Dødløft og buksevidde


Linde
 Share

Recommended Posts

Hej ærede MOL'er

Jeg har lige et spørgsmål, hvor jeg godt kan bruge jeres erfaringer ...

Siden jeg er begyndt at træne (igen) har jeg så småt fået det problem at mine yndlingsbukser er begyndt at stramme i livet. Bevares, jeg har nok spist mere end sædvanligt i den seneste periode ... men så fed synes jeg egentlig ikke jeg er blevet :tongue:

Kan det være pga styrketræning (dødløft mv.) ?

Er du steget i livvide siden du startede med at træne, og hvis ja tror du så det er på grund af en større dunk eller større muskler??

Link to comment
Share on other sites

Det er en gammel skrøne at dødløft giver større talje. Hvis din talje er vokset, så har du bare spist for meget. Selvom du måske ikke synes din subcutane fedtprocent er steget voldsomt, så kan fedtmængden i bughulen godt være forøget betragteligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Mavemusklaturen bliver vel styrket og vokser vel også ved regelmæssigt træning af dødløft, og for den sags skyld squat, så taljen vil da vokse lidt på længere sigt.

(Ja ja, jeg ved det, flueknepper. :tongue: )

Men i de fleste tilfælde er det kosten der gør det hurtigere og i langt større grad. Det er bare ikke altid man selv vil indse det. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er en gammel skrøne at dødløft giver større talje. Hvis din talje er vokset, så har du bare spist for meget. Selvom du måske ikke synes din subcutane fedtprocent er steget voldsomt, så kan fedtmængden i bughulen godt være forøget betragteligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Mavemusklaturen bliver vel styrket og vokser vel også ved regelmæssigt træning af dødløft, og for den sags skyld squat, så taljen vil da vokse lidt på længere sigt.

(Ja ja, jeg ved det, flueknepper. :tongue: )

Men i de fleste tilfælde er det kosten der gør det hurtigere og i langt større grad. Det er bare ikke altid man selv vil indse det. :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Mavemuskulaturens masse vil blive forøget, ja, men det er så lidt at det ikke kan registreres på buskestørrelsen. Hvis man ligepludselig stiger voldsomt i buksestørrelse, så er det ens diæt man skal kaste et blik på i første omgang.

Ved squat og dødløft er røven et større problem, hvis vi snakker buksestørrelser :4thumbup:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Linde: og dig som ellers efterlod mig med et indtryk af en adræt mager jagthund :wink:

Jeg har på et år med ingen dødløft og squat tabt en 12 KGs penge på underkroppen. Samme livvidde i bukser, men lidt mere plads i lårene og lidt mere hængerøv i bukserne (har mindre at fylde ud med) :blush:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Okay, takker for jeres svar :bigsmile: :4thumbup:

Ja, så spiser jeg nok for meget, eller måske nærmere løber for lidt ... prøvede de sidste par dage at spise mindre, men gik sku' ikke så godt :blush: ... nye bukser må være svaret indtil jeg begynder at løbe igen :cooldance: ... målet må jo så være at kunne passe de gamle bukser igen bagefter :smile:

:4mewantfood: + :dumbbell_lift: = :superman:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share