AFSKAF SMITH-STATIVER


|Spiderman|
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Tror ofte ikke det er ejerne, men centerets medlemmer, der ikke vil undvære stativer og sådan :)

Der bliver ikke tale om at undvære noget. Der er tale om at f.eks. et powercage som jeg omtalte tidligere slet ikke findes hos de store danske distributører som f.eks.: Pedan Når et center indgår aftale om finansiering/leasing af maskiner mixer man ikke udstyret fra forskellige mærker. De store centre som SATS m.fl. der har mange medlemmer har f.eks. kun udstyr fra Technogym/Pedan. Havde Pedan haft et Powercage var der i det mindste mulighed for at noget sådant var at finde i mainstream centre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen problemstillingen er jo stadig den samme - hvis folk ikke vil have det, så' der jo ikke meget at gøre! Jeg går da ud fra, det er grunden til, pedan/technogym ikke har sådan noget... De laver jo til den "normale" motionist, der ikke tør bevæge sig ud i noget så benbrækkende som squat og dødløft!

<{POST_SNAPBACK}>

De har jo sådan noget, Technogym laver neotp squat racks. Det er jo bare skodcenterne der ikke køber det hjem...

Og ja selvfølgelig kan Shit stativer bruges. Men de er stadig shit, så hvorfor skulle man??

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Jeg har valget mellem squat i smith-stativ eller benpres. Jeg er cykelrytter (det bilder jeg ihvertfald mig selv ind :laugh: ) - skal jeg bruge smith-stativ eller benpres synes i???

Klart nok at smith-stativer ikke er det optimale, men det er vel trods alt bedre end benpressen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tror ofte ikke det er ejerne, men centerets medlemmer, der ikke vil undvære stativer og sådan :)

Der bliver ikke tale om at undvære noget. Der er tale om at f.eks. et powercage som jeg omtalte tidligere slet ikke findes hos de store danske distributører som f.eks.: Pedan Når et center indgår aftale om finansiering/leasing af maskiner mixer man ikke udstyret fra forskellige mærker. De store centre som SATS m.fl. der har mange medlemmer har f.eks. kun udstyr fra Technogym/Pedan. Havde Pedan haft et Powercage var der i det mindste mulighed for at noget sådant var at finde i mainstream centre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen problemstillingen er jo stadig den samme - hvis folk ikke vil have det, så' der jo ikke meget at gøre! Jeg går da ud fra, det er grunden til, pedan/technogym ikke har sådan noget... De laver jo til den "normale" motionist, der ikke tør bevæge sig ud i noget så benbrækkende som squat og dødløft!

<{POST_SNAPBACK}>

De har jo sådan noget, Technogym laver neotp squat racks. Det er jo bare skodcenterne der ikke køber det hjem...

Og ja selvfølgelig kan Shit stativer bruges. Men de er stadig shit, så hvorfor skulle man??

<{POST_SNAPBACK}>

Vores techno-center har da netop squat-rack ;)

Men nu snakkede vi jo om sådan nogle boxe vs. smith-stativer!

Selv synes jeg smith er godt til læg-træning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vores techno-center har da netop squat-rack ;)

Bingo! Technogym laver jo netop i forvejen squat rack til (i følge dig) benbrækkende øvelser som squat!

Hvorfor vælge et squat rack fremfor en box (som du kalder det :wink: )?

Hvad kan squat racket som boxen ikke kan?

Der er dårligere sikkerhed i et squat rack end ved det powercage jeg viste billede af! Squat racket kan stort set kun bruges til at squatte i. Et powercage kan bruges til mange ting. Bænk, dødløft o.s.v - udover at squatte i forståes.

Så hvorfor køber man et squat rack meget få tør bruge og ikke det bedre powercage hvor sikkerheden er i top? Jo simpelthen fordi en distributør som Pedan ikke sælger andet end Technogym.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg har valget mellem squat i smith-stativ eller benpres. Jeg er cykelrytter (det bilder jeg ihvertfald mig selv ind  :laugh: ) - skal jeg bruge smith-stativ eller benpres synes i???

Klart nok at smith-stativer ikke er det optimale, men det er vel trods alt bedre end benpressen  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne aldrig drømme om at gøre brug af smith'en til tung bentræning. En kvali' benpres er bedre.

Hvilken benpres har du adgang til?

Link to comment
Share on other sites

Synes altså også godt folk kan være liiiige lovligt sværgende til alt det hardcore frivægts-træning - jeg tror da sagtens, man kan få fine resultater med det (ikke at jeg selv bruger det  :blush:)

Edit: sas: "Hvornår mon center ejerne/distributørerne af fitness udstyr får ind i deres hoveder at det er power cages og ikke de elendige smithstativer der er brug for dry.gif"

Tror ofte ikke det er ejerne, men centerets medlemmer, der ikke vil undvære stativer og sådan :)

Jeg har en kollega, der kun havde smith i centeret,

på hans tidligere arbejde.

