Spørgsmål vedr. din slankekur


HTX elev
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)...

Vi er tre elever fra et gymnasium, som laver et projekt omkring slankekurer. Vi vil gerne høre fra alle, omkring deres erfaringer med slankekurer. Hvilken slankekur har du brugt, hvorfor valgte du den samt hvilke fordele eller ulemper var der ved den i forhold til andre slankekure? Hvis slankekuren ikke var en succes, hvorfor tror du så gik galt? Hvis slankekuren gik godt, hvad tror du så det var der gjorde den bedre end andre?

Har du andet relevant info, så tilføj det venligst.

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt en klog mand sige at slankekurer bare er noget opreklameret fis.

Det er meget bedre at lægge et kostprogram så man taber sig ligeså stille, istedet for at tabe 7kg på en uge og have taget 10kg på igen efter en måned.

Jeg har aldrig selv prøvet slankekurer, og jeg kommer aldrig til det, da jeg ikke kan se logiken i dem. Hvis i forstår? :smile:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Benytter mig ikke af slankekure. Jeg gør som DonNiklas. Hvis jeg vil tabe lidt fedt, spiser jeg bare mindre og undgår alle de ting vi godt ved, er "usunde".

Slankekure er noget modepjat, opfundet af sensationshungrende ugeblade med for lavt oplagstal og brugt af overvægtige mennesker, der skal ha' nogen at skyde skylden for deres overvægt på: "Jeg har prøvet 1000 slankekure og der er intet der virker". Min kommentar til det: få noget rygrad, spis noget mindre og lad være med at bruge drive-in køen i McDonalds. Gå da i det mindste de 50 meter frem og tilbage.

Øhhhh hva' var det lige I spurgte om.....?

Link to comment
Share on other sites

hmm...jeg vil da sige, at når man fx. cutter, så foregår det via en slankekur......?!?!

Jeg lægger ikke i ordet "slankekur" at det SKAL foregå via nupopulver.......I min bog er "slankekur" det man gennemgår, når man ønkser at tabe fedt.....Om det så sker via fornuftig kost/motion eller via nupo pulver, er i den forbindelse ligegyldigt.

Men måske er det bare mig som har en anden opfattelse af ordet "slankekur"......... ;)

Link to comment
Share on other sites

Men måske er det bare mig som har en anden opfattelse af ordet "slankekur"......... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg, men ikke nødvendigvis at det er dig der tager fejl. For mig betyder en "kur" at du gør noget helt ekseptionelt ved din kost, ud fra at en bestemt sammensat kost skulle være specielt virkningsfuldt i forbindelse med vægttab. F.eks. at der skal spises bestemte ting i et bestemt forhold.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle :)...

Vi er tre elever fra et gymnasium, som laver et projekt omkring slankekurer. Vi vil gerne høre fra alle, omkring deres erfaringer med slankekurer. Hvilken slankekur har du brugt, hvorfor valgte du den samt hvilke fordele eller ulemper var der ved den i forhold til andre slankekure? Hvis slankekuren ikke var en succes, hvorfor tror du så gik galt? Hvis slankekuren gik godt, hvad tror du så det var der gjorde den bedre end andre?

Har du andet relevant info, så tilføj det venligst.

:cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror faktisk du er kommet det rigtige sted hen. Men jeg tror ikke du får guldkornene serveret (direkte i denne tråd). Prøv at lede lidt selv.

Start f.eks. med logbøger. Bl.a. Arne's, Litopsi's og min (og MANGE flere) indeholder nogle af de ting du spørger efter. Se også denne tråd.

Derudover - prøv at kigge forummet for vægttab igennem. Der har været mange ting oppe i tidens løb.

Link to comment
Share on other sites

hmm...jeg vil da sige, at når man fx. cutter, så foregår det via en slankekur......?!?!

Jeg lægger ikke i ordet "slankekur" at det SKAL foregå via nupopulver.......I min bog er "slankekur" det man gennemgår, når man ønkser at tabe fedt.....Om det så sker via fornuftig kost/motion eller via nupo pulver, er i den forbindelse ligegyldigt.

Men måske er det bare mig som har en anden opfattelse af ordet "slankekur"......... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Interessant spørgsmål.

For mig har det vel altid været en slankekur, hvis der var tale om et eller andet "vidunderprodukt". Jeg ville kalde et moderat kalorieunderskud, i forbindelse med ens normale madvaner for en diæt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme holdning som Atomnissen, for mig betyder ordet "slankekur" ikke nødvendigvis at det samtidig er et eller andet hovedløst, og selvom jeg primært bruger det lidt smartere ord "cutte" er det jo detsamme, det er ihvertfald noget man som BB'er praktiserer en del.

HTX:

Hej alle :)...

Vi er tre elever fra et gymnasium, som laver et projekt omkring slankekurer. Vi vil gerne høre fra alle, omkring deres erfaringer med slankekurer. Hvilken slankekur har du brugt, hvorfor valgte du den samt hvilke fordele eller ulemper var der ved den i forhold til andre slankekure? Hvis slankekuren ikke var en succes, hvorfor tror du så gik galt? Hvis slankekuren gik godt, hvad tror du så det var der gjorde den bedre end andre?

Har du andet relevant info, så tilføj det venligst.

Jeg bruger slankekuren "underskudsindtag og cardio" :) og det er en succes hvergang.

Grunden til at jeg tror at mange ikke oplever succes, er fordi de finder deres slankekure i magasiner som "I Form", og "Ude & Hjemme" - der findes utrolig mange dumme bud på hvordan man slanker sig.

Mange af disse har tilmed et eller andet mystifystisk over sig, hvor der eftersigende skulle være alle mulige specielle effekter af kuren - f.eks. Litopsi's "stofskiftekur".

Med sådanne kure er det ikke underligt at det går galt for folk, og jeg tror også at disse er grunden til at der render folk rundt og vitterlig mener at "de ikke kan tabe sig, ligegyldig hvad de gør".

Det er meget meget simpelt at lave en effektiv slankekur, forbrænd mere end du indtager.

Link to comment
Share on other sites

Everlast

Grunden til at jeg tror at mange ikke oplever succes, er fordi de finder deres slankekure i magasiner som "I Form", og "Ude & Hjemme" - der findes utrolig mange dumme bud på hvordan man slanker sig.

Jeg har af og til mulighed for at bladre igennem "I form" og bladet er altså blevet en del bedre. Det tåler i hvert fald ikke sammenligning med "Ude og hjemme" eller "Hendes verden" for den sags skyld :smile: Desværre "lokker" deres forsider stadig af og til med "Bliv slank på 5 uger" - Men inde i selve bladet har de efterhånden fået fat i kalorie reglerne.

Link to comment
Share on other sites

J J

For mig har det vel altid været en slankekur, hvis der var tale om et eller andet "vidunderprodukt". Jeg ville kalde et moderat kalorieunderskud, i forbindelse med ens normale madvaner for en diæt.

Hmm...ja, det har du da egntelig også ret i.......Jeg bruger nok bare ordet "slankekur" på samme måde som jeg ville bruge ordet "diæt"......Selvom jeg, når det står ved siden af hinanden, egntelig mener at diæt er et bedre ord....

Personligt bruger jeg dog "cutte"........ ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share