Løbetøj?


cartier
 Share

Recommended Posts

Hey MOL´ere!

Kan i hjælpe mig med at vælge tøj til løb..?

Jeg skal løbe omkring 2400m hver 3 dag og det er noget som jeg skal bruge længere fremme i mine planer..Så det er løbe tøj som skal være holdbart.

Hvad skal jeg vælge?Nogen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber altid i shorts og alt afhængigt om det er sommer eller vinter har jeg hhv. en tshirt eller en skiundertrøje og tshirt på.

Grunden til skiundertrøjen er at den er svedtransporterende og tshirten samler det op, så man ikke bliver kold om vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Man kan købe sig fattig i sportstøj, og min løbegardarobe er da også ret omfattende :laugh: . Jeg har løbetøj i Newline, Nike, Craft og noget billigt efterligningshalløj fra Aldi.

Mine favoritter er til sommerløb:

Nike korte løbetights

Newline eller Nike løbe t-shirt (damemodel, så måske herremodellerne er anderledes)

Tynd billig løbejakke fra Aldi

Lange tynde løbetights også fra Aldi

Vinterløb:

Helly Hansen skiundertøj

Almindelige t-shirts som mellemlag

Vinterløbejakke fra Newline i tørvejr ellers Craft-jakke der er mere vandtæt men mindre åndbar.

Vintertights fra Newline

Påklædning er dog meget smag og behag, vi er jo bygget forskelligt og det er meget individuelt hvor varmt vi skal være klædt på for at have det behageligt :smile: . Men det er absolut ikke altid nødvendigt at gå efter de dyre mærkevarer, mange billige alternativer er udemærkede. Desuden er der mange penge at spare på at købe vintertøjet sidst på sæsonen og gemme til næste vinter og ligesådan med sommertøjet.

- Dipy

Link to comment
Share on other sites

Det er også altid en god ide at se på hvad tøjet ellers skal / kan bruges til:

F.eks. en god windbreaker jakke til forår/vinter/efterår, kan også bruges på cyklen eller anden udendørs aktivitet. Jeg bruger f.eks. meget af mit tøj til både det ene og andet. For mig er det vigtigste løbetøj tights, som er korte til sommerbrug og lange vintertights til de koldere perioder. Lad være med at købe superisolerende vintertights da det er bedre at supplere med noget tyndt ala lifa undertøj, og så have et par som kan bruges allround, når vejret ikke tillader de korte.

Min garderobe består ellers af:

- Newline korte t-shirts

- HH undertøj

- et par select varme tights (til at have under vinter tights)

- En windbreaker vest (genial i de omskiftelige forårs og efterårs måneder)

- Løbestrømper / footies alt efter vejr og vind. (lad være med at spare penge hér!)

Undgå bomuldsundertøj, sweatshirts m.m. da det bliver tungt, koldt og klamt.

Go' fornøjelse med løberiet ;-)!

Link to comment
Share on other sites

Det er også altid en god ide at se på hvad tøjet ellers skal / kan bruges til:

F.eks. en god windbreaker jakke til forår/vinter/efterår, kan også bruges på cyklen eller anden udendørs aktivitet. Jeg bruger f.eks. meget af mit tøj til både det ene og andet. For mig er det vigtigste løbetøj tights, som er korte til sommerbrug og lange vintertights til de koldere perioder. Lad være med at købe superisolerende vintertights da det er bedre at supplere med noget tyndt ala lifa undertøj, og så have et par som kan bruges allround, når vejret ikke tillader de korte.

Min garderobe består ellers af:

- Newline korte t-shirts

- HH undertøj

- et par select varme tights (til at have under vinter tights)

- En windbreaker vest (genial i de omskiftelige forårs og efterårs måneder)

- Løbestrømper / footies alt efter vejr og vind. (lad være med at spare penge hér!)

Undgå bomuldsundertøj, sweatshirts m.m. da det bliver tungt, koldt og klamt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig.

