HJÆLP kan ik huske side.!


Nodda
 Share

Recommended Posts

Hey igen alle..!

jeg fik et link for et stykke tid siden hvor man kunne se næsten alle øvelser og præcis hvor de hjalp osv.. men nu har jeg mistet linket nogle der har det?? det er en side som slutter med " .nl " altså hollandsk mener jeg..! den var totalt god.! håber nogle har den..!

//Nodda

Link to comment
Share on other sites

Btw Nodda - det er aldrig helt velset at poste det samme spørgsmål på flere fora af gangen (her henviser jeg til fitforum)... post et sted, - og vent på svar der!

<{POST_SNAPBACK}>

Det synes jeg nu ikke er nogen uskik.

På den side har de simpelthen scannet siderne fra Frédéric Delaviers fremragende bøger om styrkeøvelser i et anatomisk perspektiv. En grim krænklse af ophavsretten vil jeg sige.

Ja, tilmed bruges de billeder også flittigt i undervisningsmateriale :smile: Så støt forfatteren ved at låne bogen på biblioteket eller køb den før din nabo.

Link to comment
Share on other sites

På den side har de simpelthen scannet siderne fra Frédéric Delaviers fremragende bøger om styrkeøvelser i et anatomisk perspektiv.  En grim krænklse af ophavsretten vil jeg sige.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lige været på biblioteket og låne den i en dansk udgave.

Super flotte tegninger, men der står da lidt uheldige ting i den synes jeg.

Ved bl.a. close grip bænkpres og cable crossover står at det primært er den inderste del af brystet der trænes. Den troede jeg ligesom burde være udryddet.

Ved Pec deck flyes står: "den bliver ofte anbefalet til begyndere, fordi den giver dem mulighed for at udvikle en del styrke inden der prøves kræfter med mere avancerede øvelser". Det er da netop en dårlig ide at opbygge styrke i maskinerne, for derefter at løfte markant mere end de stabiliserende muskler er vant til med frie vægte.

Ved bænkpres anbefalede de "varianten" med benene oppe dels hvis man ville passe på ryggen (fair nok) men også hvis man ville fokusere mere på den midterste og øverste del af pectoralis major. Generelt står der ved alle brystøvelser hvilken "del" der primært trænes angivet på en tegning, hhv. for decline, incline osv. Med mindre vinkel på bænken er meget høj trænes hele musklen vel? Findes der undersøgelser der viser forskellen i aktivering af pectoralis øverste, midterste og nederste del ved forskellige øvelser?

Til gengæld er Dødløft beskrevet rigtig fint, men en SEJ tegning af gode gamle Tibor. For dem der tror dødløft kun er en røv-øvelse er det nok lidt overraskende at se der ifølge tegningerne er omkring 25 muskelgrupper involveret :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Max eller Morten Z

Er bogen værd at investere i, overvejer den som en julegave til mig selv

<{POST_SNAPBACK}>

Tjaa, tegningerne er som sagt rigtig gode med påtegnelser af alle muskler og så er der også en del øvelsesbeskrivelser. Lån den på biblioteket hvis du er i tvivl, men den ser ud til at være en dejlig nem bog at bruge, hvis man blot skal se hvilke muskler der er involveret i hvad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share