Tricep


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, hvis man skal køre et 5x5 program, men kun basis øveleser, får tricepen så nok genmen Military Press og Bench Press?

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke efter min mening. Jeg synes du også skal køre dips og/eller french press.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg syntes den får rigeligt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja, hvis man skal køre et 5x5 program, men kun basis øveleser, får tricepen så nok genmen Military Press og Bench Press?

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke efter min mening. Jeg synes du også skal køre dips og/eller french press.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg syntes den får rigeligt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Dips og CG bænk er basisøvelser, og uden dem har man ikke basisøvelser der involverer triceps i stor grad. Hvorfor ikke køre nogen dips eller CG bænk? Det er også udemærkede hjælpeøvelser til normal bænkpres jo.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis man skal køre et 5x5 program, men kun basis øveleser, får tricepen så nok genmen Military Press og Bench Press?

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke efter min mening. Jeg synes du også skal køre dips og/eller french press.. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg syntes den får rigeligt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Dips og CG bænk er basisøvelser, og uden dem har man ikke basisøvelser der involverer triceps i stor grad. Hvorfor ikke køre nogen dips eller CG bænk? Det er også udemærkede hjælpeøvelser til normal bænkpres jo.

<{POST_SNAPBACK}>

Derfor får triceps da stadig masser af arbejde med 2 basis øvelser som mili og bænk

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Derfor får triceps da stadig masser af arbejde med 2 basis øvelser som mili og bænk

Det er altså såre simpelt:

Person 1 træner:

bænk

mili

Person 2 træner:

bænk

mili

dips og/eller close-grip bænk

Hvem tror du oplever størst hypertrofi i triceps? :wink:

Og udover dette er de fine hjælpeøvelser.

Hvorfor IKKE køre dem...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor IKKE køre dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Som han siger; Hvis det ikke er nødvendigt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil blankt vove den påstand at dips/CG bænk er nødvendige basisøvelser hvis man ønsker otimal triceps hypertrofi. Desuden har TJ dem i sine hypertrofi programmer. Af de personlige erfaringer kan jeg fortælle at jeg kun har fået lidt triceps efter dips- da jeg kørte jeres "old school" - no triceps-work - military og bænk fik jeg intet.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor IKKE køre dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Som han siger; Hvis det ikke er nødvendigt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da nødvendigt, hvis det er optimalt. :wink:

Mine arme voksede ca. 2 cm de første 6 - 8 måneder af min træning hvor jeg kørte dips, så fik jeg en skade og mine arme er ikke vokset siden, selv om jeg har kørt bænk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have en ordentlig heste-sko, så skal der "trisses" igennem! Eller ender du med en pony triceps, og det ik lee! Jeg kører selv 2 øvelser udover bænk og mili, og det er de 2 ekstra øvelser som får dem til at vokse... Jeg tror os at hvis du har en stærk tricep, vil det gavne dig i bænken, så der er ingen grund til ikke at køre lidt pushdowns og franskpres, go for it! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor IKKE køre dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Som han siger; Hvis det ikke er nødvendigt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil blankt vove den påstand at dips/CG bænk er nødvendige basisøvelser hvis man ønsker otimal triceps hypertrofi. Desuden har TJ dem i sine hypertrofi programmer. Af de personlige erfaringer kan jeg fortælle at jeg kun har fået lidt triceps efter dips- da jeg kørte jeres "old school" - no triceps-work - military og bænk fik jeg intet.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det gør det korrekt fordi han har det?? :blink:

Men der er da stor forskel hvis du feks vil køre samme full body program med 5x5 hver gang du træner end hvis du skifter øvelser fra gang til gang, hvis man kører samme øvelser hver gang syntes jeg stadig uanset hvad at bænk, mili og cg/dips er for meget til en gang træning...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor IKKE køre dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Som han siger; Hvis det ikke er nødvendigt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da nødvendigt, hvis det er optimalt. :wink:

Jamen hvem siger det er optimalt???

Hvis du vil have en ordentlig heste-sko, så skal der "trisses" igennem! Eller ender du med en pony triceps, og det ik lee! Jeg kører selv 2 øvelser udover bænk og mili, og det er de 2 ekstra øvelser som får dem til at vokse... Jeg tror os at hvis du har en stærk tricep, vil det gavne dig i bænken, så der er ingen grund til ikke at køre lidt pushdowns og franskpres, go for it!  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er push downs godt nok ikk det bedste valg af triceps øvelse efter min mening

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og det gør det korrekt fordi han har det??
Jep.
Men der er da stor forskel hvis du feks vil køre samme full body program med 5x5 hver gang du træner end hvis du skifter øvelser fra gang til gang, hvis man kører samme øvelser hver gang syntes jeg stadig uanset hvad at bænk, mili og cg/dips er for meget til en gang træning...

Og? Det er da sagen uvedkommende og ikke hvad der diskuteres i denne tråd. Det der diskuteres i denne tråd er om triceps får nok hypertrofi gennem bænk og military press.

Link to comment
Share on other sites

Og det gør det korrekt fordi han har det??

Jep.

Men der er da stor forskel hvis du feks vil køre samme full body program med 5x5 hver gang du træner end hvis du skifter øvelser fra gang til gang, hvis man kører samme øvelser hver gang syntes jeg stadig uanset hvad at bænk, mili og cg/dips er for meget til en gang træning...
Og? Det er da sagen uvedkommende og ikke hvad der diskuteres i denne tråd. Det der diskuteres i denne tråd er om triceps får nok hypertrofi gennem bænk og military press.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm i AHT er der hverken dips eller cg bænk med :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor IKKE køre dem...

