For helvede Figo


cfred
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg han forlader klubben igen om 1½ år, desillussioneret og uden at have fået særlig meget spilletid, til fordel for en mellemgod Bundesliga eller Premier League klub. Og er det ikke også cirka heromkring hans niveau rækker?

Men jeg håber da jeg tager fejl :smile:

Det kunne være lidt sjovt at se 'Mad Dog' stå og råbe af Zidane og Beckham :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kunne være fantastisk at se hvis han kunne fortsætte udviklingen. Jeg var en af dem der var utroligt skeptisk ved Jon Dahls skifte til Italiensk fodbold, men det har kun udviklet ham yderligere, på trods af svingende mængde spilletid.

Håber for alt i verden Gravesen vil opleve det samme.

Link to comment
Share on other sites

Personligt tror jeg Gravesen er den helt rigtige til at trække Real stjernerne op på det niveau de burde ligge på. Spillemæssigt er han KLART god nok. Han behøver ikke være kanonhurtig. Han behøver ikke drible som Laudrup. Det er det de andre skal og kan. Han skal kæmpe røven ud af bukserne og inspirere/skræmme de andre til at løbe de ekstra meter for hinanden, og gå ind i de tacklinger der er nødvendige.

Spørgsmålet er så om de andre vil finde sig i det eller ej. Hvis ikke de vil bliver han en fiasko, men det bliver Real også ved med at være så. Så det er ris til egen røv.

Men hvis der er en spiller der er skræddersyet til at udfylde den rolle Real mangler, så er det Gravesen.

Link to comment
Share on other sites

Gravesens problem er helt klart, at han ind imellem melder sig ud af kampen og kun flytter bolde rundt. Måske skyldes det utilfredshed med publikum, med-/modspillere, dommeren eller trænerbænken. Han mister simpelthen overbik/motivation i nogle situationer. Man ser det både på landsholdet og i PL. Og ikke sjældent er det i situationer, hvor der netop er brug for hans evner og fight. Han føler måske et eller andet sted et forventningspres, som han ikke kan håndtere. Det er helt klart noget, han skal arbejde noget mere med. Real vil nok have, at han skal tage ansvar i modgang.

Link to comment
Share on other sites

Personligt tror jeg Gravesen er den helt rigtige til at trække Real stjernerne op på det niveau de burde ligge på. Spillemæssigt er han KLART god nok. Han behøver ikke være kanonhurtig. Han behøver ikke drible som Laudrup. Det er det de andre skal og kan. Han skal kæmpe røven ud af bukserne og inspirere/skræmme de andre til at løbe de ekstra meter for hinanden, og gå ind i de tacklinger der er nødvendige.

Spørgsmålet er så om de andre vil finde sig i det eller ej. Hvis ikke de vil bliver han en fiasko, men det bliver Real også ved med at være så. Så det er ris til egen røv.

Men hvis der er en spiller der er skræddersyet til at udfylde den rolle Real mangler, så er det Gravesen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nok ikke helt skræddersyet, kunne da nok nævne et par andre som ville være bedre men som også er en del sværere at få fat på :innocent: . Men Gravesen til 26 mill. er da helt sikkert en kanon løsning :smile:

Udover det er jeg enig med dig. De dribleglade primadonnaer skal losses lidt igang nu :smile:

dog helst ikke så meget så de slår juve ud i cl knockouten :tongue:

Link to comment
Share on other sites

L'OGRO GALACTICO skal nok rydde op hos "de hvide", ellers får de Gravers "stang" at føle :devil:

ahh - jeg husker det absolut mest coole EVER: da Tyson skulle bokse mod Brian Nielsen, var han (Iron-Mike) så imponeret af Gravesen at han rendte rundt i en spiller-trøje med Gravesens navn på, mens han var i Kbh.. for satan hvor vildt!

:devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Tja med Graversen på holdet ser kommer Real Madrid opstilling vel til at se nogenlunde sådan her ud:

Casilias

Salgado, Helguera, Samuel, Carlos

Figo, Beckham, Gravesen, Zidane

Raul, Ronaldo.

Bænken:

Guti, Pavon, Owen, Solari, Portillo, Raul Bravo

på papiret et kanon hold, som nu med købet af Graversen har fået bedre balance, da der nu er en psykopat på midtbanen til at rydde op efter de offensive krafter. Det bliver spændende og se hvordan det kommer til at gå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Gravesen kommer til at gøre det godt, for han er lige den type spiller som tumperne i Madrid mangler. :tongue:

De mangler en på midten til at være skraldemand. Gravesens eneste problem er dog at han kan være meget svingende i hans præstation og det er der bare ikke plads til på sådan et hold.

Et andet problem som også er skrevet, er at det ikke er sikkert at primadonnaerne kan holde til at høre på at Gravesen måske skælder dem lidt ud.

