Ryg til HST


KPC
 Share

Recommended Posts

Nu må jeg ærlig indrømme at jeg er meget forvirret...! Kan ikke helt hitte af om de 2 øvelser jeg har valgt er gode nok, eller om jeg skal skifte den ene ud med dødløft...  :crazy:  Meeeeeeeen jeg må vel bare gå efter det jeg selv føler er mest rigtigt...!  :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

De rammer jo ikke dit lænd. Derfor vil jeg foreslå dødløft og rows/chins

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg lagde ud med at skrive i tråden, er dødløft godt, og man kan med fordel ha den med i sit program - MEN hvis ikke man benytter den i forvejen eller ikke kan li øvelsen, kan man sagtens opbygge en massiv og muskuløs ryg uden.

Jeg kender flere BB'ere der aldrig bruger tid på dødløft, og som alligevel har gode nok rygge til at konkurrere eller bare ende rundt og være brede :wink:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Nu er en ting klart.......! Og det er desværre at min start igen efter ferien ikke bliver idag, da jeg er godt hen og fået ondt i ryggen. Trist... Især når man havde glædet sig så meget til at komme igang igen :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg lagde ud med at skrive i tråden, er dødløft godt, og man kan med fordel ha den med i sit program - MEN hvis ikke man benytter den i forvejen eller ikke kan li øvelsen, kan man sagtens opbygge en massiv og muskuløs ryg uden.

Jeg kender flere BB'ere der aldrig bruger tid på dødløft, og som alligevel har gode nok rygge til at konkurrere eller bare ende rundt og være brede  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvom de ikke bruger tid på den, så kan de jo stadig godt køre den :wink::tongue:

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Som jeg lagde ud med at skrive i tråden, er dødløft godt, og man kan med fordel ha den med i sit program - MEN hvis ikke man benytter den i forvejen eller ikke kan li øvelsen, kan man sagtens opbygge en massiv og muskuløs ryg uden.

Jeg kender flere BB'ere der aldrig bruger tid på dødløft, og som alligevel har gode nok rygge til at konkurrere eller bare ende rundt og være brede  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er helt på linje med Flexi. Dødløft er IMO ikke et must for en BodyBuilder.

En fordel ved at udelukke dødløft er at den ikke kommer i karambollage med squatten. Læs: der er et vist overlap mellem de to øvelser der begge gør store krav på restitution. En BB'er vil i mine øjne godt kunne have gavn af noget dødløft - men der er ingen grund til at bygge et program op omkring øvelsen. IMO.

For styrkeatleten kommer vi selvfølgelig ikke uden om dødløften!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share