Optimal ernæring og forberedelser inden et løb


Sallek
 Share

Recommended Posts

Dine mad ugen op til skal bestå af mange kulhydrater samt massere af vand. Dagen inden og på selv dagen skal du ikke indtage noget mad, som ligger for tungt i maven så du ender med at skulle på toilet når du er ude at løbe. Dit sidste måltid inden du skal ud og løbe skal være ca 3 timer før og skal ligge rimelig let i maven, men stadig så du er rimelig mæt. Er svært at præsere noget ordentligt på tom mave.

har hørt om folk som dyrker ironmans og lignende som spiser massere af slik og cola dagen inden, + massere af vand for at være sikker på ens glukosedepoter i musklerne er fyldt op. Dette ligger også meget let i maven, så er også praktisk på den måde.

Ved selve træningen skal du trappe ned i antal km, hvor du ender rimelig lavt iforhold til når du skal løbe marthonen. Du vil samtidig med at du spiser rimelig meget, mærke at din krop er ekstra frisk, hvilket vil gavne dig på selve dagen...

Link to comment
Share on other sites

jenz:

Dit sidste måltid inden du skal ud og løbe skal være ca 3 timer før og skal ligge rimelig let i maven, men stadig så du er rimelig mæt.

3 timer før? Ehh, det var godt nok lang tid før et løb, synes jeg. Nu ved jeg ikke så meget om netop dette, men jeg synes da, at det lyder af lang tid. Er du sikker på dette???

Hvad er så godt at spise de 3 timer før? En gang havregryn med rosiner for at få en masse gode kulhydrater indenbords eller?

Og hvad med dagen før? Når du siger mange kulhydrater, er det så en masse frugt, havregryn etc??

Er ikke så meget inde i kosten før løb, da det altid har været styrketræningen, der har haft min interesse... Men vil da gerne vide det... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share