Med eller uden stang?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, når man siger at jeg kan løfte 120 kilo i bænken, er det så med eller uden stangen? Her snakker jeg ikke kun om bænken, men generelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Med selvfølgelig. Og er der meget støv på så skal det også tælles med. Man skal jo helst kunne skrive så store tal i sin log som muligt :cooldance::wink:

Link to comment
Share on other sites

En Olympisk vægtstang eller en styrkeløftstang vejer præcis 20kg.

Hvis man er så uheldigt at have Techogym eller andet ukorrent mærke i ens center skal man dog lige tjekke efter hvor meget de vejer. Det kan nemlig godt svinge lidt med alt det plastikudstyr der floerer i mange centre :dry:

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Stængerne i "vores" center vejer 9,8 kg (har personligt vejet dem med en fiskekrogsvægt).

Der er nok ikke nogen 25 mm eller 30 mm stænger som vejer 20 kg. En 20 kg stang er 220 cm lang og har ender der er 50 mm i diameter - og enderne kan dreje på rullelejer (hvorfor er det smart?).

Så hvis stangen ikke svarer til ovenstående beskrivelse vil jeg gætte på at den sandsynligvis vejer omkring de 10 kg.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jamen.... så må jeg heller finde ud af hvor meget de stænger vejer... det kommer da til at se pænt godt ud når jeg så ellers får vægt skiver på igen igen...

:laugh:  :cooldance:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Tæller du heller ikke dine egne stænger med, når du vejer dig?!?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share