Ugentlig bigtime spisedag


Camilla
 Share

Recommended Posts

Som man kan læse her på MOL er vi snart en del som er i et eller andet stadie af en cuttingperiode. Det er dæleme ikke alle dage hvor man syntes at det er lige sjovt.

For mit vedkommende kan jeg ca. udholde det i en 10-12 dage, men så kommer den der ustyrlige madtrang over mig, så skal jeg bare have... :4mewantfood:

Spørgsmålet er så om det egentlig har en betydning hvis man med en dag indenfor denne periode simpelthen spiser det man har lyst til?

For mit vedkommende drejer det sig vist mest om lækkert hvidt brød med dejlig ost og så pasta eller en ordentlig omgang lasagne måske en eller anden form for kage...mmm Chokoladekage.

Har i nogen erfaringer om hvilken "skade" det reelt gør.

Jeg håber jo på at det sætter forbrændingen op idet jeg dagligt reelt kun spiser et hovedmåltid om eftermiddagen/aftenen og frugt henover dagen..

Og med hensyn til min træningsmængde så er det styrketræning hver anden-tredje dag ca. 1 time samt forskellige former for cardio 1-2 timer om dagen.

Hvad gør man, giver man efter eller skal man tage en sovepille og håbe på at man har glemt sulten næste morgen ?

:sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg går amok en enkelt dag kan jeg sagtens ødelægge en hel uges kur, men hvis du simpelthen ikke kan klare det, må du spise lidt mere en gang imellem. Hellere det end at falde tilbage i en rytme hvor man spiser for meget hver dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej C :smile:

Jeg burde sove, men skidt da..

En enkelt dag med højt (især højglykemisk kulhydrat) kan være lige det du mangler.

Det fylder dine tappede kulhydrat depoter, giver dig de carbs du mangler og lige netop højglykemisk kulhydrat øger leptin mest.

Leptin er et af de hormoner der kontrollerer stofskiftet.

Hvor vigtigt dette boost er, om de har nogen praktisk betydning er meget spekulativt.

Dog har bodybuildere længe brugt strategin med refeeds og overfeeds længe med god effekt.

Men der er hakket et par gode artikler ned om det om det. Prøv det af og se om det virker for dig..

Links:

Mere forståelig og praktisk:

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...titan?id=459737

(lidt langhårede, en godt for nørder :tounge: ).

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=3&pageID=51

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=4&pageID=58

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=5&pageID=64

Link to comment
Share on other sites

Hej Poul..

Ja, du burde sove bare du holder dig vågen til engang fredag aften, så skal betjenten nok passe på dig og køre dig sikkert hjem...Nå, den var vist intern..

Men, du har fuldstændig ret, for det er slet ikke søde sager som jeg har lyst til at spise. det er faktisk drømmen om det hvide brød, OST, og pasta der trækker. Jeg drømmer ikke ligefrem om pizzaer og pomfritter eller røde bøffer med sovs..

Når forbrændingen så tager fat, får jeg da en sukkertrang men der er det chokoladekage der tiltrækker mig..mathilde cacao kan vist også gøre tricket.

Men, det er jo ikke sjovt hvis man så skal på cyklen i fem stive timer dagen efter for at forbrænde skidtet igen. selvom det jo nok sætter sig alligevel..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan gå mere end 10-12 uden at falde i, så vil jeg mene at du skærer for meget i dit madindtag på din diæt. 10-12 dage er ingenting og hvis der er allerede er problemer der, så er der noget galt med planen.

Efter min mening er en "spisedag" kun en "god" undskyldning for at spise en masse som man reelt ikke har brug for. Det er meget sjældent at man reelt har brug for sådan en dag og man skal være kørt ret godt og grundigt ned til sokkeholderne før det er nødvendigt. Det er hvertfald ikke noget man skal gøre, fordi man er lækkersulten :wink: Hvis ikke kroppen er kørt ret godt ned, hvilket den ikke bliver af 10-12 dages diæt, så er en spisedag fuldstændig unødvendig. Er man kørt godt ned, kan en spisedag være en god ting, som kan sørge for at man ikke brænder helt sammen :wink:

Why do you want to cheat? You're on a diet.
Link to comment
Share on other sites

nu kommer skadeligheden af sådan en spisedag jo også an på hvor meget man skejer ud. Jeg kan feks. sagten køre 10.000 Kcal ned hvis jeg tar en dag hvor jeg bare går amok. Og når man er på en 3500Kcal diæt, så ødelækker en sådan dag altså nemt 10-12dages arbejde.

