Haitfield Program


Conscience
 Share

Recommended Posts

Jeg stiller op til Norland Cup og tænkte at jeg prøve at gennemføre en Haitfield cyklus til samme formål. Hvis jeg starter med 12 uger cycklen på mandag passer den faktisk med konkurrencedagen :smile:

I selve haitfield progressionen har jeg tastet mine stats ind i kilo og underdrevet en lille smule (5-10 kg) - alligevel påregner programmet at jeg laver rep med mit eget max når jeg når til vejs ende :blink: Hvis jeg virkelig kan hente så mange kilo vil jeg være ovenud tilfreds :smile:

Jeg har fyldt 4-dages programmet ud med andre øvelser, nok også øvelser som en rendyrket SL'er ikke ville køre. Men i mindre grad end jeg sædvanligvis træner dem.

Jeg har placeret en smule supplerende bryst og ben øvelser på de tunge bænk og squat dage, så de lette dage i sandhed bliver lette og muskelgruppen køres flad når der køres tungt. Tricep er placeret efter den tunge bænkdag, så den ikke forstyrre når der skal bænkes tungt. Skuldertræningen er også placeret behændigt langt væk fra tung bænkdagen.

Jeg har lagt programmet an på et 4 dage om ugen split. Skulle jeg lide volumendøden på een af dagene kan jeg tage en 5. træningsdag i brug, men det vil jeg helst undgå :wink:

Jeg får desværre et afbræk fra 22/4 til 1/5 hvor jeg er i US. Jeg vil dog se om jeg kan få trænet lidt, så jeg ikke bliver hægtet af progressionen i programmet.

Der er sikkert postet 100'vis af haitfield sammensætninger - jeg kunne godt tænke mig lidt konstruktiv kritik.

Haitfield___nordland.xls

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Du har i hvert fald forstået at begrænse dig bedre, end jeg selv gjorde på en 3-dobbelt Hatfield. Jeg var til sidst nødt til at dele træningen op i morgen- og aftentræning, fordi jeg havde læsset alt for meget BB-stuff på. Det skal du nok overleve!

Så snart du har overstået 5x5- og 5x6-ugerne, som er noget menneskefjendsk svineri, kan du se frem til et ekstremt, out-of-this-world powerboost. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet noget lignende. Jeg havde sat mit BP-max til 140 - i ugen før min max-uge lavede jeg 3x150. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg synes det lyder som et spændende program. Vil gerne gemme det lidt selv og så senere selv begynde på det.

Der er dog nogle ting jeg er i tvivl om.

- På dag 80 er der ingen tabel. Kun disse tal: S 120% Overload x 3

B 120% x 3. Hvad betyder de ?

- I de øvrige øvelser, altså de som ikke er omfattet af Haitfield, hvordan med antal set ? og køres de med en form for progression, eller bare efter hvordan man lige har det den dag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det lyder som et spændende program. Vil gerne gemme det lidt selv og så senere selv begynde på det.

Der er dog nogle ting jeg er i tvivl om.

- På dag 80 er der ingen tabel. Kun disse tal: S 120% Overload x 3

B 120% x 3. Hvad betyder de ?

- I de øvrige øvelser, altså de som ikke er omfattet af Haitfield, hvordan med antal set ? og køres de med en form for progression, eller bare efter hvordan man lige har det den dag?

<{POST_SNAPBACK}>

De tal du spørger til? Jeg har faktisk ingen anelse :wink: - Jeg træner bare de 3 store med antallet af kilo på de dage som programmet foreskriver :cooldance:

Jeg har ikke lagt progression ind på supportøvelserne og kører vel ret meget efter dagsformen. Da jeg ikke synes at der er ret megen volumen i selve programmet supplerer jeg en del op gennem supportøvelserne, men om noget specielt er tilsigtet, er jeg faktisk ikke helt klar over :wink:

Link to comment
Share on other sites

De tal du spørger til? Jeg har faktisk ingen anelse  :wink: - Jeg træner bare de 3 store med antallet af kilo på de dage som programmet foreskriver  :cooldance:

Jeg har ikke lagt progression ind på supportøvelserne og kører vel ret meget efter dagsformen. Da jeg ikke synes at der er ret megen volumen i selve programmet supplerer jeg en del op gennem supportøvelserne, men om noget specielt er tilsigtet, er jeg faktisk ikke helt klar over  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej ok. Det overlader vel dag 80 som et stort mysterium da der jo ingen tabel er.

Det kunne vel også være rart at prøve en lidt mere afslappet tilgang til supportøvelserne og tage dem som man vil.

Tak for infoen.

Link to comment
Share on other sites

Overload i Hatfield er at man racker stangen ud og holde den et par sekunder - altså ikke laver løftet, blot holder den.

<{POST_SNAPBACK}>

Arh, ja det giver jo mening. I dødløft skal man så hive i den, eller hvordan foregår det ?

<{POST_SNAPBACK}>

Der skal man bare stå og holde stangen med 120% :wink::w00t:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det var helvedes :w00t: Der lærte jeg lige noget - blandt andet at jeg ikke har fuldt programmet helt hidtil, men det er jo ikke slut endnu.

Klaus Jensen min redningsmand - Når der står f.eks squat 197 kg x 3 x 3 og så S 120% overload x 3, betyder det så at jeg skal:

- køre 197 kg x 3 x 3

- Walkouts med 197 x 120% = 236,4 kg x 3

eller hva' :wink:

Link to comment
Share on other sites

Klaus Jensen min redningsmand - Når der står f.eks squat 197 kg x 3 x 3 og så S 120% overload x 3, betyder det så at jeg skal:

- køre 197 kg x 3 x 3

- Walkouts med 197 x 120% = 236,4 kg x 3

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Super :smile:

Det bliver min debut i walkouts så :w00t: . De andre diskopumpered tror nok at jeg har mistet forstanden når jeg "glemmer" at dykke med vægten :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share