Danmarksmesterskaber i vægtløftning?


Dresse
 Share

Recommended Posts

Davs.. :)

Måske et dumt spørgsmål... men så må jeg få et dumt svar :wink:

Jeg render rundt og er 17-år.... og kunne godt tænke mig at vide hvad folk i min alder løfter i diverse basisøvelser, altså.. dem i HELT topklasse.. dem der vinder diverse danske turneringer :)

Der må findes nogle statestikker for hvad 1. , 2. og 3. pladsen har løftet igennem de sidste par år ?

Tænker mest på bænkpres lige her... men ellers hvilke øvelser bliver der 'battlet' i ?

På forhånd tak

Edited by Dresse
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lige en rettelse...vægtløftning er altså tokamp i de olympiske løft, træk og stød - du hentyder til styrkeløft...det gør nok googlesøgning lidt nemmere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ahhh... der var en grund til at google ikke var min ven idag :raisebrow:

Men det link dér siger mig ikke meget... jeg synes ikke der står noget om hvilke af de kategorier der gælder for hvilke aldersgrupper?

Fandt selv frem til den her: Resultater fra DM Bænkpres d. 12. juni 2004

Men ingen af delene siger mig ret meget... i forhold til at jeg gerne ville sammenligne med mine egne løft!

Link to comment
Share on other sites

Ahhh... der var en grund til at google ikke var min ven idag  :raisebrow:

Men det link dér siger mig ikke meget... jeg synes ikke der står noget om hvilke af de kategorier der gælder for hvilke aldersgrupper?

Fandt selv frem til den her: Resultater fra DM Bænkpres d. 12. juni 2004

Men ingen af delene siger mig ret meget... i forhold til at jeg gerne ville sammenligne med mine egne løft!

<{POST_SNAPBACK}>

60 Kg

1-Michael Nielsen - 140 kg bænkpres

Imponerende :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Ahhh... der var en grund til at google ikke var min ven idag  :raisebrow:

Men det link dér siger mig ikke meget... jeg synes ikke der står noget om hvilke af de kategorier der gælder for hvilke aldersgrupper?

Fandt selv frem til den her: Resultater fra DM Bænkpres d. 12. juni 2004

Men ingen af delene siger mig ret meget... i forhold til at jeg gerne ville sammenligne med mine egne løft!

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan finde rekorderne for ungdomsløftere her. Men for at sammenligne skal du lige huske på at styrkeløftere skal løfte inden for et regelsæt, som er noget strammere end det der går for godkendt i de fleste centre, samt at der bruges bænkprestrøjer, som i grove træk er en stram trøje, som gør at du løfter mere. Vil du vide mere om/diskutere sidstnævnte kan du søge og finde alverdens tråde, hvor du kan få samtlige argumenter for og imod, da det er diskutereret en del gange...

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Ahhh.. præcis sådan en tabel jeg godt ville se :)

Så for satan nogle ordentlige løft i forhold til deres vægt :S

Jeg er 17 år, vejer 75kg, og 1RM er på 98kg lige PT (bænkpress) ... men det kommer jeg vist ikke langt med eller hvad? Hvor meget forbedre en 'trøje' ens løft? Er det så meget at jeg kan nærme mig dem på listen ?

Link to comment
Share on other sites

Ahhh.. præcis sådan en tabel jeg godt ville se :)

Så for satan nogle ordentlige løft i forhold til deres vægt :S

Jeg er 17 år, vejer 75kg, og 1RM er på 98kg lige PT (bænkpress) ... men det kommer jeg vist ikke langt med eller hvad? Hvor meget forbedre en 'trøje' ens løft? Er det så meget at jeg kan nærme mig dem på listen ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej :)

Link to comment
Share on other sites

Kræver en del træning med trøje for at få den til at virke...efter næsten et halvt års træning henter jeg ca 15kg i den.....

<{POST_SNAPBACK}>

Og efter ca. 20 minutter hentede jeg 30 kg i Hippos gamle trøje...

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

men havde du ikk os været i en anden trøje før du prøvede den? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kræver en del træning med trøje for at få den til at virke...efter næsten et halvt års træning henter jeg ca 15kg i den.....

<{POST_SNAPBACK}>

Og efter ca. 20 minutter hentede jeg 30 kg i Hippos gamle trøje...

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

men havde du ikk os været i en anden trøje før du prøvede den? :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det var en inzer.... :tongue:

Jo, men ikke ret meget, og med et ret stort tidsinterval imellem, så tvivler på at det kan have gjort en særligt stor forskel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et halvt år er nu lang tid for at få teknikken i trøje til at spille

<{POST_SNAPBACK}>

tjoo syntes jeg nu ikke, kommer også an på hvilken trøje man løfter i (hvertfald min erfarring).. den spiller stadig ikk men har så også brugt laang tid på den raw bænk så nok derfor det har taget lang tid....

Link to comment
Share on other sites

titan fury... Da jeg startede bænkede jeg 10kg mindre med den end raw  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Den har jeg så ikke særligt svært ved at få styr på :blink:

Jeg har ikke maxet igennem iden endnu men den har givet mig MEGET og jeg har brugt 2 dage

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Kræver en del træning med trøje for at få den til at virke...efter næsten et halvt års træning henter jeg ca 15kg i den.....

<{POST_SNAPBACK}>

Og efter ca. 20 minutter hentede jeg 30 kg i Hippos gamle trøje...

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Og du har ikke været inærheden af det siden:-)

Link to comment
Share on other sites

Kræver en del træning med trøje for at få den til at virke...efter næsten et halvt års træning henter jeg ca 15kg i den.....

<{POST_SNAPBACK}>

Og efter ca. 20 minutter hentede jeg 30 kg i Hippos gamle trøje...

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Og du har ikke været inærheden af det siden:-)

<{POST_SNAPBACK}>

Næh, det er da rigtigt nok... :tongue:

Har til gengæld heller ikke prøvet den siden :innocent: Og min styrke i de bænkvariationer, jeg har kørt jævnligt, er steget... :hands:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share