Snyd?


PeterLarsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har et lille problem med min rygtræning..

når jeg træner "træk til nakken eller til brystet" kan jeg ikke få vægten helt ned til nakken (eller brystet) når jeg træner med en vægt der passer til ca. 6 reps..

Det er kun de sidste 10-15 cm. jeg mangler for at få den fulde bevægelse men hvis jeg skal justerer min vægt til at kunne, kan jeg tage en ca. 10-12 reps og det er jo lige i overkanten. Er det ok at snyde eller skal jeg gå ned i vægt og langsomt bygge det op igen med den fulde bevægelighed?

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du det bedst med? Når jeg træner træk til brystet, så kommer stangen heller ikke helt ned og røre brystet, men det føles bedre, end at træne med færre kg. Selvfølgelig skal formen ikke være helt hen i vejret, men lidt snyd må der godt være.

Er det ikke altid sjovest at træne tungt :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Personligt mener jeg du får mest ud af "full range of motion", og det er altså helt ned og spænde igennem! På den anden side er det svært at sige, når jeg ikke kan se dig udføre øvelsen. Jeg ser til tider nogen køre stangen så langt ned på brystet, at de begynder at involvere triceps, og det er jo også helt skævt.

Hvis der er for stort spring mellem skiverne i stakken, så kan du lige hænge en 2½ kg.-skive på den lille "låsestang". :wink3:

Morten, der synes du skulle køre Chin-Ups i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig enig med Los. Kør pullups og chinups i stedet, det får du meget mere ud af.

Hvis du vil blive i kablerne burde 10-15 centimeter ikke gøre den store forskel, men det afhænger også af din udførelse af øvelsen. Det er dog svært at sige, når man ikke har set dig træne.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel sådan set ok at stoppe 5-15 cm. over brystet. Hvis du kører Chins, så kommer du jo kun op over stangen med hagen, og der er stadig 5-10 cm. til den rører brystet.

Så jeg vil mene, at det er ok at stoppe der. Men prøv så vidt muligt på, at få trukket stangen så langt ned, at den kommer under hagen.

Det er i hvertfald på den måde jeg kører dem.

Men man føler helt klart, at man får meget mere ud af at køre chins så hagen kommer op over stangen, i stedet for at køre pulldowns hvor hagen også kommer op over stangen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share