Og Løbetøj er nærmest uforgængeligt, mit (Newline, Craft og H.H.) er 10-15 år gammelt, og ser ud som nyt. (Det er ik' fordi det ikke er blevet brugt). :tongue:

Link to comment
Share on other sites

har selv Newline som jeg er meget tilfreds..

Har selv en northface fleece som jeg bruger med løbejakke+t-shirt om vinteren og om sommeren bruger jeg bar min løbejakke og alm. løbe bukser. Men har ingen erfaringer med tights..har set mange med dem og de ser rimelig gode ud til at løbe i..

Hvad er godt at købe?til en rimelig pris klasse?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok.. det er jeg ihvertfald startet med siden vi har fået et kanon vejr!! :cooldance:

Men jeg tænker på hvor store mine interval løb skal være så jeg kan løbe en hurtig omgang på 2400m på under 10:56...?

Løber ligenu på ca. 20sek ren sprint og 20 sek gå eller hvile, og nogen gange omkring 1min hurtigt løb og 30 sek hvile/små løb..

Hvad synes i?

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL´ere!

Kan i hjælpe mig med at vælge tøj til løb..?

Jeg skal løbe omkring 2400m hver 3 dag og det er noget som jeg skal bruge længere fremme i mine planer..Så det er løbe tøj som skal være holdbart.

Hvad skal jeg vælge?Nogen forslag?

<{POST_SNAPBACK}>

------------------------------

Aidi har løbetøj på tilbud i øjeblikket,så kig derned

Link to comment
Share on other sites

har selv Newline som jeg er meget tilfreds..

Har selv en northface fleece som jeg bruger med løbejakke+t-shirt om vinteren og om sommeren bruger jeg bar min løbejakke og alm. løbe bukser. Men har ingen erfaringer med tights..har set mange med dem og de ser rimelig gode ud til at løbe i..

Hvad er godt at købe?til en rimelig pris klasse?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Mit råd er:

Gå i Aldi. De havde løbetøj i sidste uge, og i hvertfald her i Holbæk har de stadig masser tilbage. Der får du et par udmærkede løbetights til 70kr. Finder du så senere ud af at du ikke kan fordrage at løbe i tights, så har de ikke kostet en formue. Jeg er mere glad for dem fra Aldi end mine Newline-tights som har kostet 3 gange så meget

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale et par gode løbesko. Har du det kan du i princippet løbe i bar røv og dolk for resten af pengene.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jeg har nogle rigtig gode nogle..men efter jeg har købt dem har jeg lagt mærke til jeg løber på ydresiden af foden og jeg har neutrale sko..betyder det noget? :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale et par gode løbesko. Har du det kan du i princippet løbe i bar røv og dolk for resten af pengene.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jeg har nogle rigtig gode nogle..men efter jeg har købt dem har jeg lagt mærke til jeg løber på ydresiden af foden og jeg har neutrale sko..betyder det noget? :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! Gaa ned til f.eks. marathon sport of lav en loebe test. Det goer nok ikke saa meget naar det er 2400 3 gange om ugen, men hvis du loeber laengere kan det gaa ud over dine knae. Skoene er det vigtigste resten, kan for saa vidt vaere ligegyldigt, med mindre du loeber mere/laengere.

Selv er jeg stor vinter/regnvejr,blaest loeber paa langdistance, saa derfor er en vindbreaker/mere eller mindre vandtaet jakke guldvejr... mit raad er brug heller 500,- mere paa skoene, og saa loeb i de gamle traette bomulds traeningssaet. Men kom ud og loeb

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale et par gode løbesko. Har du det kan du i princippet løbe i bar røv og dolk for resten af pengene.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jeg har nogle rigtig gode nogle..men efter jeg har købt dem har jeg lagt mærke til jeg løber på ydresiden af foden og jeg har neutrale sko..betyder det noget? :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! Gaa ned til f.eks. marathon sport of lav en loebe test. Det goer nok ikke saa meget naar det er 2400 3 gange om ugen, men hvis du loeber laengere kan det gaa ud over dine knae. Skoene er det vigtigste resten, kan for saa vidt vaere ligegyldigt, med mindre du loeber mere/laengere.

