Jeg kan ikke squatte!


Tarantula
 Share

Recommended Posts

Din beskrivelse lød som om du startede med at holde fødderne lige og at de derefter drejede sig mens du løftede, skulle lige tage højde at det evt. (måske nok usandsynligt alligevel) kunne ske. Med andre ord, sålænge fødderne ikke bevæger sig, drejer, glider, etc. så er det i orden.

Håber ikke du blev mere forvirret :)

Link to comment
Share on other sites

Du opfattede det rigtig nok!

Når jeg står i udgangspositionen peger fødderne ligefrem men jeg bliver nødt til at dreje dem for at få røven langt nok nedad.

Det virker dog også hvis jeg starter med at have mine fødder 'skæve' og så siger du jo det er iorden :D :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede heller ikke at jeg kunne squatte rigtigt, da jeg havde prøvet mange gange og det ikke rigtigt lykkedes.

Jeg har haft brækket min ene fod og den er derfor så stiv at det er umuligt for mig at lade mine knæ gå ud over fødderne når jeg squatter. Jeg har også halv lange ben. Altså absolut ikke en squat-kropsbygning, men alligevel har jeg lært at squatte. Så det kan sagtens lade sig gøre, til jer der tvivler :)

Link to comment
Share on other sites

Folk, der ikke kan squatte uden at løfte hælen, er som regel de samme, der ikke kan sidde afslappet på hug med hælene i jorden (altså uden belastning i form at stang osv.).

Start med at lære dette. Jeg tror det er vigtigt, at man er tryg ved at sidde i bundpositionen med relativ "bagvægt", før man giver sig i kast med squat. Når man så har lært dette, så kan det med fordel kombineres med et råd, som én eller anden (Mvp?) herindefra kom med: hold en vægtskive over hovedet i strakte arme. Bevar den i denne position, mens du squatter ned i bundposition (med hælene i jorden) og op igen. Hvis du kan dette, kan du med garanti også squatte! ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share