup:... Der er sgu nok også noget om snakken, mange styrkeløftere sidder bare der hjemme hver weekend, og spiser mad i stedet for at gå i byen - Det blir man fandme et leeee aw´ :tongue:

Jarmo er klart den sejeste styrkeløfter ever.. Især fordi han har så fed en fysik, selvom han er styrkeløfter :cooldance::devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share