Dødløft


Guest Kalkunen
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Når jeg kører dødløft føler jeg mig meget hæmmet af min grebsstyrke - jeg kan mærke at styrken i benene og ryggen er til meget mere end hvad jeg kan løfte pt kan løfte (6RM = 105 kg). Jeg har lagt mærke til at nogen vikler sådan nogle ting rundt om deres håndled og stangen sådan så man får en meget bedre grebsstyrke - hvad hedder sådan noget og hvor kan det købes?

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører mixed greb, men bruger ikke Magnesiumpulver - hvad hjælper det? Hvorfor er straps spil af penge?

K

<{POST_SNAPBACK}>

Magnesiumpulver gør, at dine hænder ikke bliver glatte af sved. Det er en stor hjælp.

Straps aflaster dine hænder, så du holder vægten med underarmene. Desværre gør det også, at du ikke udvikler et stærkere greb.

Hr., K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
selvfølgelig er straps ikke sidste udvej. Det er jo ikke alle, der skal være styrkeløftere.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej lige præcis. Vil ikke sige jeg udelukkende træner for masse, men det er det, der er førsteprioritet.

Har søgt lidt efter straps; ville disse være et fint valg: http://www.workoutshop.dk/product.asp?product=89&page=1

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg kører mixed greb, men bruger ikke Magnesiumpulver - hvad hjælper det? Hvorfor er straps spil af penge?

K

<{POST_SNAPBACK}>

Magnesiumpulver gør, at dine hænder ikke bliver glatte af sved. Det er en stor hjælp.

Straps aflaster dine hænder, så du holder vægten med underarmene. Desværre gør det også, at du ikke udvikler et stærkere greb.

Hr., K

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tak for det hurtige svar - grebsstyrken som sådan betyder ikke det store for mig, så jeg tror jeg vil kigge efter nogle straps.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nej lige præcis. Vil ikke sige jeg udelukkende træner for masse, men det er det, der er førsteprioritet.

Well din grebsstyrke har vel også en betydning. Med mindre du træner for at " Se ud" og ikke for at "kunne"

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det har bestemt en betydning, men, som jeg skriver i starten, er jeg i stand til at løfte væsenligt flere kilo end jeg gør nu. Hvis straps kan hjælpe mig til flere kilo, vil det jo give mig mere styrke i ryg og ben, hvilket jeg er mere interesseret i end grebsstyrke.

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hellere straps end at træne med mixed grip for ofte. Man får altså en skæv belastning i skuldre/ryg af mixed grip, og det er ikke videre sundt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel snarere at man KAN få en skæv belastning hvis man TRÆKKER skævt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hellere straps end at træne med mixed grip for ofte. Man får altså en skæv belastning i skuldre/ryg af mixed grip, og det er ikke videre sundt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel snarere at man KAN få en skæv belastning hvis man TRÆKKER skævt?

<{POST_SNAPBACK}>

Er det almem kendt, at man får en skæv ryg af at køre mixed greb??? det lyder ret vildt.

Hvis jeg køber nogle straps, vil i så anbefale mig at køre med almindeligt greb ved almen træning, og så evt med mixed greb ved max-forsøg, oder was?

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

det har bestemt en betydning, men, som jeg skriver i starten, er jeg i stand til at løfte væsenligt flere kilo end jeg gør nu. Hvis straps kan hjælpe mig til flere kilo, vil det jo give mig mere styrke i ryg og ben, hvilket jeg er mere interesseret i end grebsstyrke.

Magnesium gør en stor forskel. Meget stor.

Straps er fint nok. Men jeg kan løfte lige så meget med mixed grip og magnesium.

Jeg bruger altid mixed grip. Og min ryg er fin. Jeg er kiroprakter overvåget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ok, tak for alle svarene. :4thumbup: Konklusionen må være et jeg prøver med nogle straps (de er jo ikke ret dyre, skule det så være spildte penge går det nok), og bibeholder mixed greb med varierende håndstilling.

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
.Jeg ville nu hellere træne grebs styrken, syndes det lyder lidt ”ynkeligt” at bruge strabs når du kun dødløfter 105 kg, jeg havde selv ekstrem dårligt greb da jeg selv startet, men har nu et kanon godt greb efter at havde trænet det

<{POST_SNAPBACK}>

På sin vis har du ret, men problemet for mig er, at 105 kg er YNKELIGT - jeg føler nemt min ryg ville kunne klare 6x120-130 kg, men pga grebsstyrken kan jeg ikke realisere mere en 6x105. Derfor føler jeg ikke jeg får det optimale ud af dødløft.

Har du nogle forslag til hvordan jeg skulle træne min grebstyrke?

K

Link to comment
Share on other sites

.Jeg ville nu hellere træne grebs styrken, syndes det lyder lidt ”ynkeligt” at bruge strabs når du kun dødløfter 105 kg, jeg havde selv ekstrem dårligt greb da jeg selv startet, men har nu et kanon godt greb efter at havde trænet det

<{POST_SNAPBACK}>

På sin vis har du ret, men problemet for mig er, at 105 kg er YNKELIGT - jeg føler nemt min ryg ville kunne klare 6x120-130 kg, men pga grebsstyrken kan jeg ikke realisere mere en 6x105. Derfor føler jeg ikke jeg får det optimale ud af dødløft.

Har du nogle forslag til hvordan jeg skulle træne min grebstyrke?

K

<{POST_SNAPBACK}>

Hva med nogen bar-holds?

Du læsser bare en røvfuld skiver på stangen, og står og holder den i x sekunder :wink:

Link to comment
Share on other sites

.Jeg ville nu hellere træne grebs styrken, syndes det lyder lidt ”ynkeligt” at bruge strabs når du kun dødløfter 105 kg, jeg havde selv ekstrem dårligt greb da jeg selv startet, men har nu et kanon godt greb efter at havde trænet det

<{POST_SNAPBACK}>

På sin vis har du ret, men problemet for mig er, at 105 kg er YNKELIGT - jeg føler nemt min ryg ville kunne klare 6x120-130 kg, men pga grebsstyrken kan jeg ikke realisere mere en 6x105. Derfor føler jeg ikke jeg får det optimale ud af dødløft.

Har du nogle forslag til hvordan jeg skulle træne min grebstyrke?

K

<{POST_SNAPBACK}>

En rigtig ”old school” som jeg syndes var rigtig god var at holde på 10-20 kg skiver i hænderne, i så langt tid som muligt

(Måske kan jeg finde et billede)

Link to comment
Share on other sites

.Jeg ville nu hellere træne grebs styrken, syndes det lyder lidt ”ynkeligt” at bruge strabs når du kun dødløfter 105 kg, jeg havde selv ekstrem dårligt greb da jeg selv startet, men har nu et kanon godt greb efter at havde trænet det

<{POST_SNAPBACK}>

Hørt!!!

bruger dog selv straps, når jeg kører tungt DL.....træner i Equinox og der er magnesium bandlyst......syntes det er et fint nok alternativ, jeg træner samtidig let DL uden straps, men alt over 160-70 kg for reps bliver udført med straps;-)

træner dog også med COC i håb om min grebs styrke overgår min ryg lige pludselig.....!!?;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share