Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Der er som altid kun ÉT referencepunkt....CIVILISATIONENS UNDERGANG :devil::devil::devil::devil:

:devil: U are right master. How could I forget!

Tjoo, altså som VL'er vil man vildt hurtigt kunne sætte sig på hug og dukke sig for sabeltigere, Uruk Hai-sværd og andet skidt, men derudover må jeg indrømme jeg har svært ved at se den helt store anvendelighed. :wink: SL kan naturligvis ikke bruges til noget som helst, da de stadig vil være igang med at iklæde sig deres udstyr. :tongue:

Hehehehe.. Med mindre man løfter styrkeløft RAW :king: -Is there any other way?

I forhold til dig eget ræsonnement :bigsmile:

Hvis du skal træne atleter og mener, at du selv bør have erfaring med det, de laver, er VL vel klart mest relevant. Efter hvad jeg har læst mig til, bliver de fleste sportsudøvere (selvfølgelig afhængig af idræt - SL'ere skal fx lave SL og dartspillere laver sikkert ingen af delene) sat til VL-øvelser som fx frivend og råtræk og derudover selvfølgelig øvelser som squat. Alt sammen noget du kommer til at lave meget af som VL'er, frem for fx en masse bænk. SL behøver selvfølgelig ikke foregå med udstyr, og det vil naturligvis også gøre det mere relevant for dig at lade det foregå RAW.

Derudover er VL jo sjovt, og du har ret i, at det mere teknisk udfordrende - ikke sagt, at man ikke stadig arbejder på teknikken selvom man har SL'et i mange år.

Yes, spot on.

Det tekniske element er for fedt, og så ser det bare røvfedt ud når der står en gut med 2-3 gange BW over skralden :devil:

Top functional traning

ioclonist.gif

LOL, MAAAAAX fångsjonældt :w00t::yo:

Lidt inspiration til loggen :superman:

http://www.youtube.com/watch?v=qR7y5MsPcwU

http://www.youtube.com/watch?v=mEpC5KnqFmA...feature=related

P.S. De to sidste træk og det sidste stød er verdensrekorder...

Sejt coach. Det er vores næste mål: Make Guarden do that :firebounce:

Godt fightet BTW, du bliver sku hurtigt bedre til battle. Godt du er på vores side ved dommedag :cry:

Ser godt ud med dine muscleups, men Jacob for filan.... styr de junglelyde du sætter på klippene :laugh:

Lidt instruktionsvideo til ringtræning

LOL... mener du den her:

:laugh:

Ins-videoen er for fed. Stammer fra Ringtraining DVDén med Jordan Jovtchew :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Hehehehe.. Med mindre man løfter styrkeløft RAW :king: -Is there any other way?

Nu jeg tænker over det, så er der faktisk et par situationer det kan bruges.

Hvis man f.eks. lige har haft et svagt øjeblik og en 5-10 orker er hoppet på dig, så kan du, hvis du stadig er stående squatte dem op, eller hvis de har fået dig væltet kører lidt speed-bænk med bæsterne. Dødløft kan naturligvis altid bruges til at bygge fort af kampesten eller lignende. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Har overhovedet ikke haft tid og overskud til at MOL'e den hele weekenden, da Bogsen :4winkkiss: og jeg har haft nok at se til :4whistling: :shades::4jumpy:

Er ellers kommet godt igang med December, var til foredrag med Mr. Moltke sammen med båxen i lørdags, og er blevet udstyret med det sejeste Survival-Kit :devil::wub:

Fredag

Ringe med Musashi, Krigeren!

