Ryg til HST


KPC
 Share

Recommended Posts

Starter på mit HST-program på Mandag d.3.1-05

Men er lige kommet i tvilv og de to øvelser er gode nok:

Rowing - Se her!

Pull down - Se her!

For muskler skal jo helst have PISK :4whip:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du mener musklerne skal have pisk, hvorfor i alverden vælger du så HST? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Begge øvelser er sådan set gode nok. Du burde nok også kaste et glimt på dødløft, som er en super øvelse - men ikke et must hvis det er muskelvækst der er det primære mål og ikke styrke.

Link to comment
Share on other sites

men ikke et must hvis det er muskelvækst

Hvorfor skulle dødløft ikke være ligeså god for muskelvækst...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke sagt dødløft ikke er godt - blot at den ikke er et must = nødvendighed.

Hvis vi taler bodybuilding, så vil jeg påstå en person vil få mere ud af, at foretage rows/chins/cable rows el. lign. end personen ville med dødløft. Ikke dermed sagt, at dødløft hverken giver masse eller er nyttig.

Mange er af den opfattelse, at et program ikke er komplet, hvis ikke der dødløftes; men denne opfattelse deler jeg altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mange er af den opfattelse, at et program ikke er komplet, hvis ikke der dødløftes; men denne opfattelse deler jeg altså ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Det må jeg også give dig ret i, jeg syntes også godt at man kan have et godt og fuldendt program helt uden, dødløft...! Jeg køre den f.eks aldrig...! Og syntes at der er andre gode øvelser...! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville mene at du for svært ved at ramme erectoren rigtigt uden dødløft, jeg ville endmere mene at hvis du skal ramme hele ryggen uden brug af dødløft, skal der jo en masse øvelser til, idet at dødløft faktisk rammer hele ryggen

Måske lidt kringlet forklaret :innocent:

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Måske lidt kringlet forklaret :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, måske kringlet forklaret, men forståligt :4smartass: Kan man så ikke bruge en anden øvelse end dødløft...?

eller evt. lave den liggende på en bænk med bryst...! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville mene at du for svært ved at ramme erectoren rigtigt uden dødløft, jeg ville endmere mene at hvis du skal ramme hele ryggen uden brug af dødløft, skal der jo en masse øvelser til, idet at dødløft faktisk rammer hele ryggen

Måske lidt kringlet forklaret :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Goodmornings kan sagtens klare jobbet :wink:

Jeg er enig i, at dødløft rammer bredt - men jeg mener absolut ikke, at hvis man skal BB'e, så kan dødløft erstatte alt. Chins eller rows er mere nødvendige.

Nu dødløfter jeg selv; men det er kun fordi jeg synes øvelsen er sjov.

Hvis jeg ikke brød mig om den, ville jeg kun benytte nogle row bevægelser og goodmornings.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Ja goodmornings er også ok. jeg mener bare at rows/chins ikke er nok til et komplet ryg program. det er så her at dødløft/godmornings kommer ind i billedet, da de, navnlig dødløft, rammer hele ryggen og overflødiggøre andre øvelser

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Ja goodmornings er også ok. jeg mener bare at rows/chins er nok til et komplet ryg program. det er så her at dødløft/godmornings kommer ind i billedet, da de, navnlig dødløft, rammer hele ryggen og overflødiggøre andre øvelser

<{POST_SNAPBACK}>

I jagten efter masse på ryggen kan dødløft IMO ikke overflødig gøre chins og rows...

Link to comment
Share on other sites

Ja goodmornings er også ok. jeg mener bare at rows/chins er nok til et komplet ryg program. det er så her at dødløft/godmornings kommer ind i billedet, da de, navnlig dødløft, rammer hele ryggen og overflødiggøre andre øvelser

Ikke enig (ikke at vi SKAL være det :smile: ).

Jeg mener ikke, at dødløft overflødiggører hverken rows eller chins. Kombinationen er god; men jeg synes ikke den er nok ene og alene, hvis man går efter en massiv ryg med brede og tykke lats, teres major og hvad har vi, til en komplet bodybuilding fysik.

Jeg er enig i udsagnet om, at man praktisk talt kan rame alle muskelgrupper via: squats, dødløft og bænkpres - men man skal heller ikke blive alt for "isolations-forskrækket" til, at turde smide lidt iso-øvelser ind her og der. De skader jo absolut ikke; men er måske bare ikke lige på mode i denne Caveman æra :wink:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jamen hvorfor ikke bare dødløfte...det rammer jo fint :blink:

Dødløft og kropshævninger - chins eller pull ups. Så har du bredde og dybde, og erectoren dækket ind.

Link to comment
Share on other sites

Jamen hvorfor ikke bare dødløfte...det rammer jo fint :blink:

Dødløft og kropshævninger - chins eller pull ups. Så har du bredde og dybde, og erectoren dækket ind.

<{POST_SNAPBACK}>

Meget enig, dødløft og chins er alt rigligt

Link to comment
Share on other sites

Nu må jeg ærlig indrømme at jeg er meget forvirret...! Kan ikke helt hitte af om de 2 øvelser jeg har valgt er gode nok, eller om jeg skal skifte den ene ud med dødløft... :crazy: Meeeeeeeen jeg må vel bare gå efter det jeg selv føler er mest rigtigt...! :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share