Hvilke kosttilskud mm.


chono
 Share

Recommended Posts

1. Jeg tager dagligt: 2x. multivitamin, 3 gram fiskeolie og 3x. spiseske Udo's Choice. Multivitaminen tager jeg fordi jeg desværre ikke får mit behov dækket gennem kosten, fiskeolien pga. de mange fordele, men primært for at få øget serotonin mængderne. Udo's Choice tager jeg fordi jeg heller ikke får dækket mit essentielle fedtbehov igennem kosten, og fordi det har utroligt mange gode egenskaber.

2. Jeg spiser kulhydrat efter løb/badminton, men kun i naturlig form som banan, rugbrød osv.

Link to comment
Share on other sites

Proteinshake med multivitamin som morgenmad - that's it.

Multivitaminen er for at være sikker på at få de vitaminer jeg skal, og proteinshaken er en god måde at få protein på (og så er det en let og hurtig form for morgenmad, hvilket passer mig fint af rent praktiske årsager).

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

1. Jeg tager dagligt: 2x. multivitamin, 3 gram fiskeolie og 3x. spiseske Udo's Choice. Multivitaminen tager jeg fordi jeg desværre ikke får mit behov dækket gennem kosten, fiskeolien pga. de mange fordele, men primært for at få øget serotonin mængderne. Udo's Choice tager jeg fordi jeg heller ikke får dækket mit essentielle fedtbehov igennem kosten, og fordi det har utroligt mange gode egenskaber.

2. Jeg spiser kulhydrat efter løb/badminton, men kun i naturlig form som banan, rugbrød osv.

<{POST_SNAPBACK}>

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Bio-kemisk har fiskeolie og serotonin intet med hinanden at gøre.

Serotonin bliver dannet i hjernen og virker der,mens fiskeolie har en effekt i forhold til blodet i organismen generelt.

Hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

I ny og næ en proteinshake, hvis jeg finder det nødvendigt.

Multivitamin pille og en multimineralpille.

Nogle gange supplerer jeg med lidt ekstra C vitamin og fiskeolie.

<{POST_SNAPBACK}>

'

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

For at kunne optage en øget mængde c-vitamin er det nødvendigt at supplere med E.vitamin ellers kan du slet ikke optage den øgede mængde c-vitamin.

Kan læses i et hvert dameblad,men du er sikkert en mand og læser ikke den slags

God nytår

Mads

Link to comment
Share on other sites

Torben F & Intervention33:

Jeg ved godt at der ikke er lavet nogle større studier til at bakke mig op. Men der er dog lavet en del mindre, bl.a på grise som viste at fiskeolie havde samme effekt som "lykkepillen" Fontex.

Som nogle måske ved har jeg haft en depression som jeg har gået til behandling hos en psykiater med. Jeg var temmelig kritisk omkring den tilbudte medicin (ikke at jeg havde det store at have det i) så i samråd med psykiateren begyndte jeg at indtage større mængder fiskeolie og Udo's choice. Resultatet var at jeg efter nogle få måneder gik fra at have ingen energi og angsttilfælde til at få mod på livet igen og til at komme ud blandt mennesker igen. Da jeg nogle måneder senere begyndte at motionere kom jeg et niveau højere op. Så nu her snart et år efter sygdommen for alvor gik i udbrud er jeg ikke bange for at erklære mig rask, hvilket også psykiateren gør.

Er det hele så bare opspind i mit hoved? Det er jo svært at sige, i hvert fald indtil et større studie kan bevise at fiskeolie kan øge koncentrationen af signalstoffet serotonin.

Nu skal det ikke handle om mig og min depression, men jeg vil bare lige sige at jeg synes det er fantastisk der findes psykiatere som er med på at prøve noget andet end den normale procedure :smile:

Edited by JokerX
Link to comment
Share on other sites

2 omnimin vitaminpiller samt fiskeolie og/eller lidt hørfrøolie

ellers proteinpulver ovenpå havregryn om morgenen og efter træning, fordi det gør det lettere at få nok protein :smile:

i perioder spiser jeg også kreatin. Det plejer dog at være i perioder, hvor jeg ikke har kæreste på da den abnorme methan udledning, der plejer at følge med, som regel ikke falder i god smag! :gal:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op, jeg kan godt se at jeg er helt ude i hampen så :innocent: i andre lever jo nærmest spartansk i forhold til mig :innocent:

Middag:

40g valle protein

10g glutamin

6g kreatin

1* fiskeolie tab.

Aften:

1* multi vitamin tab.

1* fiske olie

Efter træning:

40g valle protein

10g glutamin

6g kreatin

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

1 Omnimin 1 x dagen (multivitamin)

Økologisk koldpreset Hørfrø olie 3 x dagen (billigt)

5 gram Glutamine 3 x dagen

Whey Protein shake 2 x dagen

Kassein protein shake 1 x sengetid

Zink depot 20 mg 1 x dagen

E-vitamin 1 x dagen 335 mg

Så der er styr på det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Att. Intervention33:

Jeg ved ikke om du så BBC programmet "Hjernen" i tirsdags på DR2? Det bekræftede meget godt min mening.

En gruppe adfærdsvanskelige skolebørn fik et tilskud af fiskeolie. De havde alle tilfælles at de havde svært ved at indlære, at de ikke gad gå i skole og at de bare lå på sofaen og så tv når de kom hjem fra skole. Efter nogle uger med indtag af omega3 fedtsyrerne, begyndte flere af dem at interessere sig for at læse, lære og sågar gå på biblioteket.

Det var en gruppe forskere som lavede forsøget. Det var ikke lige præcist serotonin, men det havde en effekt på flere neurotransmittere i hjernen. Det blev populært sagt nemmere for signalstofferne at nå over "kløften".

Så at påstå fiskeolie kun har en effekt i blodbanen giver vist stof til diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share