5x5


Pølsekilleren
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i gang med et 5x5 program, og har lidt problemer hvilke øvelser jeg skal vælge. Jeg kører 5x5 for at få et fundament, så jeg senere kan komme ned på 2-3 reps, kombineret med noget CAT træning. Styrketræningen skal bruges til kampsport, som er min hovedinteresse. Her er mit bud:

Squat 5x5

Bænkpres 5x5

Bent over rows 5x5

Push Presses 5x5

Full contact twist 5x5

(Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med mavetræning... Tror i der er tid nok til at kører HST eller noget lignende for maven bagefter 5x5?)

Hvordan synes i det ser ud?

Edited by Pølsekilleren
Link to comment
Share on other sites

Pølse¸ jeg tror saks'useme du har fat i den lange ende der :wink:

Hvorfor ikke drageflag til mavemullerne? Så er hele din træning i overensstemmelse med det dominerende paradigme...+ Rocky laver dem i RockyIII :w00t:

Edit: om lidt kommer der en dødløftsfundamentalist på banen og gi'r mig flak :smile:

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke den reprange der er i smolov jr programmet? det er en større volumen og du arbejder dig samtidig stille og roligt ned på 3 reps i takt med at intensiteten stiger

Smolov jr har en reprange som følger

6sætx6reps

7sætx5reps

8sætx4reps

10sætx3reps

Du kan tage en uge med hver reprange eller gør som selve smolov-programmet er udformet.. bare et forslag til en anden måde at gøre det på... personligt er jeg vild med den måde smolov jr er udformet på... nemt, enkelt men samtidig utrolig gavnligt og brutalt :smile:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Pølse¸ jeg tror saks'useme du har fat i den lange ende der :wink:

Hvorfor ikke drageflag til mavemullerne? Så er hele din træning i overensstemmelse med det dominerende paradigme...+ Rocky laver dem i RockyIII :w00t:

Edit: om lidt kommer der en dødløftsfundamentalist på banen og gi'r mig flak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men når målet er kampsport tror jeg nogle eksplosive cleans vil være bedre.

Men ellers ser det fint ud.

Link to comment
Share on other sites

Pølse¸ jeg tror saks'useme du har fat i den lange ende der :wink:

Hvorfor ikke drageflag til mavemullerne? Så er hele din træning i overensstemmelse med det dominerende paradigme...+ Rocky laver dem i RockyIII :w00t:

Edit: om lidt kommer der en dødløftsfundamentalist på banen og gi'r mig flak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men når målet er kampsport tror jeg nogle eksplosive cleans vil være bedre.

Men ellers ser det fint ud.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret. Endda nogle råtræk¸ men det er svært at komme ind i teknikken uden instruktion.

Link to comment
Share on other sites

Pølse¸ jeg tror saks'useme du har fat i den lange ende der :wink:

Hvorfor ikke drageflag til mavemullerne? Så er hele din træning i overensstemmelse med det dominerende paradigme...+ Rocky laver dem i RockyIII :w00t:

Edit: om lidt kommer der en dødløftsfundamentalist på banen og gi'r mig flak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men når målet er kampsport tror jeg nogle eksplosive cleans vil være bedre.

Men ellers ser det fint ud.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret. Endda nogle råtræk¸ men det er svært at komme ind i teknikken uden instruktion.

<{POST_SNAPBACK}>

Mon ikke han kan finde nogle kompetante gutter i hans center, det ville være optimalt

Link to comment
Share on other sites

Det der smolov hvor mange gange om ugen skal man køre?? det fremgår da ikke er programmet gør det?

Workout Weight Sets x Reps Date

1 133 6x6

2 142,5 7x5

3 152 8x4

4 161,5 10x3

5 143 6x6

6 152,5 7x5

7 162 8x4

8 171,5 10x3

9 148 6x6

10 157,5 7x5

11 167 8x4

12 176,5 10x3

workout 1 og 2 og 3 osv det fortæller jo bare uge 1 2 og 3 ik? men havd med de andre dage? det er måske rigeligt med 1 dag om ugen oder was?

Link to comment
Share on other sites

L^p<< Det har der været op til flere tråde omhandlende :wink:

Jeg har kørt smolov jr sådan at jeg gennemførte det på 6 uger hvor jeg har 2 squat pas om ugen. Man kan også vælge 1,3 eller 4 gange om ugen. Programmet er oprindeligt lavet til at gennemfører på 3 uger med 4 pas om ugen, men da dette er lidt for vildt for de fleste, så er det jo bare at sprede det ud over lidt længere tid.

