Styrkeløftsprogram


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

hvor går du død i squatten/dødløften/bænkpressen?

hvilke tekniske problemer har du når du failer i øvelserne?

F.eks. runder jeg helt latterligt i dødløften og knæene kommer indaf i squatten. Begge dele kan handle om ineffeektiv gluteus aktivering.

I bænkpressen er jeg ustabil i bunden og har et latterligt opspænd.

Jeg kan godt se fornuften i dine spørgsmål, men jeg kender faktisk ikke svaret på dem. Det store minus ved min træning, er min manglende teknik. Det er bl.a. grunden til, at jeg vil køre nogenlunde let i det kommende program. Der er ingen grund til at smide kilo på stangen, hvis jeg ikke udnytter min styrke.

Hjælpeøvelserne har jeg selv tilføjet programmet, så hvis du kan komme med kritik dér ville det være rigtig fint. Jeg ville sætte pris på det, hvis du kunne komme med et udvalg af hjælpeøvelser, der generelt ville være gode i forbindelse med styrkeløft.

Jeg regner med at køre omkring 60-70% af 1RM på lette dage, og 80-85% af 1RM på de tunge. Når jeg så laver maxtest indretter jeg programmet derefter.

Hr.K

Link to comment
Share on other sites

Smalt greb bænkpres er en genial hjælpeøvelse for bænkpres.

Millitary press er også godt, såfremt dine skuldre kan nå at restituere!

For squat/dødløft ville jeg træne baglår (uden lændebelastning)/mave

Forslag til mave øvelse ville være pulldown abs, baglår ville være Glute-ham raises hvois du har adgang til dem. Ellers er pullthroughs gode.

Øvelserne kan man finde på elitefts.com

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med PTPoul i at programet ser fornuftigt ud men mangler hjælpeøvelser for SQ/DL. :smile:

Jeg starter iøvrigt selv op på et fundamentprogram i morgen. Det ser således ud.

Dag 1

Power squat (halv dragt og bælte) 5x5, 2 set med topvægt

Board press 5x5 , 3x5+3x3, 1-2 set med topvægt

Yates Rows – 3-4 set

DB laterals – 3 set

Tate presses – 3-4 set

Leg raises – 3 set

Back raises – 3set

Dag 2

OL squat (RAW) 5x5, 4 set på topvægt, ca 70% af mandags vægt

Bænkpres 6x3, dynamisk

Dødløft, Simmons single cyklus

OH smith machine press – 3-4 set

Pulldowns – 3-4 set

Spread eagle sit-ups – 3 set

Dag 3

Power squat (halv dragt og bælte) 3x5+2x3, 5 rep op til 85% af mandag, tripler med næste uges mandags vægt

Good mornings - 3-4 set

Reverse band BP, 5x5 , 3x5+3x3, 1-2 set med topvægt

Shrugs - 3-4 set

Pushdowns - 3 set

Barbell curls - 3 set

Ab pulldowns – 3 set

Med 5x5, 3x5+3x3 menes 5x5 den ene uge og 3x5 og 3x3 den næste.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

squatfather -->

Det ser rigtig spændende ud. Jeg er interesseret i at vide mere om dine hjælpeøvelser. Findes de alle på Exrx? Og hvorfor har du valgt lige præcis dem?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror de fleste af dem findes på Exrx. Ellers findes de inde på elitefts.com. :smile:

Maveøvelserne er valgt, da det er dem jeg føler der samtidig indvoldvere hofteextensorerne bedst, samt styrker hele regionen bedst til SQ og DL. Til lænd og haser kører jeg GM fordi jeg føler, at det er den suverent bedste øvelse, back raises kunne lige så vel have været reverse hypers eller pull-throughs.

Til skulder har jeg valgt en gang OH pres i maskine, da jeg mener alm. Military tapper lidt for meget, desuden er laterals med istedet for en øvelse for bagsiden, da styrken i bagsiden for tiden er helt fin. Jeg regner dog med at skifte til facepulls midt i programet. For triceps er det Tate presses og pushdown, da de begge er milde ved albuerne og triceps får riglig tung træning fra reverse band BP og boardpresses.

Til ryggen har jeg valgt en row, en pulldown og en shrugøvelse for at ramme ryggen vidt forskelligt hver gang. Curls er mest med for fornøjelsens skyld. :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvordan ens teknik påvirker lændens restitutionsevne

hov hov ikke drille :nono::nonono:

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Så du mit dødløft med 220?

jeg driller vist mere migselv :nissetunge:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg så det, flot trukket om end stilen ikke var så køn.

Jeg tænkte mere på at vi begge næsten trækker stivbenet og runder kæmpe meget i ryggen ved konventionel stil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share