Powershrugs fra box


Guest
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at powershrugs fra box er en kanon støtteøvelse til dødløft. Jeg ved ikke helt om øvelsens navn er korrekt, men den udføres ved, at man placere en stang på kasser. Man tager bredt fat, og udfører et eksplosiv dødløft, som afsluttes med et shrug.

Er der nogen der har kendskab til øvelsen, og hvor høj intensitet i forhold til dødløft skal man ca træne med?

Link to comment
Share on other sites

Udemærket øvelse. Om den er anvendelig for dig kommer an på om toppen er et svagt punkt. Hvis du er en af dem, som kan gennemføre et løft bare stangen kommer fra gulvet, så skal du nok finde en anden øvelse at bruge krafterne på. Hvis du har problemer fra knæet og opefter, så vil det nok hjælpe dig i større eller mindre grad.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jaja... så skal jeg jo lige have analyseret mit dødløft først. Jeg havde egentlig tænkt mig at træne powershrugs istedet for shrugs, selv om det måske ikke er strængt nødvendigt :) jeg ved bare ikke helt med hvor stor intensitet den skal trænes. Jeg har set folk udføre den meget tungt, men for mig at se, er det en eksplosions øvelse, som jeg kunne forstille mig at udføre som man udfører DE bænkpres?

Hvor stor intensitet bruger du i powershrugs i forhold til dødløft Thomas?

Nielsen> dødløft stående på en lille forhøjning (fx en 25 kg skive) vil forbedre starten af dit dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Hjælpeøvelse til at forbedre bunden:

Front squats  (for at forbedre "leg drivet")

Eksplosive singles  (for at forbedre eksplosiviteten og startstyrken)

Dødløft stående på en 25 kg skive eller box  (plejer at hjælpe godt på startstyrken)

Rumænsk dødløft  (opbygger den nødvendige hasemuskelstyrke)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer ikke at køre powershrugs fra klodser. Jeg bukke forover med stangen til den er i knæhøjde, og så power jeg stangen op. Jeg kører normalt ikke procent træning i den øvelse, men øger vægten til jeg når en vægt for dagen, som svarer til at den er tung, men ikke tungere end jeg kan udføre den eksplosivt. Det er vel det man kan kalde cybernetic periodisation.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share