Styrkeløftsprogram


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Her forleden var jeg spotter til et styrkeløftstævne, hvor jeg fik tilbuddet om at stille op næste gang klubben holdt et stævne. For at have en realistisk chance for at vinde noget som helst, skal jeg have forøget min styrke betydeligt, men da jeg normalt træner for hypertrofi er jeg også lidt skeptisk med at hoppe over på et lavrep styrkeprogram. Jeg vil helst ikke miste muskelmasse.

Er det ikke muligt at lave et program, der primært giver styrke, men som stadig tillader mig at forøge min masse?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Er nu ikk sikker på det vil være et problem, men kunne forestille mig at når jeg ser på Hr K's træning at han godt kunne tænke sig noget enkelt, uden hjælpeøvelser eller ihvertfald ikke ret mange. Så måske noget i stil med Kortes 3x3...

Helt rigtigt. Hvad er Kortes 3x3?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Der er et link til programmet under "regneark med styrkeløft programmer" og finder jeg noget læsestof om det skal jeg nok lige smide det her... Men tror det vil være noget i din stil :bigsmile:

Fandt lige noget herhans mail adresse og det hele :nissecool:

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Tak for det, Teddy.

Jeg fortsætter mit 5x5 indtil nytår, og så prøver jeg et nyt program evt. 3x3 programmet. Jeg har en aftale med een af de erfarne løftere nede i klubben, og jeg skal lige høre man ad først.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Cool nok, du må da godt lige skrive hvad du finder ud af. Men tror kortes ville passe dig meget godt, en masse løft om ugen og ikk alt det med hjælpeøvelser...

Link to comment
Share on other sites

hvad jeg kan læse ud fra den artikel du lænkede til, så kommer jeg til at køre med vægte af 58-64% af mit max i de første 4 uger. Jeg har lidt svært ved at se, at jeg ikke skulle midste muskelmasse på det?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tvivler på du ligefrem mister muskelmasse der. Se på det som en go gang deload :smile: Du mister sikkert ikke meget, men du gainer nok heller ikke noget

Link to comment
Share on other sites

Grunden til du kører med de lave procenter er at de max du sætter ind er udstyrsmax så du skal nok justere procenterne lidt op.

Du kan kigge i min log for at se hvad jeg fik ud af det.

Men i de første uger tror jeg at jeg kom til at køre med vægte mellem 80-90 cirka i bænkpres og jeg maxede med 122,5 med pause og alt det der efter programmet, så har du lidt du kan regne nogen procenter udfra.

Link to comment
Share on other sites

hvad jeg kan læse ud fra den artikel du lænkede til, så kommer jeg til at køre med vægte af 58-64% af mit max i de første 4 uger. Jeg har lidt svært ved at se, at jeg ikke skulle midste muskelmasse på det?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

edit: kan se at overarmen havde lidt personlige erfaringer, så det er nok noget mere fornuftigt at gå efter..

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Ptpoul-->

Kortes gav den kære Moos massiv styrke og massefremgang.

Det kan være et fornuftigt valg.

Men hvad med at lytte til styrkedrengene nede i klubben. God coaching og en masse erfaring er guld værd. Man lærer ufatteligt meget af rutinerede kræfter.

Jeg fik talt med een af de erfarne styrketrænere i går aftes. Han viste mig følgende program, der er lavet ud fra hans erfaringer:

program.jpg

Hvad er jeres kommentarer til det?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader alt andet enmd singles på dødløft. Teknikken går fløjten.

Hellere samme vægt på singles som man ville anvende med de 3 eller 5 reps og samme antal totale reps fordelt over en masse singles med relativt kort pause imellem.

programmet ser fornuftigt ud. Dog er der lidt rigeligt med tunge øvelser syntes jeg (tænker især på restitutionen af lænden fra Man til Ons og de tunge skulderpres.

Men du har selv god erfaring med 5x5, så du ved selv, hvor hurtigt du restituerer.

jeg syntes ellers programmet ser fornuftigt ud. Husk dog at overveje om hjælpeøvelserne rammer dine svagheder?

Hvad med hjælpeøvelser til død/squat? det er lidt overkropsfikseret i mine øjne.

Diskuter evt. ændringer med den gamle rotte, det kan være han har nogle guldkorn til dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvor går du død i squatten/dødløften/bænkpressen?

hvilke tekniske problemer har du når du failer i øvelserne?

F.eks. runder jeg helt latterligt i dødløften og knæene kommer indaf i squatten. Begge dele kan handle om ineffeektiv gluteus aktivering.

I bænkpressen er jeg ustabil i bunden og har et latterligt opspænd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share