På den anden side set, så sker der ikke noget ved i nø og næ at tage en dag hvor man får lidt sjovere mad end man er van til og så går en 500-1000kcal over sit normale indtag, det gør jeg selv og det har ikke ødelagt noget for mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan feks. sagten køre 10.000 Kcal ned hvis jeg tar en dag hvor jeg bare går amok.

Så går du SA... ....... ..... .... ..... også AMOK!!!!!! :blink: :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Morgen

4 birkes med smør

1 liter appelsinjuice

2 stk. wienerbrød

Formiddag

Chokoladebar

Frokost

6 stykker højt belagt smørrebrød

2 øl

Eftermiddag

2 stykker wienerbrød til kaffen

250g peanuts og en øl mens man laver mad (hygge! :laugh: )

Middag

2 store portioner lasagne

1 flute med hvidløgssmør

Aften

1 pose chips og dip

250g Matadormix

1 Ritter Sport

Jeg har ikke regnet på det, men der kan ikke være langt op til 10.000 kcal :w00t: (Men ok, ovenstående er nok også kategoriseret som "AMOK" :devil: )

Link to comment
Share on other sites

>Jay cutler er lige for tiden på en 13.000kcal diæt

dette indtager han hver dag, mine 10.000kcal er en enkelt dag og tor mig, jeg kan gøre det :4mewantfood:

ud af 500g hakket oksekød(18-20%) blir der 3 standart bøffer

bøfferne alene giver ca 1100Kcal.

med 5-6kartofler til, bløde løg og masser af lækker sovs selvfølgelig lavet af fløde, og så en halv liter kola til, så skal det nok ryge på de 3300kcal...

sådan et multide(eller tilsvarende) kan jeg altså snilt køre ned 3 gange på en dag.... og så kan jeg garanteret også spise en del slik ind imellem og måske en pose chips....

hmmm, det ser ud til at jeg nok kan køre mere end 10.000Kcal ned når det kommer til stykket.....

Edited by Old Qua
Link to comment
Share on other sites

Fra Krop&Kost:

Oksefars 18% 500 95,0 0,0 90,0 1190,0

Kartoffel 600 11,4 109,8 1,8 501,0

Margarine, Becel 100 0,8 0,5 71,6 649,6

Sodavand uspec. 500 0,0 49,5 0,0 198,0

Fløde 13% 100 2,9 4,5 13,5 151,1

Sum for måltid 5 110,1 164,3 176,9 2689,7

Ok, tabellen ligner lort, men din menu giver altså kun knap 2700 kcal, selv med flødesovs og masser af margarine.

Men ok, hvis du siger du kan køre det ned så kan du vel det.

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

Fra Krop&Kost:

Oksefars 18% 500 95,0 0,0 90,0 1190,0

Kartoffel 600 11,4 109,8 1,8 501,0

Margarine, Becel 100 0,8 0,5 71,6 649,6

Sodavand uspec. 500 0,0 49,5 0,0 198,0

Fløde 13% 100 2,9 4,5 13,5 151,1

Sum for måltid 5  110,1 164,3 176,9 2689,7

Ok, tabellen ligner lort, men din menu giver altså kun knap 2700 kcal, selv med flødesovs og masser af margarine.

Men ok, hvis du siger du kan køre det ned så kan du vel det.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har lavet fejl med fløden, hvis jeg skejer ud så bruger jeg ikke slankefløde på 13% :blink::blink: jeg bruger rigtig 38% fløde, og 100g er da for lidt, der ryger en kvart litter til sovsen minimum :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

En enkelt dag med højt (især højglykemisk kulhydrat) kan være lige det du mangler.

Det fylder dine tappede kulhydrat depoter, giver dig de carbs du mangler og lige netop højglykemisk kulhydrat øger leptin mest.

Leptin er et af de hormoner der kontrollerer stofskiftet.

Hvor vigtigt dette boost er, om de har nogen praktisk betydning er meget spekulativt.

Dog har bodybuildere længe brugt strategin med refeeds og overfeeds længe med god effekt.

Men der er hakket et par gode artikler ned om det om det. Prøv det af og se om det virker for dig..

Links:

Mere forståelig og praktisk:

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...titan?id=459737

(lidt langhårede, en godt for nørder :tounge: ).

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=3&pageID=51

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=4&pageID=58

http://www.avantlabs.com/magmain.php?issueID=5&pageID=64

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder rimeligt! Det skal i hvert fald komme an på en prøve i aften med hjemmelavet pizza og snolder! Seratonin-induced coma here I come! :w00t:

dolphatkins.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share