  • Muscleups: 22 rep på 20 min. Udførte 3 i streg som max, et par enkelte doubler, resten singler :crazy:

Møgfed øvelse, nu skal der bare akkumuleres volumen. Mål er at banke 10 af i streg, og 100 i et workout. :spiderman:

Vægtløfting @ IK99 med Erik sammen med Musashi :bruce:

  • Siddende stem
  • Træk fra midten af lårene
  • Stødvend

Super fedt igen :bigsmile: Teknikken bliver bedre og bedre :superman:

Lørdag

Brydning

  • 45 min med FruErik :strat:

Søndag

KB

  • 2-hands-anyhow
    32 kg + 24 kg x 1/1 B2B x 8
  • Jerks
    32 kg x 5/5 B2B x 3 sets
  • Cleans
    2 x 32 kg x 3 x 3 sets

Prøvede at få teknikken fra VL ind i kanonkuglerne :wolverine:

:wolverine2:Salsa med She Hulk :shades: :wolverine2:

1 time med basisinstruks i Salsa. Damn, det er ikke min stærkeste disciplin, hehehe. De hofter er sku ette glade for at køre fra side til side :laugh:

Er helt sikkert game igen med She Hulky :tongue4:

Styrke feat. She Hulk

  • Backsquat
    60 kg x 5
    80 kg x 5
    100 kg x 5
    110 kg x 5
    115 kg x 5
    115 kg x 5
    115 kg x 5
    115 kg x 4
    115 kg x 3
    115 kg x 4

Gik lidt bedre med at holde thorakalt opspænd :smile:

  • One-arm Pullups/Blue Jumpstretch
    2/2 B2B x 8 sæt

Game over!

Mandag

Klatring med Tomas

  • Bouldering på udhæng
    60 min for fuld skrald. Fik bakset det "problem" vi havde opstillet sidste gang. Underarmene fuldstændig døde nu :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Holdte kursus i weekenden, og en af kursisterne havde en "træningsbog" med som han havde fundet på sin morfars reol.

Uddraget er fra bogen skrevet af en overlæge født i 1864, og stilen bliver holdt hele vejen igennem. Vildt griner :laugh:

Dovenskab er sygdom.

Ugidelighed, ladhed og dovenskab er sygelige tilstande. Det er ikke helt hen i vejret at jyderne kalder dovenskaben for sjællandsk syge, og sjællænderne gør gangæld ved at kalde den sjællandske ladhed for jydsk syge. Der er meget mere sandhed heri, end de fleste tror.
Enhver doven dreng er faktisk en syg dreng, der mere trænger til lægebehandling end til et spanskrør. Det er lige så umuligt for forfatteren af disse linier at tænke sig et dovent, sundt menneske som at tænke sig en hæderlig tyv, sålænge det er uhæderligt at stjæle. Når kroppens celler er fyldt med naturlig spændkraft, når alle muskler og nervefibre vibrerer af vitalitet er ugidelighed og dovenskab utænkelige. Føler du dig derfor, ærede læser, mere eller midnre angrebet af ladhedens syge, så trænger du sikkert til at lære at passe din maskine noget bedre.

Hold dig ung og stærk på sundhedens kongevej.

Carl Ottosen, Overlæge 1864.

tjek så dette review af frank booth, hehe

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?D...Pubmed_RVDocSum

Man skulle jo næsten tro at de havde slået pjalterne sammen på tværs af tiden....

Link to comment
Share on other sites

:wolverine2:Salsa med She Hulk :shades: :wolverine2:

1 time med basisinstruks i Salsa. Damn, det er ikke min stærkeste disciplin, hehehe. De hofter er sku ette glade for at køre fra side til side :laugh:

Det lyder meget bekendt :laugh: Men synes faktisk det hjælper meget efter bare et par timer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

SuperHulk...

Tak for en dejlig weekend! :bigsmile::4winkkiss:

Fed oplevelse i lørdags, og alt for sejt med salsa i går - Jeg er 100% game igen :w00t:

(Og hey, you're learning fast :wink: - inden du ser dig om, så bliver du til den danske version af Ricky Martin, og junglelydene på dine videoer bliver erstattet med "She bangs, she bangs" rytmer :laugh:)

Fedt, at du fik nakket den klatrevæg, gad godt have set dig in action :tongue4: Du må gøre det igen imorgen tidligt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

SuperHulk...

