Udstikkende skulderblade


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg nu kunne slippe for at betale for en terapeut ville jeg klar det i første omgang.
Da englevinger typisk er en lidelse der opstår pga. for svag m.serratus anterioer, vil jeg igen råde dig til at lave pullover, da dette er den bedste øvelse til styrkelse af netop m.serratus anterioer.

Se evt også denne diskussion http://www.motion-online.dk/fora/lofiversi....php/t2543.html

Tak for linket. Det de siger er nok meget klogt, men jeg må ærligt indrømme at jeg fatter ikke alt det på latin.

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Orh jaer, det er nu bare en enkelt betegnelse. :wink:Serratus Anterior

<{POST_SNAPBACK}>

Måske for dem. Men alle de andre der skal trænes:

m.serratus anterioer

m.rhombedeus

m.deltoideus

n. thoracicus longus / n.thoraticus

lige dem jeg hurtigt kunne finde.. :)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Da englevinger typisk er en lidelse der opstår pga. for svag m.serratus anterioer, vil jeg igen råde dig til at lave pullover, da dette er den bedste øvelse til styrkelse af netop m.serratus anterioer.

Se evt også denne diskussion http://www.motion-online.dk/fora/lofiversi....php/t2543.html

<{POST_SNAPBACK}>

At pullover skulle være gavnligt for serratus er nok en smule tvivlsomt:

fra EXRX.net

Winged Scapula

Inferior angle of scapula protrude slightly from body. A winged scapula condition may be accompanied by a protracted shoulder girdle. Risk of shoulder injury is compounded with a supraspinatus weakness or an external shoulder rotation inflexibility. Because of the forward tilt of the scapula, complete flexion of the shoulder may be seemingly restricted. A winged scapula condition indicates a definite serratus anterior weakness. The rhomboids may weak and the pectoralis minor may be short.

Examples of affected exercises:

Shoulder Press

Pullovers

Pulldowns

Example preventative / corrective exercises:

Incline Shoulder Raise

Cable Row

Pectoralis Minor Stretch

Wall Lat Stretch

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share