Squat i smith-stativ?


Svenniemand
 Share

Recommended Posts

Hej..

Lige et hurtigt spørgsmål :4smartass:

Jeg vil gerne have squat ind i min træning, men har i det center jeg træner i, kun mulighed for at gøre det i et smith-stativ. Jeg har hørt en del dårligt om skidt-stativet, så.. er det mere hensigtsmæssigt at finde et eller flere alternativer til squat - fx benpres - eller er det trods alt bedre at lave squat i stativet?

Link to comment
Share on other sites

Hvis der permanent udelukkende er mulighed for enten benpres eller smith-squat, hvad er så at foretrække?

Har set EGM-værdier på omkring 60% ved Smith-squat, men overførligheden til eventuelt senere fri squat, vil måske være vigtigere end at bruge øvelsen benpres?

Link to comment
Share on other sites

Hvis der permanent udelukkende er mulighed for enten benpres eller smith-squat, hvad er så at foretrække?

Har set EGM-værdier på omkring 60% ved Smith-squat, men overførligheden til eventuelt senere fri squat, vil måske være vigtigere end at bruge øvelsen benpres?

<{POST_SNAPBACK}>

1 valg må være at skifte center :4thumbup:

2 valg ville efter min mening være benpres

Link to comment
Share on other sites

1. Centerskift vil medføre enten kælderfyldt rum af steroide-aggresive skaldede ignorante indvandrer og Brian-typer - eller en transportudgift udover hvad SU-styrelsen har forberedt mig på :blush:

2. Benpres har maks kapicitet på 190kg - hvilket selvfølgelig er alt for lidt til nogen-som-helst seriøs bentræning. (Udover one-legged jumping 1-toe leg-press :laugh: )

Kunne eventuelt investere i eget powerrack... Er jo fastelavnslørdagspulje på 10 mill. :devil:

Link to comment
Share on other sites

1. Centerskift vil medføre enten kælderfyldt rum af steroide-aggresive skaldede ignorante indvandrer og Brian-typer - eller en transportudgift udover hvad SU-styrelsen har forberedt mig på  :blush:

2. Benpres har maks kapicitet på 190kg - hvilket selvfølgelig er alt for lidt til nogen-som-helst seriøs bentræning. (Udover one-legged jumping 1-toe leg-press  :laugh: )

Kunne eventuelt investere i eget powerrack... Er jo fastelavnslørdagspulje på 10 mill.  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

slettet

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

1. Centerskift vil medføre enten kælderfyldt rum af steroide-aggresive skaldede ignorante indvandrer og Brian-typer - eller en transportudgift udover hvad SU-styrelsen har forberedt mig på  :blush:

2. Benpres har maks kapicitet på 190kg - hvilket selvfølgelig er alt for lidt til nogen-som-helst seriøs bentræning. (Udover one-legged jumping 1-toe leg-press  :laugh: )

Kunne eventuelt investere i eget powerrack... Er jo fastelavnslørdagspulje på 10 mill.  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

I har ikke så meget som én vægtstang i centeret? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Hvis der permanent udelukkende er mulighed for enten benpres eller smith-squat, hvad er så at foretrække?

Har set EGM-værdier på omkring 60% ved Smith-squat, men overførligheden til eventuelt senere fri squat, vil måske være vigtigere end at bruge øvelsen benpres?

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal ikke gøre dig nogen forhåbninger om der er overførsel fra smithsquat til regulær squat. Det er forfra når du starter i 'fri'.

Man kan ligefrem mene du er i fare for at tillære dig unoder i smith squat.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Persoligt ville jeg hellere slå på mine knæ med en muggert end squatte i smith-stativ. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Og eftersom overførbarheden (eller hvad det nu hedder...) fra benpres til squat er nul, må konklusionen være, at der kun findes en brugbar måde at squatte på. Med en vægtstang på nakken :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

1. Centerskift vil medføre enten kælderfyldt rum af steroide-aggresive skaldede ignorante indvandrer og Brian-typer - eller en transportudgift udover hvad SU-styrelsen har forberedt mig på  :blush:

2. Benpres har maks kapicitet på 190kg - hvilket selvfølgelig er alt for lidt til nogen-som-helst seriøs bentræning. (Udover one-legged jumping 1-toe leg-press  :laugh: )

Kunne eventuelt investere i eget powerrack... Er jo fastelavnslørdagspulje på 10 mill.  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

I har ikke så meget som én vægtstang i centeret? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Dødløftsstang som eneste frie redskab, med ikke-eksisterende plads til squat - hvis jeg endelig kunne balancere den op på ryggen. Benpressen er low-quali tecno-gym. Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

Nej nej, du skal ikke droppe bentræningen bare fordi du ikke kan squatte. Det er klart for enhver at squat er kongeøvelsen når det kommer til bentræning, men hvis du overhovedet ikke har mulighed for at køre den, så må du nøjes med skidt-stativet og benpres. Det er vel bedre en slet ingenting... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dødløftsstang som eneste frie redskab, med ikke-eksisterende plads til squat - hvis jeg endelig kunne balancere den op på ryggen. Benpressen er low-quali tecno-gym. Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

<{POST_SNAPBACK}>

Techno-Gym laver ganske udemærkede benpresmaskiner. Desuden kan du jo også kører old-school Hack squat med stang. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

Nej nej, du skal ikke droppe bentræningen bare fordi du ikke kan squatte. Det er klart for enhver at squat er kongeøvelsen når det kommer til bentræning, men hvis du overhovedet ikke har mulighed for at køre den, så må du nøjes med skidt-stativet og benpres. Det er vel bedre en slet ingenting... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var egentlig essensen af hele mit spørgsmål - men folk vil hellere svine øvelserne til :)

190kg benpres er ikke særlig meget, selvom det er Techno-gym benpres.

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

Nej nej, du skal ikke droppe bentræningen bare fordi du ikke kan squatte. Det er klart for enhver at squat er kongeøvelsen når det kommer til bentræning, men hvis du overhovedet ikke har mulighed for at køre den, så må du nøjes med skidt-stativet og benpres. Det er vel bedre en slet ingenting... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var egentlig essensen af hele mit spørgsmål - men folk vil hellere svine øvelserne til :)

190kg benpres er ikke særlig meget, selvom det er Techno-gym benpres.

<{POST_SNAPBACK}>

Med et ben af gangen er det vel rigeligt det første års tid :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være jeg helt droppper bentræningen, da i tilsyneladende ingen konkrete løsningsforslag kan give på min situation - hvor det ene er værre end det andet.

Nej nej, du skal ikke droppe bentræningen bare fordi du ikke kan squatte. Det er klart for enhver at squat er kongeøvelsen når det kommer til bentræning, men hvis du overhovedet ikke har mulighed for at køre den, så må du nøjes med skidt-stativet og benpres. Det er vel bedre en slet ingenting... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var egentlig essensen af hele mit spørgsmål - men folk vil hellere svine øvelserne til :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er du så negativ over? Du har fået at vide, at squat i smith er en lorteøvelse, at benpres er OK, samt blevet foreslået en 3. øvelse som du slet ikke har kommenteret. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share