Hvis der først opstår en konflikt, ja så er det jo nok Gravesen som må se sig vraget fra holdet.

Link to comment
Share on other sites

Tja med Graversen på holdet ser kommer Real Madrid opstilling vel til at se nogenlunde sådan her ud:

Casilias

Salgado, Helguera, Samuel, Carlos

Figo, Beckham, Gravesen, Zidane

Raul, Ronaldo.

Bænken:

Guti, Pavon, Owen, Solari, Portillo,  Raul Bravo

på papiret et kanon hold, som nu med købet af Graversen har fået bedre balance, da der nu er en psykopat på midtbanen til at rydde op efter de offensive krafter.  Det bliver spændende og se hvordan det kommer til at gå.

<{POST_SNAPBACK}>

De spanske medier er nu temligt sikre på, at det er Beckham der ryger ud på bænken til fordel for Graver. Beckham har nu været i klubben i over et år uden at slå til. :wink:

Men personligt ser jeg da frem til den dag, hvor Graver skubber Carlos og Beckham væk ved et frispark for at sparke selv. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at filmklippet hvor han gentager sin famøse "tea bagging" bare på Zidane og der derefter opstår et ægte herreslagsmål imellem de to som ingen tør lægge sig imellem :laugh:

Det og optagelser fra banen hvor Gravesen kalde beckham for en forkælet prettyboy der er bange for at få blå mærker :tongue:

Kunne være så fedt hvis gravesen gjorde Beckham til sin bitch :w00t:

Link to comment
Share on other sites

De spanske medier er nu temligt sikre på, at det er Beckham der ryger ud på bænken til fordel for Graver. Beckham har nu været i klubben i over et år uden at slå til.

Jeg vil gerne se dem sætte Beckham på bænken før jeg tror det. Han sælger mange trøjer og der er press på oppefra at han skal være på banen. Derimod er det lettere at ofre Guti, men nu må vi se.

Link to comment
Share on other sites

De spanske medier er nu temligt sikre på, at det er Beckham der ryger ud på bænken til fordel for Graver. Beckham har nu været i klubben i over et år uden at slå til.

Jeg vil gerne se dem sætte Beckham på bænken før jeg tror det. Han sælger mange trøjer og der er press på oppefra at han skal være på banen. Derimod er det lettere at ofre Guti, men nu må vi se.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har længe ikke forstået, hvorfor de dog har beholdt Guti. Nok i mangel på bedre.

Bliver også spændende (det er ikke ordet) at se, om Graveren kan udfylde Makeleles rolle, for det er vel mere eller mindre dét han skal?

Link to comment
Share on other sites

Reals nye træner, brasilianeren Vanderley Luxemburgo, har i sine tidligere klubber haft stor succes med at have en del powerfolk af Graversens type på den bagerste del af midtbanen. Hans filosofi er at man så kan spille mere poleret fremme på banen, når man har et par solide arbejdsfolk længere tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu mene at Graversen er mere end bare end en arbejdsmand, idet han har en glimrende teknik - herunder en fremragende sparketeknik. Hvis man kun var en "brokkelrøv" ville man slet ikke komme i betragtning til en klub som Real - eller fodbold på topplan i det hele taget.

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt fed debut han fik igår. Selvom han kun var på banen lidt over 20 minutter, fik han da nået at lave 3-4 frispark. Men det var bare fedt at høre den jubel der var da han kom på banen og hver gang han havde bolden. Og så røg Figo endelig på bænken. Det kan være han skal vænne sig til det fremover :wink:

Link to comment
Share on other sites

De spanske medier er nu temligt sikre på, at det er Beckham der ryger ud på bænken til fordel for Graver. Beckham har nu været i klubben i over et år uden at slå til.

Jeg vil gerne se dem sætte Beckham på bænken før jeg tror det. Han sælger mange trøjer og der er press på oppefra at han skal være på banen. Derimod er det lettere at ofre Guti, men nu må vi se.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har længe ikke forstået, hvorfor de dog har beholdt Guti. Nok i mangel på bedre.

Bliver også spændende (det er ikke ordet) at se, om Graveren kan udfylde Makeleles rolle, for det er vel mere eller mindre dét han skal?

<{POST_SNAPBACK}>

Guti er da en suveræn spiller, klasser bedre end Gravesen overordnet set. Han kan gå ind på alle pladser fra defensiv midtbane til frontangriber, og hans dybe pasningsspil er i en klasse for sig... Graver er dog meget stærkere i nærkampene, hvilket Real mangler en del.

Jeg tror blot at Gravesen glider ind i rotationssystemet, hvor træneren blander kortene efter modstanderen og spillernes dagsform. Dvs. at han både vil få en del kampe på bænken og en del på banen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share