Tak for en dejlig weekend! :bigsmile::4winkkiss:

Fed oplevelse i lørdags, og alt for sejt med salsa i går - Jeg er 100% game igen :w00t:

(Og hey, you're learning fast :wink: - inden du ser dig om, så bliver du til den danske version af Ricky Martin, og junglelydene på dine videoer bliver erstattet med "She bangs, she bangs" rytmer :laugh:)

Fedt, at du fik nakket den klatrevæg, gad godt have set dig in action :tongue4: Du må gøre det igen imorgen tidligt :w00t:

Selv tak She Hulk :yo:

LOL, nok næppe nogen Ricky Martin gemt i mig :laugh:, men var ret fedt, og bliver nok ikke mindre sjovt når der kommer en promille mere rutine ind :tongue:

Ja, var dælme i orden at få den ned med nakken, that bastard :devil: I will show you the path :alright:

Vægtløftning med Erik @ IK99

  • Træk-balance
  • Siddende stem
  • Træk
  • Stød-vend
    Kørte super godt, fin timing især på træk-balance :bigsmile: Fik smidt lidt kg på stangen idaw.
  • Ben foran (teknik)
  • Ben bagpå
    80 kg x 8
    100 kg x 8
    100 kg x 5

Proppet i hytten af Bogsen, Maxen, Consciensen, Klarken :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Du må se at komme i gang med noget seriøs træning, hvis jeg ikke skal nå det mål før dig :wolverine: :4flex:

Hehe. Cool, I love challenge :wink:

tjek så dette review af frank booth, hehe

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?D...Pubmed_RVDocSum

Man skulle jo næsten tro at de havde slået pjalterne sammen på tværs af tiden....

LOL, damn det er cool :devil:

Det lyder meget bekendt :laugh: Men synes faktisk det hjælper meget efter bare et par timer :bigsmile:

:laugh: Godt jeg ikke er helt fortabt så :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, du er sgu blevet rigtig VL-rutineret.... nu hedder det pludselig "ben bagpå" og ikke squat! :laugh:

Lidt inspiration:

Bliver spændende at se, hvad det kan blive til?? Kunne forestille mig, at du ku blive rigtig stærk - Hvis du da kan holde fokus... og ikke pludselig skifter til en BJJ/WT-periode eller noget 3. hvor du træner det 24/7 i 3 uger! :devil::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, du er sgu blevet rigtig VL-rutineret.... nu hedder det pludselig "ben bagpå" og ikke squat! :laugh:

Ja, ved ikke helt hvad det skal ligne snart :nonono:

Russisk vægtballet og salsa... Heldigvis kan man stadigvæk se et par Dødløft her i loggen ind imellem :bigsmile:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, du er sgu blevet rigtig VL-rutineret.... nu hedder det pludselig "ben bagpå" og ikke squat! :laugh:

Lidt inspiration:

Bliver spændende at se, hvad det kan blive til?? Kunne forestille mig, at du ku blive rigtig stærk - Hvis du da kan holde fokus... og ikke pludselig skifter til en BJJ/WT-periode eller noget 3. hvor du træner det 24/7 i 3 uger! :devil::laugh:

Haahhaha :bubblebath:

Fokus all the way :pumpin:

Som udgangspunkt træner jeg nok af andre årsager end de fleste.

  1. Lystbetonet
  2. Uddannelse
  3. Effekt
  4. Sundhedsfremme
  5. Nysgerrighed
  6. Videnbegær

Alt jeg laver skal tilfredsstille ovenstående punkter. Er dette ikke tilfældet gider jeg ikke bruge min tid på det. Tror også du har det på samme måde, som også er grunden til at du/vi skifter meget mellem forskellige træningsformer. Jeg synes f.eks. det er fedt at klatre i reb, men lige nu er det federe at klatre på væg, men får sikkert lyst til at klatre i reb igen om en måned, who knows :raisebrow:

Yderligere er der faktorer som småskader der kan sætte begrænsning for at lave ting. F.eks. havde jeg jo mit flip med at ville blive sej til håndstand, trænede hårdt -nogen ville måske mene for meget på for kort tid :innocent: hvilket betyder at håndleddet stadig er fucked i en kraftig dorsal fleksion. Derfor stoppede jeg ikke med at øve håndstand fordi jeg mistede interessen, men fordi det ikke var muligt.

