Ryggen, skuldren mv...


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt træt at at mine skulderblade "stikker ud"... Ændrer det sig når jeg får mere masse, i så fald, er det så bedst at bruge Chins eller rows? TJ fortalte mig jo om hvordan det byggede musklerne på forskellige måder... :)

PÅ skuldrene har jeg lidt samme "problem". Oven på skulderen (ovenpå den egentlige "skulder-muskel") er jeg et ben (tror det hedder brystbenet) som går fra starten af min hals, og ud til skuldrene... De er alt for markerede... Hvordan får jeg muskelmasse lige dér? Det er jo ovenover skuldermusklen, og overover brystet... Kan det overhovedet lade sig gøre at få masse der skjuler det ben?

Lige et sidste sted bare for at være besværlig... Ved albuen er der et ben der sidder et sted, som jeg umidbart ikke har fåret masse på... Det ser ud som om at hvis der skal masse på et sted for at dække, er det underarmen, og der skal meget på...

Nogen der lige kan hjælpe/vejlede? ;)

Link to comment
Share on other sites

Du nævner at dine skulderblade stikker ud:

At skulderbladene stikker ud skyldet at du har en for svag M. Serratus Anterior og sansynligvis også m. Rhomboideus minor/Major.

M. Serratus Anterior bliver trænet når du kører bænkpres

M. Rhomboideus Minor/Major bliver trænet når du kører dødløft og diverse rows.

Du snakker om et ben som går fra halsen og ud til skulderen. Er ikke helt klar over om du mener Clavicula eller Spina Scapula, men det er ihvertfald ikke brystbenet (Sternum).

Jeg tror at du mener Clavicula også kaldet kravebenet!

For at dække den bedre skal du få mere masse på dine brystmuskler og din forreste del af din Deltoideus (Primære skuldermuskel).

Jeg er ikke helt med hvad du mener med den manglende masse på underarmen. Men håber du kan bruge det jeg har skrevet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share