4-split program


Jannick
 Share

Recommended Posts

Dag 1

Bryst/Skulder/Triceps/Mave:

Barbell Benchpress

Dumbbell Incline Benchpress

Military Press

Lateral raises

Dips

Frenchpress

Dragonflags

Dumbbell Sidebend

Dag 2

Ben/Ryg/Biceps:

Squat

Lever Leg Calf Raise

Bent over row

Deadlift

Chin-ups

Lying Lateral raises

Barbell Curls

Preacher Curls

Programmet er redigeret til et 2-split program

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvor mange sæt og reps har du tænkt på?

Din sideskulder får du heller ikke trænet med programmet som det er nu, så jeg ville smide lateral raises ind. Ikke upright row, da den er ond ved skulderen.

Ellers et meget fornuftigt program.

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Dag 3

Skulder/Nakke:

Military Press

Dumbell Lateral Raise

Cable Lying Rear Lateral Raise

Cable One Arm Lateral Raise

Dumbbell Seated Rear Lateral Raise

Shrugs

:wink:

Jeg kører 4x8 reps. Det kan godt være variere mellem 6-10 reps.

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvordan er der nogle der kan få sig selv til at sige at et 4 split er fornuftigt??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor ikke ?

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh jvornår er det blevet optimalt for noget som helst at træne sådan et program og at komme musklerne igennem så sjældent???

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er der nogle der kan få sig selv til at sige at et 4 split er fornuftigt??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor ikke ?

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh jvornår er det blevet optimalt for noget som helst at træne sådan et program og at komme musklerne igennem så sjældent???

<{POST_SNAPBACK}>

Ved jeg ikke - jeg er ny

Men hvad træner du da ??

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er der nogle der kan få sig selv til at sige at et 4 split er fornuftigt??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor ikke ?

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh jvornår er det blevet optimalt for noget som helst at træne sådan et program og at komme musklerne igennem så sjældent???

<{POST_SNAPBACK}>

Ved jeg ikke - jeg er ny

Men hvad træner du da ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg træner full body, men der er mange andre ting der også er godt. Men vil absolut ikk sige at 4 split hører til den gruppe og slet ikk som nybegynder..

Men læs en masse her på mol og getbig og du vil finde en masse god inspiration

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner full body, men der er mange andre ting der også er godt. Men vil absolut ikk sige at 4 split hører til den gruppe og slet ikk som nybegynder..

Men læs en masse her på mol og getbig og du vil finde en masse god inspiration

<{POST_SNAPBACK}>

Synes da ellers jeg har læst om adskillige der kører 4-split...? :blink:

Måske ikke nybegyndere - men det vel heller ikke så forfærdelig stor betydning ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner full body, men der er mange andre ting der også er godt. Men vil absolut ikk sige at 4 split hører til den gruppe og slet ikk som nybegynder..

Men læs en masse her på mol og getbig og du vil finde en masse god inspiration

<{POST_SNAPBACK}>

Synes da ellers jeg har læst om adskillige der kører 4-split...? :blink:

Måske ikke nybegyndere - men det vel heller ikke så forfærdelig stor betydning ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor har du læst det??

W&F

Flex og lign??

Og jo betyder nu noget om man er nybegynder

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner full body, men der er mange andre ting der også er godt. Men vil absolut ikk sige at 4 split hører til den gruppe og slet ikk som nybegynder..

Men læs en masse her på mol og getbig og du vil finde en masse god inspiration

<{POST_SNAPBACK}>

Synes da ellers jeg har læst om adskillige der kører 4-split...? :blink:

Måske ikke nybegyndere - men det vel heller ikke så forfærdelig stor betydning ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor har du læst det??

W&F

Flex og lign??

Og jo betyder nu noget om man er nybegynder

<{POST_SNAPBACK}>

Henne i styrkecenteret hvor jeg går, hænger der da 2 sedler, med henholdsvis 4- og 5-split program :bigsmile::blink:

Okay, der er også et fullbody - men det er ikke så godt imo. - for mange maskiner :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner full body, men der er mange andre ting der også er godt. Men vil absolut ikk sige at 4 split hører til den gruppe og slet ikk som nybegynder..

Men læs en masse her på mol og getbig og du vil finde en masse god inspiration

<{POST_SNAPBACK}>

Synes da ellers jeg har læst om adskillige der kører 4-split...? :blink:

Måske ikke nybegyndere - men det vel heller ikke så forfærdelig stor betydning ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor har du læst det??

W&F

Flex og lign??

Og jo betyder nu noget om man er nybegynder

<{POST_SNAPBACK}>

Henne i styrkecenteret hvor jeg går, hænger der da 2 sedler, med henholdsvis 4- og 5-split program :bigsmile::blink:

Okay, der er også et fullbody - men det er ikke så godt imo. - for mange maskiner :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du skal gå igang med at læse en masse på de sider jeg nævnte..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvor mange sæt og reps har du tænkt på?

Din sideskulder får du heller ikke trænet med programmet som det er nu, så jeg ville smide lateral raises ind. Ikke upright row, da den er ond ved skulderen.

Ellers et meget fornuftigt program.

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med at upright row er ond ved skulderen?

Link to comment
Share on other sites

Der er da ondelyneme gået en masse indlæg ind hér på det seneste. :blink:

Duelund:

Upright row belaster rotator manchetten.

