Gymnast træning i de 3 store???


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hej....

Kom til at tænke på, at de stærke gymnaster bruger tit statisk hold, for at træne en bestemt øvelse... Derfor tænkte jeg om man ikke kunne overføre det til fx. bænkpres??

Min teoretisk træning:

Bænkpres med x% af 1RM fra ens svageste punkt

Her er målet så at holde vægten samlet 60 sekunder dette sted. Dette behøves ikke være 60 sekunder i et sæt, de første gange, men nå 60 sekunder samlet med det antal sæt man nu skal bruge til dette... Når man så kan holde vægten 60 sekunder dette sted, sætter man vægten op, eller tjekker om man er blevet stærkere og/eller finder ens nye svage punkt...

Min teori bygger på artikler dragondoor... Ville dette overhovedet kunne virke i realiteten??

Link to comment
Share on other sites

Hej....

Kom til at tænke på, at de stærke gymnaster bruger tit statisk hold, for at træne en bestemt øvelse... Derfor tænkte jeg om man ikke kunne overføre det til fx. bænkpres??

Min teoretisk træning:

Bænkpres med x% af 1RM fra ens svageste punkt

Her er målet så at holde vægten samlet 60 sekunder dette sted. Dette behøves ikke være 60 sekunder i et sæt, de første gange, men nå 60 sekunder samlet med det antal sæt man nu skal bruge til dette... Når man så kan holde vægten 60 sekunder dette sted, sætter man vægten op, eller tjekker om man er blevet stærkere og/eller finder ens nye svage punkt...

Min teori bygger på artikler dragondoor... Ville dette overhovedet kunne virke i realiteten??

<{POST_SNAPBACK}>

Static-dynamic træning virkede fint for bl.a Yuri Vlaslov og de russere har tit fat i den lange ende...

Så eksperimenter med det og lad os vide hvordan det går!

Be an Animal!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Spild af tid.

Hvis det havde nogen effekt ville det nok være bare en lille smule udbredt.

Du vil være i det helt forkerte energisystem hvis du skal holde den i 60 sek.

<{POST_SNAPBACK}>

I forhold til styrke er det absolut ikke spild af tid! I forhold til max. hypertrofi er det måske...

Tidsvariablen på 60 sek. er dog nok i overkanten, men at bruge metoden for styrke er ganske glimrende og ikke mindst blevet benyttet af bl.a. russiske løftere gennem tiden.

Som med alt andet skal det dog planlægges og velovervejes hvordan man helt præcis gør ellers vil det bare være hit & miss!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share