Coan/Phillipi Deadlift Routine


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Nogle her på MOL der har erfaring med Coan/Phillipi cyklusen for dødløft? :smile:

WEEK WORK SETS SPEED SETS

1 (75%)x 2 reps (60%) 8 sets x 3 reps (90 sec rest b/w sets)

2 (80%)x 2 reps (65%) 8 sets x 3 reps (90 sec rest b/w sets)

3 (85%)x 2 reps (70%) 6 sets x 3 reps (90-120 sec rest b/w sets)

4 (90%)x 2 reps (75%) 5 sets x 3 reps (90-120 sec rest b/w sets)

5 (80%)3 sets x 3 reps (65%) 3 sets x 3 reps (120 sec rest b/w sets)

6 (85%)x 2 reps (70%) 3 sets x 3 reps (120 sec rest b/w sets)

7 (90%)x 2 reps (75%) 3 sets x 3 reps (120 sec rest b/w sets)

8 (95%)x 2 reps (70%) 3 sets x 3 reps (120 sec rest b/w sets)

9 (97.5%)x 1 rep (70%) 2 sets x 3 reps (Rest as needed)

10 (100%)x 1 rep (60%) 2 sets x 3 reps (Rest as needed)

11 MEET DAY N/A

Link to comment
Share on other sites

Her er en lille side med en fyr der beskriver programmet og hans erfaring med det.

http://www.powerpage.net/coanphildead.html

Her ikke selv prøvet det, men kunne skam godt finde på det, selvom der ikke er så mange løft på de tunge dage :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Artiklen havde jeg set, det var der jeg fandt programmet. Jeg regner selv med at kører cyklusen frem til DM. :smile:

Mangler der ikke antal sæt under work sets? Eller er det kun 1 sæt? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Man kører op til det ene topset hver uge, undtagen i uge 5 hvor man kører 3x3x80%. Derefter køres speedsettene som back-off. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her er en lille side med en fyr der beskriver programmet og hans erfaring med det.

http://www.powerpage.net/coanphildead.html

Her ikke selv prøvet det, men kunne skam godt finde på det, selvom der ikke er så mange løft på de tunge dage :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Artiklen havde jeg set, det var der jeg fandt programmet. Jeg regner selv med at kører cyklusen frem til DM. :smile:

Mangler der ikke antal sæt under work sets? Eller er det kun 1 sæt? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Man kører op til det ene topset hver uge, undtagen i uge 5 hvor man kører 3x3x80%. Derefter køres speedsettene som back-off. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mike Mentzer wannabe :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Her er en lille side med en fyr der beskriver programmet og hans erfaring med det.

http://www.powerpage.net/coanphildead.html

Her ikke selv prøvet det, men kunne skam godt finde på det, selvom der ikke er så mange løft på de tunge dage :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Artiklen havde jeg set, det var der jeg fandt programmet. Jeg regner selv med at kører cyklusen frem til DM. :smile:

Mangler der ikke antal sæt under work sets? Eller er det kun 1 sæt? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Man kører op til det ene topset hver uge, undtagen i uge 5 hvor man kører 3x3x80%. Derefter køres speedsettene som back-off. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mike Mentzer wannabe :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt almindligt, at kører et set på topvægten i styrkeløftprogramer. Det gøres feks. i både WSB, Metal Melitia og Bill Starr. :wink:

Så er jeg med. Mht. til det regneark der bliver linket til, så regner det kg ud fra "desired max" og ikke "current max" - kan det være meningen? Eller er der endnu en pointe jeg har overset dér?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, programmet kører efter det max. som man regner med at få efter cyklusen. På samme måde som man feks. gør i Gillinghams peaking cyklus. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Husk nu at man også skal køre hjælpeøvelserne som er listede umiddelbart under skemaet for selve dl-delen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps. :smile:

Postede iøvrigt det samme spørgsmål på Deepsquatters forum, hvor jeg var så heldig at få noget respons fra løftere som havde kørt cyklusen. En som altid kører den op til stævner, har anbeflalet at man sætter max meget konservativt og kom også med gode tips med hensyn til volumen på hjælpeøvelserne. Ud fra rådene på DS´s forum viser det klart at de færeste kan undgå at overreache, såfremt de kører programmet helt som foreskrevet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

synes der er mange der har asbjørn som avatar..

Er asbjørn et idol squatfather? der er nogen der træner ude ved ham  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Idol er vel så meget sagt. Første gang jeg mødte Asbjørn er efterhånden 15 år siden til stærkmandskonkurrencen Herkules i den gamle by i Århus. Jeg syntes han er en utrolig flink mand og en mand der er i stand til at lave imponerende ting på trods af sin alder og størrelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share