Teddy:

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage og føler mig derfor ikke færdig restitueret efter et 3 split program, hvilket jeg kørte da jeg trænede 5 gange ugen.

Men hvorfor så træne så ofte tænker du vel, det gør jeg pga at det motivere mig mere (især hér i vinter kulden).

Og nej, jeg læser ikke BB magasiner. Jeg bliver klogere af at læse jumbobøger. :4smartass:

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser fornuftigt ud.

<{POST_SNAPBACK}>

Fornuftigt program - jeg kører næsten det samme  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så må det da være rigtigt, når i nu begge mener det :laugh:

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du nu fulgte Teddys råd om at læse noget teori, vil du hurtigt opdage, at du får bedre resultater med fornuftig træning 3 gange om ugen end dit dødssejler split-program 7 gange om ugen.

Hvis i beslutter jer for, at slippe jumbobøgerne og udvide jeres horisont kan i passende starte her:

Fundamenttræning

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage og føler mig derfor ikke færdig restitueret efter et 3 split program, hvilket jeg kørte da jeg trænede 5 gange ugen.

Men hvorfor så træne så ofte tænker du vel, det gør jeg pga at det motivere mig mere (især hér i vinter kulden).

<{POST_SNAPBACK}>

At træne hver dag er komplet hul i hovedet, det er når man holder hvile dag man vokser

Fremskridtene vil være minimal når man belaster sig krop hver dag, med vægt træning :wink:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser fornuftigt ud.

<{POST_SNAPBACK}>

Fornuftigt program - jeg kører næsten det samme  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så må det da være rigtigt, når i nu begge mener det :laugh:

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du nu fulgte Teddys råd om at læse noget teori, vil du hurtigt opdage, at du får bedre resultater med fornuftig træning 3 gange om ugen end dit dødssejler split-program 7 gange om ugen.

Hvis i beslutter jer for, at slippe jumbobøgerne og udvide jeres horisont kan i passende starte her:

Fundamenttræning

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage og føler mig derfor ikke færdig restitueret efter et 3 split program, hvilket jeg kørte da jeg trænede 5 gange ugen.

Men hvorfor så træne så ofte tænker du vel, det gør jeg pga at det motivere mig mere (især hér i vinter kulden).

<{POST_SNAPBACK}>

At træne hver dag er komplet hul i hovedet, det er når man holder hvile dag man vokser

Fremskridtene vil være minimal når man belaster sig krop hver dag, med vægt træning :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Om man træner 4-split hver dag eller 2-split hver anden dag, går da ud på et, hvis man ellers afpasser sin træningsmængde efter det :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Om man træner 4-split hver dag eller 2-split hver anden dag, går da ud på et, hvis man ellers afpasser sin træningsmængde efter det  :clown2:

<{POST_SNAPBACK}>

Pointen er at det er noget smartere som udgangspunkt, at foukusere på basisøvelser og høj frekvens frem for isolationsøvelser og lav frekvens.

Link to comment
Share on other sites

Om man træner 4-split hver dag eller 2-split hver anden dag, går da ud på et, hvis man ellers afpasser sin træningsmængde efter det   :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Pointen er at det er noget smartere som udgangspunkt, at foukusere på basisøvelser og høj frekvens frem for isolationsøvelser og lav frekvens.

<{POST_SNAPBACK}>

Derfor kan man da stadig godt køre 4-split, hvis man vil... ellers er jeg naturligvis enig i at basis-øvelser er bedre end iso.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Lader til at jeg vil gå tilbage til mit gamle 3-split program og så skære en træningsdag ned. Afhængigheden af træning har bare været voldsom de sidste par måneder. Derfor valgte jeg et 4 split.

Altså for lige at slå fast: Jeg træner ikke hver dag. 6 gange om ugen. Skriver jeg 7 dage om ugen, betyder det ikke at det er hver uge. :smile: Det er sjældent.

Derudover har jeg læst mange artikler. Ironien i jumbobogen var åbenbart ikke til at forstå. :nahnah:

Ang. hvor meget man må træne, har jeg læst tonsvis af diskussioner for og imod. Så jeg er endnu ikke overbevist. Personligt føler jeg da at hviledage er vigtige og holder dem da også. :smile:

Storpipfugl:

Det du linker til er for begyndere. Jeg har vidst ikke skrevet nogle steder at jeg var begynder. :tongue:

Cheers everyone! Og tak for input!

:banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner 6 gange om ugen. Nogen gange i alle ugens 7 dage og føler mig derfor ikke færdig restitueret efter et 3 split program, hvilket jeg kørte da jeg trænede 5 gange ugen.

Men hvorfor så træne så ofte tænker du vel, det gør jeg pga at det motivere mig mere (især hér i vinter kulden).

<{POST_SNAPBACK}>

At træne hver dag er komplet hul i hovedet, det er når man holder hvile dag man vokser

Fremskridtene vil være minimal når man belaster sig krop hver dag, med vægt træning :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis jeg i en periode har kørt 2-split 4 dage om ugen og vil øge volumen med en øvelse til hver muskelgruppe bliver det pludseligt nogle lange træningsdage. I stedet splitter jeg mit program op i 3 og træner 6 dage om ugen i en måneds tid og får gode resultater hver gang! Men i længere perioder på +2 måneder mener jeg bestemt også det er overkill, men taler kun ud fra min egen erfaring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share