Bank Gebyrer... En sjov ide..


KPC
 Share

Recommended Posts

Hej Alle...

Fik den her på min mail.. og den vil jeg da lige dele med jer.

Skal bankerne have lov til drive gæk med den almindelige dansker, igen!?

Mens de spinder guld på et helt igennem uretfærdigt og ubegrundet

gebyr.

Siger du også NEJ! har du nu chancen for at blive en del af en

fuldt ud lovlig og fredelig landsdækkende protestaktion, der skal

få bankerne på bedre tanker.

Dankortet sparer bankerne for millioner af kundebetjeninger årligt,

det er åbenbart ikke hvad de ønsker. Derfor skal vi alle gå i

banken og hæve 88,75kr, så tit vi kan.

Hvorfor 88,75 kr.? Fordi det er en 25 øre, 50 øre, 1 kr., 2 kr., 5

kr., 10 kr., 20 kr. og en halvtredser. Den absolut vanskeligste udbetaling og et maksimalt pres på deres kontantbeholdningen.

Torsdag d. 27. januar er en mærkedag i aktionen, her opfordres alle

til at møde op i banken og hæve de famøse 88 kr. og 75 øre.

Vær med i en aktion der vil skabe historie!

For at deltage i den landsdækkende protestaktion skal du altså blot

gøre følgende:

1. Så ofte som muligt gå i banken og hæv 88,75 kr..

2. Alle der har mulighed for det går i banken og hæver 88,75 kr.,

torsdag. 27. januar 2005.

3. Send denne mail til så mange folk som muligt på din kontaktliste.

Det er altså for morsomt til at lade være :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at gå med flere kontanter end jeg plejer...Men omvendt hvis jeg er ude og købe noget til 500+ kr så bruger jeg altså stadig dankort, så frelst er jeg ikke ligefrem!!

Iøvrigt er det sjovt, at nogen af dem som er gået helt i baglås over de 50øre, er de samme mennesker som køber nye plastik poser hver gang de er ude og handle. Den uvane har min kæreste vænnet mig fra, da man jo ligeså godt kan bruge den samme pose flere gange.....og iøvrigt koster en pose jo fra 1.5 til 2.5, altså mærkbart mere end det nye dankort gebyr..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig ang plasticposerne.

Er selv på vej over til kontanter. Har i rigtig mange år bare været vant til at bruge kortet, så den smutter da stadig, men på sigt er det slut med at bruge kortet. Synes sgu bankerne er gået over stregen denne gang. (her kunne jeg så fortsætte med en svada om hvor store s... bankerne er, men det dropper vi for en gangs skyld :bigsmile: )

Bankerne får gebyr for at give mig kortet, og så vil de have gebyr for at jeg bruger det? Come on...

De konservative har i øvrigt mistet min stemme pga det her. - Var på vippen i forvejen, men synes her det med al tydelighed er kommet frem hvor svag Hr Bendtsen egentlig er.

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

altså det der gebyr...

Jeg er sådan set enig i at bankerne ikke ligefrem har brug for en økonomisk håndsrækning - og jeg mener sådan set også at de er nogle vatp**** ikke at opkræve gebyret selv af deres egne kunder (en mulighed som de har haft lige siden dankortets indførelse, hvis ellers de har kunnet aftale sig til det). Det ville være langt mere nærliggende, at man blot kunne se på sin kontooversigt at man har brugt så og så meget i gebyr.

I stedet skal man tænke sig så meget om, hvis man lige mener man vil hæve den 50'er man skylder sin mor og køber en ting til 50 kr. Så skulle fanden da ha mig om man kom til at sige "bare på 100" hvorefter man får tegnedrengen fyldt af raslende småmønter fordi man kun får 49,50 tilbage!! Damn det er besværligt.

Når det så er sagt, synes jeg at man i alt for høj grad helliggør forretningerne. Det er trods alt dem der bestemmer den dødsyge måde at opkræve gebyret på - og så tjener de jo faktisk på det, idet det første 5000 transaktioner er gratis (fra bankens side), men dem undlader de jo ikke at opkræve. Det er helt hul i hovedet at opkræve forretningens omkostninger på den måde. I yderste konsekvens skulle man jo have en sålydende bon:

1 l letmælk: 2 kr.

husleje: 50 øre

løn til kasseassistenten: 25 øre (de får nemlig ik ret meget)

lys: 1 kr

køledisktillæg: 1 kr.

slid på forretningens ejendele 50 øre

andel af evt. kassedifference: 50 øre

andel af svind: 50 øre

dankortgebyr: 50 øre

Ialt: 6, 75 kr.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man da heller ikke, men hvis regningen skulle splittes op, ville den måske se sådan ud. Du betaler jo for alle de ting, men du kan af indlysende grunde ikke se det på bonen - det er bare lagt oveni mælkens pris - og det burde dankortgebyret efter min mening også være.

Link to comment
Share on other sites

Det kan man da heller ikke, men hvis regningen skulle splittes op, ville den måske se sådan ud. Du betaler jo for alle de ting, men du kan af indlysende grunde ikke se det på bonen - det er bare lagt oveni mælkens pris - og det burde dankortgebyret efter min mening også være.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, så er jeg med, og så har jo du egentlig ret :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dem der ville lide størst overlast er vel de uheldige personer der sidder bag disken... Ikke helt fair.

Men de vil vel fatte budskabet.

<{POST_SNAPBACK}>

ahh det er vist ikke galt for dem, bare fordi man hæver 88,75

politiken har som altid haft en journalist der kedede sig og afprøvede det i praksis: Folkelig protest mod dankortgebyr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share