Løb => Mindre biceps?


Sidespejlet
 Share

Recommended Posts

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Ny-uddannede instruktører = :4pooh::tongue:

Man kan sige hvis man løber, og derved kommer i energi-underskud, så bliver hele kroppen jo mindre, altså stort set. Ikke noget man lægger mærke til efter første løbetur, og kun hvis man er i underskud heletiden :smile:

Håber det var til at forstå :4smartass:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:

Ny-uddannede instruktører =  :4pooh:  :tongue:

Man kan sige hvis man løber, og derved kommer i energi-underskud, så bliver hele kroppen jo mindre, altså stort set. Ikke noget man lægger mærke til efter første løbetur, og kun hvis man er i underskud heletiden  :smile:

Håber det var til at forstå  :4smartass:

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Juhu, mere generalisering og fordomme :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt om hans træningsbagrund:

Styrketræning: Er nok det jeg har været mest fascineret af, den måde man kan forme sin krop ved at træne rigtigt. Det er simpelthen, at gå på opdagelse i sin egen krop, at finde lige den træningsform som passer mig og giver mest udbytte. Efter en del år med styrketræning og en del kg. tungere, ville jeg prøve kræfter med noget nyt. Min kondition var blevet for dårlig, så jeg tog udfordringen op med en sport hvor kondien nok skulle få skub op ad.

Triathlon: Blev min nye sport, men inden da skulle jeg lige i gang med at løbe. De første gange blev det til mere gang end løb, med en vægt på over 100 kg. var det lidt af en udfordring. Jeg købte en cykel, det gik bedre for her kunne jeg bruge noget af min muskelkraft. Inden jeg skulle prøve en triathlon, skulle jeg også lige lære at svømme. Jeg kunne kun svømme crawl i den tid jeg kunne holde vejret (men jeg fik det lært med god hjælp fra en svømmetræner). Første triathlon var på 950 m. svøm + 45 km. cykl. + 10 km. løb tiden var 01.46.00. Jeg var total ødelagt hele ugen efter. I 1992, efter to års træning deltog jeg i min første IRONMAN. ( 3,8 km. svøm + 180 km. cykl. + 42,195 km. løB). Det var en fantastisk oplevelse, større end noget andet sportsligt. Tiden blev under 12 timer som var mit mål.

Taget fra hans hjemmeside.

Her er et lille billede fra starten af Robinson. Vægt omkring de 92-95kg

post-858-1111438177_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det må være noget han har drømt

Hvorfor det?? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det lyder vildt hurtigt. Det er jo en kvart ironman, og jeg kan se at i Silkeborg Triathlon, hvor der er mange gode med, har vindertiden de sidste 3 år været over 2 timer.

Edit: Og hvis man regner med supertider i de 3 discipliner får man noget i retning af 1.45 (svømning 10 min, cykling 1 time, og løb 35 min.)

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Fordi det lyder vildt hurtigt. Det er jo en kvart ironman, og jeg kan se at i Silkeborg Triathlon, hvor der er mange gode med, har vindertiden de sidste 3 år været over 2 timer.

Edit: Og hvis man regner med supertider i de 3 discipliner får man noget i retning af 1.45 (svømning 10 min, cykling 1 time, og løb 35 min.)

Oki, jeg er ikke så meget inde i hvor hurtigt man kan gøre den slags. Har bare copy pastet fra hans hjemmeside. :smile: Kan dog ikke se hvad han skulle have ud af at lyve omkring det :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Fordi det lyder vildt hurtigt. Det er jo en kvart ironman, og jeg kan se at i Silkeborg Triathlon, hvor der er mange gode med, har vindertiden de sidste 3 år været over 2 timer.

Edit: Og hvis man regner med supertider i de 3 discipliner får man noget i retning af 1.45 (svømning 10 min, cykling 1 time, og løb 35 min.)

Oki, jeg er ikke så meget inde i hvor hurtigt man kan gøre den slags. Har bare copy pastet fra hans hjemmeside. :smile: Kan dog ikke se hvad han skulle have ud af at lyve omkring det :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg nu heller ikke han gør. Det er sikkert en trykfejl :smile:

Link to comment
Share on other sites

En instruktør i mit center påstår at løb formindsker biceps? :S:S jeg synes, det lyder som noget vrøvl, men vil gerne høre, om I kan aflive den påstand?

Reducerer løb overhovedet muskelmassen? Og så vil jeg høre... Bidrager løb til stærkere og større ben?

Kom glad  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre min indsigt i menneskelig anatomi er fuldstændig ude af trit med resten af omverden, kan jeg med 112% værkstedsgaranti sige, at løb ikke formindsker biceps.

Det han måske kan mene er, at hvis man løber i stedet for at træne biceps, så kan de blive mindre, hvis man altså rent faktisk har trænet biceps igennem længere tid, således disse i forvejen er trænet.

