God artikkel fra T-mag


teddy
 Share

Recommended Posts

Okay..

Lige en tanke.

3 rep i en 20X kombi med en tung vægt er helt klart noget der vil give styrke.

Men, er TUT ikke noget lav for Hypertrofi? Han skriver i den første artikel at den tunge vægt vil give stort hypertrofi potentiale. Men jeg mener andetsteds at have læst at Christian Thibaudeau taler om at mellem 30-45 sekunders TUT var det optimale for hypertrofi?

'

Opvejer det totale antal tunge gentalelser (30) den lavere TUT?

Se det som et oplæg til debat :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Okay..

Lige en tanke.

3 rep i en 20X kombi med en tung vægt er helt klart noget der vil give styrke.

Men, er TUT ikke noget lav for Hypertrofi? Han skriver i den første artikel at den tunge vægt vil give stort hypertrofi potentiale. Men jeg mener andetsteds at have læst at Christian Thibaudeau taler om at mellem 30-45 sekunders TUT var det optimale for hypertrofi?

'

Opvejer det totale antal tunge gentalelser (30) den lavere TUT?

Se det som et oplæg til debat :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan godt følge ræsonnementet. Hvis man kører Waterburys tese helt ud kan man vel få endnu mere spænding = hypertrofi ud af at køre 30x1 med 10 seks pause og 85+% vægte?

Med hensyn til den totale TUT burde den jo være ens om du kører 10x3 eller 3x10 Og endda større fordi du ikke kan gennemføre dine reps ligeså hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ham der Chad Waterbury er fuld af crap..

Ja ja, det er okay træningsråd han kommer med, men det er alt sammen gammel kendt viden i ny indpakning. Og så prøver han på at lyde så "videnskabelig" og intelligent, selvom han ikke har en skid nyt at komme med selv.. :dry:

Christian Thibaudeau til hver en tid. hehe..

Men selve programmerne virker ganske okay.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

og det er vel ikke KUN et spørgsmål om TUT, heffelihuf??  Det er vel et samspil mellem TUT og intensitet-%

Personligt ved jeg ikke hvor meget jeg tror på den der TUT-teori..

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sikkert. TUT¸ intensitet¸ fibertyper osv ser jeg kun som terminologi. Der er intet af det der kan erstatte personlig erfaring. Det meste af det er simpelthen forsøg på at katalogisere træningsverdenen for at lægge den rede til voldtægt af kapitalistiske interesser :smile:

Helt personligt ville jeg køre efter at føle vægten og få så meget spænding subjektivt set i kraft af smerte og lokalt ubehag for at blive større. For mig er det klart mere den mentale indstilling der afgør om du er bb'er eller kraftsportsudøver end det er det program du kører efter.

Men helt præcist hvad angår intensitet og TUT¸ så bliver begge dele jo højere ved 10x3 end ved 3x10 (3sæt 10 reps) og det kan vel kun være positivt i forhold til hypertrofi? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ham der Chad Waterbury er fuld af crap..

Ja ja, det er okay træningsråd han kommer med, men det er alt sammen gammel kendt viden i ny indpakning. Og så prøver han på at lyde så "videnskabelig" og intelligent, selvom han ikke har en skid nyt at komme med selv..  :dry:

Christian Thibaudeau til hver en tid. hehe..

Men selve programmerne virker ganske okay..  :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

AMEN!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ham der Chad Waterbury er fuld af crap..

Ja ja, det er okay træningsråd han kommer med, men det er alt sammen gammel kendt viden i ny indpakning. Og så prøver han på at lyde så "videnskabelig" og intelligent, selvom han ikke har en skid nyt at komme med selv..  :dry:

Christian Thibaudeau til hver en tid. hehe..

Men selve programmerne virker ganske okay..  :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er vel intet galt i at udbrede gammel kendt viden i ny indpakning, som du udtrykker det? Det er vel næsten alle programmer på den ene eller anden måde.

At han har skrevet artiklerne der er linket til i denne tråd og de nu dukker op i et indlæg på MOL viser blot at der er et behov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu heller ikke se noget problem med Chad Waterbury. Chris Thibaudeau er jo ikke meget anderledes selv. Han videregiver jo også bare kendt viden. Det samme gør alle dem som huserer på MOL. Det som er interessant er om det budskab der leveres er godt eller skidt, og generelt synes jeg Chad giver ganske gode råd, og præsentere gode programmer.

Link to comment
Share on other sites

Der hvor Chad Waterbury er god er at han gør det let spiseligt og arbejder med en masse forskellige repranges.

Derudover benytter han hovedsageligt individets RM frem for en procent af max. Det gør det noget lettere at gå til.

Hans programmer på t-mag er relativt simple (måske bortset fra quattro dynamo), men rammer behovet hos gennemsnittet godt.

Det sjove er at når man læser hans småtip i tipsog tricks sektionen så er der mange små guldkorn, der viser hvordan han kender til mere, end der præsenteres i hans programmer..

Både han og Christian Thibudeau har "stjålet" en del af deres idéer fra supertraining og laver simpelthen komplette opskrifter på baggrund af dette.

Dog skal det siges at CT er mere innovativ og også stjæler hans træningsmetodik andre steder fra.

Der er MANGE der kunne drage gavn af Chad Waterbury's træningsprogrammer, tunge vægte, progression og basisøvelser har aldrig været en dårlig idé :wink:

Jeg bover selv praktisk at prøve et af Christian Thibudeau's programmer:

Pebndulum training for powerfifters.

Jeg vil smide resultater og erfaringer ifht. programmet op her efterfølgende.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at når man læser hans småtip i tipsog tricks sektionen så er der mange små guldkorn, der viser hvordan han kender til mere, end der præsenteres i hans programmer..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor finder jeg det Poul???

<{POST_SNAPBACK}>

MAn skal logge ind og aktivere "powerfull tips" eller noget i den stil :smile:

Der er en knap derudser hvor man kan se i arkiverne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at når man læser hans småtip i tipsog tricks sektionen så er der mange små guldkorn, der viser hvordan han kender til mere, end der præsenteres i hans programmer..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor finder jeg det Poul???

<{POST_SNAPBACK}>

MAn skal logge ind og aktivere "powerfull tips" eller noget i den stil :smile:

Der er en knap derudser hvor man kan se i arkiverne :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det de der "strong words" du mener??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share