Min progra


Iftar
 Share

Recommended Posts

Dag 1

Bryst og mave

Bænkpres: 2*opvarmningsæt med lav vægt

 3*Hvor jeg stiger i vægt

 1*RM

 2*nedvarmningsæt

Incline dumbell press: 4 sæt

Decline bænkpres: 4 sæt

Incline dumbell Fly: 4 sæt

Mave laver jeg mavebøjninger

Dag 2

Ryg

her må i lige gerne foreslå nogen øvelser.

Dag 3

Ben og biceps

Squat: 4 sæt

Seated leg curl: 4 sæt

Seated leg press: 4 sæt

Biceps:

Dumbell curl(skifter mellem stang og håndvægte): 4 sæt

Preacher Curl: 4 sæt

Dag 4

Skulder og triceps

Behind neck press: 4 sæt

Shoulder press med vægte: 4 sæt

Lateral raise: 4 sæt

Upright row: 4 sæt

Triceps:

Kickback: 4 sæt

One Arm Triceps Extension: 4sæt

Jeg plejer køre 10-8-6-4 gentagelser.

Laver jeg for mange sæt ved hver øvelse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da det ser godt ud. :-)

Nu ved jeg jo ikke hvilke mål, hvormeget tid eller hvorfor, derfor er det lidt svært at sige om du skal lave noget om...

Personligt vil jeg nok f.eks. ikke lave ligeså mange skulder eller bryst øvelser, men det kommer igen an på holdning!

Men ellers er der kun at sige at du må prøve dig frem til du finder det som er bedst for dig!

/MF

Link to comment
Share on other sites

Xax >> Forklar venligst hvordan skulder kommer i en unaturlig position ved træk til nakken, for det har jeg aldrig hørt om? Hvis det er sandt, så for mig og se, er chin-ups ligeså "farlige", da øvelsesmønsteret er det samme.  Jeg er selv stor tilhænger af træk til nakken.

Iftar >> Hvis du ønsker lavere fedtprocent når du ikke langt med styrketræning alene. Du bør nok begynde at dyrke noget konditræning ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Supersonic> du kan ikke sammenligne bevægemønstret i chins og pullups, med pulldowns til nakken. De 2 andre øvelser foregår jo foran, hvilket eleminerer problemet.

Jeg vil modsat Friis sige at pulldowns til nakken er en af de mest OVERVURDEREDE øvelser.

Det er nemlig rigtigt hvad xax siger. Øvelser som pulldowns til nakken, pres bag nakken osv. belaster skulderleddet og specielt rotatormanchetten unødigt meget. Det skyldes at skulderleddet ikke er lavet til at arbejde med store belastninger i de yderpositioner, som man arbejder med i bag nakken øvelser. Nogen vil dog kunne slippe uden problemer, hvis de er forholdsvist smidige, og har et skulderled som anatomisk ikke er disponeret for skulderproblemer.

Men ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så kan pulldowns til nakken ikke give noget nær den samme udvikling som bent over barbell rows, dødløft og pullups. Så den er temmelig irrelevant alligevel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J >> min hentyning var mente til chin-ups, hvor du trækker stangen bag hovedet, sådan har jeg lært dem :D

Men tak for svaret, hvad angår den unaturlig position. :) Jeg var desuden ikke klar over at øvelsen ikke havde den store effekt, så jeg vil overveje at droppe den fra mit program og smide en anden øvelse eller 2 ind istedet. :huh2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share