BMI vs Fedtprocent


razor
 Share

Recommended Posts

... Hvad er "mest rigtigt" at gå efter ? ..... en lav fedtprocent eller et lav BMI ?

... jeg spørger fordi de to metoder for mig er to uforenlige størrelser ....

... jeg har en fedtprocent på 17.6 og et BMI på 30.8 !! ... jeg har dyrket hård styrketræning i 2 år og har derved fået en trænet, lettere og stærk krop ud af det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

BMI ka`du luk op og` ski` i` :tongue:

BMI/ Body Mass Index, tager ikke højde for om du har en stor eller lille mængde muskelmasse, det er et forhold imellem din højde og vægt.

Det eneste det kan bruges til er hvis man har nogle meget overvægtige mennesker, så kan det bruges til at give de mennesker en ide om hvor overvægtige de er.

Link to comment
Share on other sites

... Hvad er "mest rigtigt" at gå efter ? ..... en lav fedtprocent eller et lav BMI ?

... jeg spørger fordi de to metoder for mig er to uforenlige størrelser ....

... jeg har en fedtprocent på 17.6 og et BMI på 30.8 !! ... jeg har dyrket hård styrketræning i 2 år og har derved fået en trænet, lettere og stærk krop ud af det  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mest rigtigt i forhold til hvad?

Som bodybuilder kan man ikke gå efter bmi, det skulle da lige være for at øge det. Bmi er ubrugeligt for bodybuildere, da musklerne vejer godt til, hvad de fleste bmi-tests da også sørger for at understrege.

Fedtprocent er måske lidt mere brugbar, som en slags måleenhed for fremgang, men en lav fedtprocent er vel sjældent et mål i sig selv.

Den bedste måleenhed er, om man kan se sine abs, så hvad med bare at gå efter det? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den bedste måleenhed er, om man kan se sine abs, så hvad med bare at gå efter det?  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hov hov, nu er det alle der har ovennævnte tilbøjeligheder :poking: for nogen er det måske ikke det essentiele hvordan man ser ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

P1k> ja det er fint at svine BMI, men det er et statistik værktøj. Ikke til brug om den enkelte :wink: Og den duer alligevel trods alt om utrænede personer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hm...både og :smile: Jeg synes det er vigtigt at sætte fokus på det netop er et statistisk værktøj, og egentlig ikke meget andet end det - siger det bare fordi du skrev "de' ka' du godt lukke op og skide i" (dog eftefulgt af nogle smileys :cooldance: )

Vi er enige :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fordelen ved BMI er jo at den er nem at beregne.

For almindelige mennesker er det jo temmelig svært at få en nogenlunde præcis måling af fedt%.

Ulempen ved BMI er så, at mange mennesker ikke kan bruge den til noget.

Jeg læste for nyligt en artikel om NBA-spillere og deres BMI, hvor det viste sig at 50% af NBA-spillerene var overvægtige og 4 endda decideret fede. Højst BMI af alle havde Shaquille O'Neill med 31,4 . Han var dog ikke så bekymret over undersøgelsen, da han sagde, at han havde en fedt% på 13.

Folk der har set en NBA-kamp, vil nok ikke ligefrem betegne spillerne (med meget få gentagelser) som værende fede :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share