til Thomas J ang. dragt


JesperFB
 Share

Recommended Posts

hej Thomas, jeg er ikke styrkeløfter men synes at det er en spændende sport aligevel, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man kan løfte mere i de tre discipliner,når man har de der ultrastramme dragter på?

mvh Jesper

PS: mine løft bænk160,fullsquat230,dødløft245

(Redigeret af JesperFB ved 8:08 pm på Okt. 12, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Virkeligt flotte løft Jesper. Var det ikke noget og begynde at dyrke styrkeløft :)

Jeg kan ikke udtale mig på personlig basis, da jeg ikke ejer en bænktrøje endnu, og jeg skal først til at lege med squat dragt nu. Udfra egen erfaring kan jeg sige at knæbind giver mig omkring 10 kg ekstra. Jeg kunne muligvis hente mere hvis jeg strammer dem mere op, men man skal også tænke på dybde.

Hvad squat dragt og bænktrøje giver, rent teoretisk, afhænger i høj grad af hvor du er svag henne. Hvis du er stærk i toppen af bænkpres, så kan du sikkert hente 15-20 kg. Hvis du er meget svag i din lockout, så er det noget mindre. En squat dragt vil jeg vurdere til at give en 15-25 kg. Men det er alt sammen teoretisk, da det afhænger af hvor dine svagheder er, hvor stram den dragt og trøje man vælger er, og hvor god man er til at udnytte den (plus det faktum at nogen dragter er mere avancerede end andre). Så det kan næsten være alt fra ingenting til meget :)

Men som sagt, så har jeg ikke den store erfaring i træning med udstyr. Jeg har indtil videre kun brugt bælte og knæbind. Det var også det jeg konkurrede i til JM. Jeg vil dog helt sikkert til at stille op i både dragt og bænktrøje, da man mister alt for meget i sin total ved ikke at gøre det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share