Han er på min størrelse, men er nået meget længere på få år i det center,

hvor der kun var smith til bænkpres.

Så vist kan det lade sig gøre.

Og jeg kan godt se ulempen ved frie vægte.

F.eks når nogle løfter 100 kg op over hovedet og lader den falde helt ned.

Så jeg forstår godt, at nogle centre vælger den tungeste træning fra.

Det må vel være enhver butiks valg, hvad de vil tilbyde kunderne,

og hvilke målgrupper de dyrker.

Men ellers er jeg måske den her på MOL, der træner mindst på maskiner.

Mon ikke alle centre har håndvægte til mit behov (diskopump :laugh: ),

og de fleste har vel også en vægstang selv om det ikke er en decideret jernhule.

Ellers har jeg det, jeg skal bruge her hjemme.

Iøvrigt er det ikke anderledes end for 15 år siden.

Da besøgte jeg et stort center i Grenå.

De havde den tunge afdeling gemt ude bagved gennem nogle

snoede gange, så de ikke forstyrrede almindelige motionister.

Jeg kiggede selvfølgelig derud, og var vildt imponeret over

at nogen kunne bruge de vildt tunge vægte :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Vores techno-center har da netop squat-rack ;)

Bingo! Technogym laver jo netop i forvejen squat rack til (i følge dig) benbrækkende øvelser som squat!

Hvorfor vælge et squat rack fremfor en box (som du kalder det :wink: )?

Hvad kan squat racket som boxen ikke kan?

Der er dårligere sikkerhed i et squat rack end ved det powercage jeg viste billede af! Squat racket kan stort set kun bruges til at squatte i. Et powercage kan bruges til mange ting. Bænk, dødløft o.s.v - udover at squatte i forståes.

Så hvorfor køber man et squat rack meget få tør bruge og ikke det bedre powercage hvor sikkerheden er i top? Jo simpelthen fordi en distributør som Pedan ikke sælger andet end Technogym.

<{POST_SNAPBACK}>

Det powercage du postede et billede af, hvor var det fra???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kollega, der kun havde smith i centeret,

på hans tidligere arbejde.

Han er på min størrelse, men er nået meget længere på få år i det center,

hvor der kun var smith til bænkpres

I de første mange år jeg trænede kendte jeg også til folk på min egen alder der ikke gjorde noget ud af træningen. Alligevel kunne de være være bedre end mig til at bænke efter bare to til tre sammenhængende træningspas (hvorefter de tog sig en pause på nogle måneder) :smile:

Forskellige genetiske forudsætninger.

Link to comment
Share on other sites

Vores techno-center har da netop squat-rack ;)

Bingo! Technogym laver jo netop i forvejen squat rack til (i følge dig) benbrækkende øvelser som squat!

Hvorfor vælge et squat rack fremfor en box (som du kalder det :wink: )?

Hvad kan squat racket som boxen ikke kan?

Der er dårligere sikkerhed i et squat rack end ved det powercage jeg viste billede af! Squat racket kan stort set kun bruges til at squatte i. Et powercage kan bruges til mange ting. Bænk, dødløft o.s.v - udover at squatte i forståes.

Så hvorfor køber man et squat rack meget få tør bruge og ikke det bedre powercage hvor sikkerheden er i top? Jo simpelthen fordi en distributør som Pedan ikke sælger andet end Technogym.

<{POST_SNAPBACK}>

Det powercage du postede et billede af, hvor var det fra???

<{POST_SNAPBACK}>

Fitnessrush

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Kunne aldrig drømme om at gøre brug af smith'en til tung bentræning. En kvali' benpres er bedre.

Hvilken benpres har du adgang til?

Det ved jeg ikke...Der kommer jeg ikke så tit jo :wink: Altså ved benpressen...

...men det er fitnessgruppens standard benpres tror jeg...

Link to comment
Share on other sites

Fra Legit Uses 4 Smith Machine (T-Nation) kommer der lige en top ti over ting Smith-stativet kan bruges til.

Top Ten Uses for a Smith Machine

10. Pull/chin-up bar.

9. Limbo bar.

8. Coat rack.

7. Hammock stand.

6. Place to point the newbies so they stay out of your way.

5. Adjustable ledge for girls in tiny shorts to prop their legs up on and stretch on (I have witnessed this).

4. Guillotine prop in a play.

3. Use for ballistic benching.

2. "You must be taller than this: " prop in front of a roller coaster.

1. Good place to bend a hottie over.

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan et smith stativ som den her maskine ikke kan bedre:

PC-3000 maskine

Det er en stang som hænger frit i kabler, hvor en computer låser stangen hvis man giver slip. Det siges at man ikke mærker noget til kablerne og at man kan lave stort set alle øvelser.

Edit: Den her version er vist endnu bedre: MAX maskine

Så kan man også lave negatives uden spotter.

<{POST_SNAPBACK}>

De ser da egentlig ret smarte ud.... Gad vide om de virker :raisebrow:

Meeeeen, mon ikke de under alle omstændigheder er møgdyre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share