Min uddannelse og fremtidige arbejde ligger op til at jeg vil besidde viden, både praktisk, teoretisk og færdighedsmæssigt indenfor de fleste træningsformer, f.eks. VL. Derfor ser jeg hvert eneste VL træningspas som videreuddannelse :bigsmile:. Fantastisk at kombinere interesse med arbejde. -Practice what you preach :thumb:

Hvis vi begynder at involvere hvilke værdier/principper jeg lever efter, så ligger sundhed, nysgerrighed og videnbegær meget højt. Derfor finder jeg ekstremt stort velvære ved at træne nye og udfordrende discipliner dvs. mit behov for at efterleve mine værdier bliver i høj tilfredsstillet. At jeg så har let ved at lære de fleste ting gør det bare endnu mere sjovt :4george:

Nå buddy, skal vi snart lave noget BJJ :laugh:

Ja, ved ikke helt hvad det skal ligne snart :nonono:

Russisk vægtballet og salsa... Heldigvis kan man stadigvæk se et par Dødløft her i loggen ind imellem :bigsmile:

:tongue:

Grrrrrrr, hahaha.

Ja, glemte helt at logføre 180 kg i DL den anden dag i IK. Den lå og kiggede på mig, den bette vægt. Så trak den lige op :smile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Holdte recoverydag med minimal træning.

Underviste 2 timers HardCore, med She Hulk og Queenpearl som 1. styrkvinder :banana3:

Derefter

Styrke

  • Triple Threat of Pullups
    18, 2, 2
    10, 4, 3

Despues recovery con la chica bonita She Hulk

Blodrøde Entrecote og Tykstegsbøffer der skreg muuuuuuh når gaflen angreb + B & J + El Rey Chokoladekage til alt var tømt :wub::icecream:

Link to comment
Share on other sites

Min uddannelse og fremtidige arbejde ligger op til at jeg vil besidde viden, både praktisk, teoretisk og færdighedsmæssigt indenfor de fleste træningsformer, f.eks. VL. Derfor ser jeg hvert eneste VL træningspas som videreuddannelse :bigsmile:. Fantastisk at kombinere interesse med arbejde. -Practice what you preach :thumb:

Hvis vi begynder at involvere hvilke værdier/principper jeg lever efter, så ligger sundhed, nysgerrighed og videnbegær meget højt. Derfor finder jeg ekstremt stort velvære ved at træne nye og udfordrende discipliner dvs. mit behov for at efterleve mine værdier bliver i høj tilfredsstillet. At jeg så har let ved at lære de fleste ting gør det bare endnu mere sjovt :4george:

De ovennævnte ting bidrager også til et højere niveau af brain fitness (et nyt buzzord, jeg lige har lært i frokostpausen ved at læse i Euroman :cool::4smartass: ) Hvilket gør, at du får endnu lettere ved at lære nye ting - so the circle is complete :devil: Win-win FTW :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
De ovennævnte ting bidrager også til et højere niveau af brain fitness (et nyt buzzord, jeg lige har lært i frokostpausen ved at læse i Euroman cool.gif 4smartass.gif )

Euroman bør kun bruges til at tænde op i pejsen med! Den eneste interessante udvikling er den der sker når du træner så intenst at du kaster op, er ved at give op og er på randen til gråd...you toughen up and you quit being a puss' :devil:

Link to comment
Share on other sites

De ovennævnte ting bidrager også til et højere niveau af brain fitness (et nyt buzzord, jeg lige har lært i frokostpausen ved at læse i Euroman :cool::4smartass: ) Hvilket gør, at du får endnu lettere ved at lære nye ting - so the circle is complete :devil: Win-win FTW :wink:

:cooldance: .... så det er derfor :rolleyes::biggrin:

Euroman bør kun bruges til at tænde op i pejsen med! Den eneste interessante udvikling er den der sker når du træner så intenst at du kaster op, er ved at give op og er på randen til gråd...you toughen up and you quit being a puss' :devil:

Tal ordentligt min dreng :nono:

Jeg synes nu egentlig at det er et meget underholdende blad.