Link to comment
Share on other sites

L^p<< Det har der været op til flere tråde omhandlende :wink:

Jeg har kørt smolov jr sådan at jeg gennemførte det på 6 uger hvor jeg har 2 squat pas om ugen. Man kan også vælge 1,3 eller 4 gange om ugen. Programmet er oprindeligt lavet til at gennemfører på 3 uger med 4 pas om ugen, men da dette er lidt for vildt for de fleste, så er det jo bare at sprede det ud over lidt længere tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil IKKE køre junior jeg vil køre den RIGTIGE vare :devil:

det var nu mere hvis du kigger på mit første indlæg i denne tråd der smed jeg mit max ind og fik de der tal, så er spørgsmålet bare skal jeg køre det 1 gang om ugen hvad med de andre dage? hvor meget skal der så på stangen der? det har jeg vist ikke fanget ordentligt, kunne være skægt at prøve efter DM

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil IKKE køre junior jeg vil køre den RIGTIGE vare 
Den du har smidt ind er Junioren :wink: Desuden er Junioren mindst lige så ond som den alm. Smolov hvis ikke lidt ondere afhængig af hvor mange gange man squatter om ugen :wink:
det var nu mere hvis du kigger på mit første indlæg i denne tråd der smed jeg mit max ind og fik de der tal, så er spørgsmålet bare skal jeg køre det 1 gang om ugen hvad med de andre dage? hvor meget skal der så på stangen der? det har jeg vist ikke fanget ordentligt, kunne være skægt at prøve efter DM

Ja, det fangede jeg godt.

Jeg gjorde sådan her da jeg kørte SmolovJr:

Mandag: Smolov squat Ulige dage.

Onsdag: Dødløft / Let eksplosiv squat

Fredag: Smolov squat lige dage.

Max: 190kg

Workout Weight Sets x Reps Date

1 133 6x6

2 142,5 7x5

3 152 8x4

4 161,5 10x3

5 143 6x6

6 152,5 7x5

7 162 8x4

8 171,5 10x3

9 148 6x6

10 157,5 7x5

11 167 8x4

12 176,5 10x3

Det er 6 uger Smolov helvede.

Hvis du kan holde til det kan du også gennemfører på 4uger:

Mandag:

Smolov squat

Onsdag;

Smolov squat

Fredag:

Smolov squat

Der skal deloades godt og grundigt efter sådan en omgang :devil:

Link to comment
Share on other sites

hehe takker, måske jeg bare skulle nøjes med min sheiko efter DM :blush: den gav mig sgu godt i squat og bænk, dødløft gav den ikke noget men de 2 andre var sgu godt, synes jeg squattede heeelt vildt i sheiko men kan godt se det er rent vand i forhold til smolov, smolov må da være lavet til russere godt på krudt året rundt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, smolov er sgu sindsygt! Især hvis man har opnået en høj styrke som dig. Da jeg fik gode gains med programmet lå jeg langt fra mit potientiale i squat og jeg tror derfor jeg bedre kunne holde til det, da den store volumen gav mig masser af styrke i løbet af programmet.

Tror foreksempel ikke jeg havde kunne holde til at kører den i dødløft hvor jeg er noget stærkere.

Jeg overvejer også en Sheiko efter Dm, da jeg tror jeg har malket Smoloven nok i denne omgang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, smolov er sgu sindsygt! Især hvis man har opnået en høj styrke som dig. Da jeg fik gode gains med programmet lå jeg langt fra mit potientiale i squat og jeg tror derfor jeg bedre kunne holde til det, da den store volumen gav mig masser af styrke i løbet af programmet.

Tror foreksempel ikke jeg havde kunne holde til at kører den i dødløft hvor jeg er noget stærkere.

Jeg overvejer også en Sheiko efter Dm, da jeg tror jeg har malket Smoloven nok i denne omgang :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe det blir en sheiko efter nærmere omtanke, har prøvet den før, den gav godt, og tog kun 4uger, og ellers meget simpel at gå til, det skal i hvertfald køres så jeg slutter med programmet et par uger før Nordland tror jeg :smile:

PS min styrke er skam ikke noget at råbe hurra for :sleeping::smile:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share