I så fald siger det sig selv, at de vil blive mindre eftersom man stopper med styrketræningen og i stedet løber. Kombinerer man derimod de to, vil de unægtelig kun blive større og mere markerede, da løb piller fedt af, og styrketræningen meget gerne skulle gøre biceps større *GG* (Best of two worlds)

Men din instruktør er da velkommen til at tage mig i skole, således jeg kan få ændret mit kosmiske syn på anatomi. Kan jo være jeg tager fuldstændig fejl af hvordan kroppen er indrettet.

Ved at løbe får du ikke nødvendigvis større ben, men derimod stærkere (læs: mere udholdende) ben, og når fedtet så rasler af, vil musklerne komme til at se mere markerede ud, og derved "større".

Men du kan altså ikke løbe dig til store muskler, hverken ben eller biceps. Der skal der andre midler til... :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

En instruktør i mit center påstår at løb formindsker biceps? :S:S jeg synes, det lyder som noget vrøvl, men vil gerne høre, om I kan aflive den påstand?

Reducerer løb overhovedet muskelmassen? Og så vil jeg høre... Bidrager løb til stærkere og større ben?

Kom glad  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre min indsigt i menneskelig anatomi er fuldstændig ude af trit med resten af omverden, kan jeg med 112% værkstedsgaranti sige, at løb ikke formindsker biceps.

Det han måske kan mene er, at hvis man løber i stedet for at træne biceps, så kan de blive mindre, hvis man altså rent faktisk har trænet biceps igennem længere tid, således disse i forvejen er trænet.

I så fald siger det sig selv, at de vil blive mindre eftersom man stopper med styrketræningen og i stedet løber. Kombinerer man derimod de to, vil de unægtelig kun blive større og mere markerede, da løb piller fedt af, og styrketræningen meget gerne skulle gøre biceps større *GG* (Best of two worlds)

Men din instruktør er da velkommen til at tage mig i skole, således jeg kan få ændret mit kosmiske syn på anatomi. Kan jo være jeg tager fuldstændig fejl af hvordan kroppen er indrettet.

Ved at løbe får du ikke nødvendigvis større ben, men derimod stærkere (læs: mere udholdende) ben, og når fedtet så rasler af, vil musklerne komme til at se mere markerede ud, og derved "større".

Men du kan altså ikke løbe dig til store muskler, hverken ben eller biceps. Der skal der andre midler til... :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Løb i sig selv får ikke fedtet til at "rasle" af. Det gør kaloriunderskud :wink:

Link to comment
Share on other sites

En instruktør i mit center påstår at løb formindsker biceps? :S:S jeg synes, det lyder som noget vrøvl, men vil gerne høre, om I kan aflive den påstand?

Reducerer løb overhovedet muskelmassen? Og så vil jeg høre... Bidrager løb til stærkere og større ben?

Kom glad  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre min indsigt i menneskelig anatomi er fuldstændig ude af trit med resten af omverden, kan jeg med 112% værkstedsgaranti sige, at løb ikke formindsker biceps.

Det han måske kan mene er, at hvis man løber i stedet for at træne biceps, så kan de blive mindre, hvis man altså rent faktisk har trænet biceps igennem længere tid, således disse i forvejen er trænet.

I så fald siger det sig selv, at de vil blive mindre eftersom man stopper med styrketræningen og i stedet løber. Kombinerer man derimod de to, vil de unægtelig kun blive større og mere markerede, da løb piller fedt af, og styrketræningen meget gerne skulle gøre biceps større *GG* (Best of two worlds)

Men din instruktør er da velkommen til at tage mig i skole, således jeg kan få ændret mit kosmiske syn på anatomi. Kan jo være jeg tager fuldstændig fejl af hvordan kroppen er indrettet.

Ved at løbe får du ikke nødvendigvis større ben, men derimod stærkere (læs: mere udholdende) ben, og når fedtet så rasler af, vil musklerne komme til at se mere markerede ud, og derved "større".

Men du kan altså ikke løbe dig til store muskler, hverken ben eller biceps. Der skal der andre midler til... :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Løb i sig selv får ikke fedtet til at "rasle" af. Det gør kaloriunderskud :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ordkløver! :devil:

Men du har jo fuldstændig ret.

Link to comment
Share on other sites

Det må være noget han har drømt

Hvorfor det?? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det lyder vildt hurtigt. Det er jo en kvart ironman, og jeg kan se at i Silkeborg Triathlon, hvor der er mange gode med, har vindertiden de sidste 3 år været over 2 timer.

Edit: Og hvis man regner med supertider i de 3 discipliner får man noget i retning af 1.45 (svømning 10 min, cykling 1 time, og løb 35 min.)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er enig her: 1000 m crawl på under 12 minutter er supertid...haha de bedste danske juniorsvømmere kører 8min 30 sek på 800 m (for at sætte lidt i perspektiv), 35 minut for bøffel over 80 kilo er sindssygt hurtigt...og det samme er er cykling så skulle han have cyklet med min 45 km/t...jeg tror der skal lægges 10 minutter oveni alle discipliner...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share