Selv er jeg stor vinter/regnvejr,blaest loeber paa langdistance, saa derfor er en vindbreaker/mere eller mindre vandtaet jakke guldvejr... mit raad er brug heller 500,- mere paa skoene, og saa loeb i de gamle traette bomulds traeningssaet. Men kom ud og loeb

<{POST_SNAPBACK}>

Nu du siger det med knæene..får jeg faktisk ondt i dem eller den ene af dem nogen gang hvor jeg giver den gas på min rute..Kunne det være mine sko?havde ellers giver 1000kr for dem!De er neutrale

Link to comment
Share on other sites

ja Marathon sport er et rigtig godt sted. Der kommer du op på et løbebånd hvorefter de analyserer din løbestil og finder de rigtige sko til dig..

<{POST_SNAPBACK}>

Ok..hvor ligger det henne?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja Marathon sport er et rigtig godt sted. Der kommer du op på et løbebånd hvorefter de analyserer din løbestil og finder de rigtige sko til dig..

<{POST_SNAPBACK}>

Ok..hvor ligger det henne?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne ligeså godt sige det istedet for at spille smart ikke?

Link to comment
Share on other sites

ja Marathon sport er et rigtig godt sted. Der kommer du op på et løbebånd hvorefter de analyserer din løbestil og finder de rigtige sko til dig..

<{POST_SNAPBACK}>

Ok..hvor ligger det henne?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne ligeså godt sige det istedet for at spille smart ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Der ligger en for enden af søerne i kbh, på østerbro siden.

Derudover ligger der en ved Forum også i Kbh.

http://www.marathonsport.dk/

*EDIT* Forresten er dette mit indlæg nummer 500

:beerchug::4jumpy::blahblah::beer::4trumpet::tonguew: :banana3: :banana3: :4drunk: :baaa: :moon: :kickass::tease::partytime2:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne ligeså godt sige det istedet for at spille smart ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg godt.. eller - som også andre har foreslået dig i en anden tråd - du kunne få fingeren ud og undersøge tingene selv istedet for at forvente andre gør det for dig..

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL´ere!

Kan i hjælpe mig med at vælge tøj til løb..?

Jeg skal løbe omkring 2400m hver 3 dag og det er noget som jeg skal bruge længere fremme i mine planer..Så det er løbe tøj som skal være holdbart.

Hvad skal jeg vælge?Nogen forslag?

<{POST_SNAPBACK}>

-----------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Aidi sælger i øjeblikket løbetøj,som koster en brøkdel af hvad de konventionelle sportforretninger tager for det samme.

kvaliteten næsten ens.

Jens

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne ligeså godt sige det istedet for at spille smart ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg godt.. eller - som også andre har foreslået dig i en anden tråd - du kunne få fingeren ud og undersøge tingene selv istedet for at forvente andre gør det for dig..

<{POST_SNAPBACK}>

Man er herinde for at undersøge det!!!Hvor skulle man ellers starte sin søgen efter viden? :poking:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg nemt fortælle dig, men prøv at benytte google.com, det er et dejligt redskab at kunne bruge  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kunne ligeså godt sige det istedet for at spille smart ikke?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jeg godt.. eller - som også andre har foreslået dig i en anden tråd - du kunne få fingeren ud og undersøge tingene selv istedet for at forvente andre gør det for dig..

<{POST_SNAPBACK}>

Man er herinde for at undersøge det!!!Hvor skulle man ellers starte sin søgen efter viden? :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan i ikke tage jeres småplatte diskussioner et andet sted, PM f.eks. ??

Der er da ikke nogle der gider at læse alt det fis på en tråd om løbetøj....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share