Kigger det igennem ved lejlighed, men bruger sjældent dinarer på det :smile:

:devil:

Your evil sister is pleased :smilejap:

:wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

Klatring

  • Opvarming: traversering 10 min
  • Maximalt udhæng: 4 ture :firebounce:
  • Lidt blandet tam tam: 20 min
  • Muscle-ups: 5 singler (salen skulle bruges til undervisning) :sneaky2:

Fedt at få banket turen igennem. Underarmene total gennemtrætte hertil morgen. Tror jeg er på 50 % MVC i crush-styrke :laugh:

Torsdag aften med Thomas, Bogs, Linis, Queenpearl, Ida

Kettlebells

Havde tænkt mig at fyre 10 min Clean & Jerk (short cycle) af med 2 x 24 kg KB. Har aldrig rigtig kørt den før, og fandt ud af efter 2 min, at der skal et eller andet teknisk element ind for at jeg overhovedet kan gennemføre den :gal: Forskuldrene var mildest talt ved at falde af. EDIT Når den udføres som short cycle cleaner man kanonkuglerne een gang for alle, hvorefter de ikke må sættes på jorden indenfor de 10 min afsat. Grizzlyen viste mig engang hvordan man skal have underarmene til at hvile på hofterne. Fuldstændig impossible for mig, eftersom mine arme ikke er dimensioneret lange nok vs. min overkrop :annoyed: Så ma jeg bare adaptere og få Delts of Doom :king: Tror jeg fik banket noget i stil med 30 rep af, hvorefter jeg kørte den opdelt istedet:

  • Clean & Jerk (short cycle)
    2 x 24 kg, 10 rep, 6 sæt (udført som I GO, YOU GO med kammerat.
  • Double snatch
    2 x 24 kg, 10 rep, 5 sæt
  • Bottom-up press
    Et par singler med hver arm. Højre er en del stærkere end venstre her :gun2:

Bankede derefter flokken igennem en omgang HardCore :yo:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Fredag @ IFI med Baronen

Backsquat

  • 60 kg x 5
  • 80 kg x 5
  • 100 kg x 3
  • 115 kg x 1 x 12

Bænkpres

  • (40 kg x 5 --> 60 kg x 5 --> 80 kg x 5) x 7
    Holdte pause mellem hver gang een runde var kørt igennem. I det 7. sæt fik jeg kun banket 3 rep ud med 80 kg.

Barbell Curl :rudolph:

Skulle lige se hvad jeg kunne rive, og når grizzlyen må, må jeg også :laugh: .

50 kg x 5 x 5

:superman:

Mandag @ FDK con Bogs

Overhead Squat

50 kg x 5 x 7 (kort pause, eller lang pga. Bogs tog så lang tid om sine sæt :nissegrin: )

Backsquat

80 kg x 3 (CAT) x 10

alt.

One-arm pushups

5/5 x 10 (klart mere eksplosive i højre side end de plejer at være. Må næsten være pga. jeg har kørt dem med bands det sidste stykke tid :wolverine:

Tirsdag @ IFI con Bogs, Musashi, Mr. Crossfit & Anders

Klatrevæg

  • Fik banket ruten på max udhæng af 10 gange idag :devil: Kører klart bedre, grebsstyrken er gået markant frem, og vil også mene at min bevægelsesøkonomi er øget. Nice Device

Muscle-ups

  • 20 singler med ~ 3 min mellem hver

Sprint

  • 10 sprints fra ene ende af salen til den anden --> gå samme distance tilbage x 10

:4whip:

EDIT

Fik også banket lidt ekstra aw:

Wide ringdips

  • BW x 5 x 4

Fatman pullups i ringe

  • BW x 10 x 3

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share