Hjemmetræning


Zodiac
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg leder efter en god øvelse til træning af den store brystmuskel(hedder vist Pectoralis Major, hvis det skal være helt korrekt) - dem findes der jo sikkert en del af, men mit problem er, at jeg helst skal kunne lave øvelsen herhjemme.

Jeg bor nemlig ret langt fra det nærmeste motionscenter, så jeg har i lidt tid trænet hjemme med et par håndvægte og hvad jeg ellers lige har kunne finde af borde og stole, der kunne bruges til diverse øvelser.

Jeg har i nogen tid trænet brystmuskulaturen ved at lave armbøjninger med bred håndstand(hvis i forstår) og med fødderne placeret på et bord (dvs. i 90cms højde), men det er efterhånden blevet for nemt. Så jeg ville høre, om der sidder nogen derude med et par idéer til hårdere øvelser jeg kan lave herhjemme?

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen

Jeg leder efter en god øvelse til træning af den store brystmuskel(hedder vist Pectoralis Major, hvis det skal være helt korrekt) - dem findes der jo sikkert en del af, men mit problem er, at jeg helst skal kunne lave øvelsen herhjemme.

Jeg bor nemlig ret langt fra det nærmeste motionscenter, så jeg har i lidt tid trænet hjemme med et par håndvægte og hvad jeg ellers lige har kunne finde af borde og stole, der kunne bruges til diverse øvelser.

Jeg har i nogen tid trænet brystmuskulaturen ved at lave armbøjninger med bred håndstand(hvis i forstår) og med fødderne placeret på et bord (dvs. i 90cms højde), men det er efterhånden blevet for nemt. Så jeg ville høre, om der sidder nogen derude med et par idéer til hårdere øvelser jeg kan lave herhjemme?

<{POST_SNAPBACK}>

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa og God Jul!

Lig på et tæppe og evt. med en pude i nakken.Køb en håndvægt og en side af gangen,du kan ligeledes lave en masse andre øvelser derhjemme med bare en håndvægt.

Det gør jeg selv hver morgen,da det er tidsbesparende i forhold til at tage i træninglokale,selvom jeg er medlem af et sådan.

Der ligger vist nok øvelsesbeskrivelser på motion-online,omkring hjemmetræning med håndvægte.

Hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

Arrrghhh pis, nu kom jeg til at slette et langt indlæg :mad:

Nå, here goes igen...

Hej Zodiac

Jeg træner selv hjemme og er for nærig til at købe en træningsbænk. Førhen brugte jeg som brystøvelse almindelige armstrækkere og fyldte nogle vægtskiver i en rygsæk for øget belastning - på denne måde kan man også køre med fornuftig vægtprogression.

Jeg blev imidlertid aldrig superglad for øvelsen, da skiverne kommer til at ligge langt nede på lænden, hvilket bliver ubehageligt efterhånden som belastningen øges. Dette kan dog undgås ved at fylde puder eller lign. i bunden af rygsækken, derved kommer skiverne til at ligge højere oppe på ryggen.

I dag træner jeg bænkpres med håndvægte som brystøvelse, men uden en decideret træningsbænk. I stedet bruger jeg denne finte jeg lærte af Henning. Jeg tager ganske enkelt 2 spisebordsstole og lægge et strygebræt imellem. Det fungerer perfekt. Bevares, det havde været federe med en rigtig bænk, men i mangel af bedre....

Du kan også forsøge dig med én-armstækkere. Start eventuelt på et bord hvis det er for hårdt til at begynde med.

Link to comment
Share on other sites

Slide Push-up

We pinched this weird chest builder from Chad "Hoss" Waterbury. The slide push-up applies resistance to the horizontal adduction action of the pectorals, something most chest exercises just can't do.

To perform this one you need a couple of small towels and a linoleum or wood floor. One of those aerobic "slide" thingies popular with housewives a few years back will work too. Just put the little booties on your hands. We won't laugh. (Much.)

Assume a traditional push-up position with the towels under your hands, which should be slightly wider than shoulder-width apart. Lower yourself until your chest touches the floor, then push up while simultaneously pulling the hands together. At the top position, the thumbs should almost be touching.

Next, "walk" your hands out to the original starting position and continue for the prescribed repetitions. If you're advanced, "push" your hands out to the starting position instead of "walking" them out.

307exer5.jpg

Iso-ballistic Push-up

Push-ups are for skinny mamas' boys who read Men's Fitness. T-men do iso-ballistic push-ups. Christian Thibaudeau says this drill is the upper body equivalent of a depth jump. The goal is to drop down into a push-up, project yourself in the air, land with the arms slightly bent and hold the position for fifteen seconds. This constitutes one rep. Ideally you want to do 3-6 reps per set for 3-4 sets.

243plyopushup1.jpg

243plyopushup2.jpg

243plyopushup3.jpg

Har ikke selv prøvet nogle af dem.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de mange tips allesammen - nu er jeg i hvert fald proppet med inspiration til, hvad jeg kan forsøge at bakse sammen herhjemme :4thumbup:

Jeg har, som JensC nævner, overvejet den med træningsbænken, men den er sgu svær at få plads til i en 30 kvadratmeter lejlighed :smile: - så jeg tror jeg vil forsøge mig med clayman's strygebrætsversion (så kan det være jeg endelig finder noget nyttigt at bruge det strygebræt til)

Cache: Tak for øvelserne, dem vil jeg da også lige prøve - det kan jo være man pludselig støder på en guldøvelse.

Igen, tak, og glædelig jul til jer alle :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share