<{POST_SNAPBACK}>

Som han siger; Hvis det ikke er nødvendigt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil blankt vove den påstand at dips/CG bænk er nødvendige basisøvelser hvis man ønsker otimal triceps hypertrofi. Desuden har TJ dem i sine hypertrofi programmer. Af de personlige erfaringer kan jeg fortælle at jeg kun har fået lidt triceps efter dips- da jeg kørte jeres "old school" - no triceps-work - military og bænk fik jeg intet.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det gør det korrekt fordi han har det?? :blink:

Men der er da stor forskel hvis du feks vil køre samme full body program med 5x5 hver gang du træner end hvis du skifter øvelser fra gang til gang, hvis man kører samme øvelser hver gang syntes jeg stadig uanset hvad at bænk, mili og cg/dips er for meget til en gang træning...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hmm i AHT er der hverken dips eller cg bænk med :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Mandag

Bænkpres 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Dumbell skulderpres 3 sæt x 8 reps

Dips 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Tirsdag

Squat 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Bent rows 3 sæt x 8 reps

Barbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

Torsdag

Military presses 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 3 sæt x 8 reps

Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Fredag

Dødløft 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Chinups 3 sæt x 8 reps

Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

:4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det IKKE er nødvendigt :tongue:

Hmm i AHT er der hverken dips eller cg bænk med :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Mandag

Bænkpres 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Dumbell skulderpres 3 sæt x 8 reps

Dips 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Tirsdag

Squat 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Bent rows 3 sæt x 8 reps

Barbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

Torsdag

Military presses 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 3 sæt x 8 reps

Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps

Mave (frit valg)

Fredag

Dødløft 10 singles + 5 sæt x 5 reps

Chinups 3 sæt x 8 reps

Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

Læg (frit valg)

:4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der kan jeg se :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Apropos TJ programmer:

Back Squat

Front Squat

Dødløft

Bent Over Barbell Rows

Bænkpres

Incline bænkpres

Skulderpres Stående med Stang (military presses)

Dips

Reverse grip chin ups (kan man ikke lave 2 sæt af 10 reps her, så forsøg at lave 20 reps totalt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det IKKE er nødvendigt :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil mene at jeg vokser lige meget i Tricep om jeg har dips med eller om jeg ikke har?

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det IKKE er nødvendigt :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil mene at jeg vokser lige meget i Tricep om jeg har dips med eller om jeg ikke har?

<{POST_SNAPBACK}>

Aner da ikk om du gør og der er man vel forskellig fra person til person, jeg ved at jeg gør.

Men spørgsmålet var jo som sådan også bare om man behøves at træne andet end military og bænk i et fullbody og mit svar var NEJ da det er det jeg selv altid har gjort og tror på er nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men spørgsmålet var jo som sådan også bare om man behøves at træne andet end military og bænk i et fullbody
Det var da slet ikke spørgsmålet :blink: Spørgsmålet var om triceps fik nok træning gennem bænk og mili eller om man skulle smide andre øvelser på til triceps.
og mit svar var NEJ da det er det jeg selv altid har gjort og tror på er nok

Aha, så din argumentation bygger på at - det har du altid gjort[/], og - det tror du på. Det er på ingen måde overbevisende. Det er bedøvende ligegyldigt hvad du gør og tror. Det er betyder noget er om kombinationen bænk, mili og dips vil udløse større vækst i triceps end kun bænk og mili.

der er man vel forskellig fra person til person

Det er vel næppe SÅ forskelligt fra person til person. Vi er knap så anderledes at man ikke generelt kan sige sådan og sådan fungerer bedst.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det IKKE er nødvendigt :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil mene at jeg vokser lige meget i Tricep om jeg har dips med eller om jeg ikke har?

<{POST_SNAPBACK}>

Aner da ikk om du gør og der er man vel forskellig fra person til person, jeg ved at jeg gør.

Men spørgsmålet var jo som sådan også bare om man behøves at træne andet end military og bænk i et fullbody og mit svar var NEJ da det er det jeg selv altid har gjort og tror på er nok :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, men Louie Sommins fra WSB er ikke enig. Iflg WSB's principper skal der lægges tryk på triceps ud over hvad man opnår i bænk. De gør det forde de vil have stærkere triceps til når de løfter i trøjen, men det viser også at bare bænk simpelthen ikke er nok, for hvis det ikke gav ekstra tror jeg ikke WSB'erne ville dippe. :wink:

Samme gælder Boris Sherikos programmer. Der er også ekstra øvelser til triceps.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at der ikke er dips og CG bænk i den "sparede" udgave. Tilgengæld er der i den avancerede både dips og CG bænk. Man spørger jo så, gad vide hvorfor?

Hvorfor, Teddy Bjørn :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi det IKKE er nødvendigt :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil mene at jeg vokser lige meget i Tricep om jeg har dips med eller om jeg ikke har?

<{POST_SNAPBACK}>

Aner da ikk om du gør og der er man vel forskellig fra person til person, jeg ved at jeg gør.

Men spørgsmålet var jo som sådan også bare om man behøves at træne andet end military og bænk i et fullbody og mit svar var NEJ da det er det jeg selv altid har gjort og tror på er nok :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, men Louie Sommins fra WSB er ikke enig. Iflg WSB's principper skal der lægges tryk på triceps ud over hvad man opnår i bænk. De gør det forde de vil have stærkere triceps til når de løfter i trøjen, men det viser også at bare bænk simpelthen ikke er nok, for hvis det ikke gav ekstra tror jeg ikke WSB'erne ville dippe. :wink:

Samme gælder Boris Sherikos programmer. Der er også ekstra øvelser til triceps.

<{POST_SNAPBACK}>

Og så kunne vi blive ved, jeg kan også finde programmer der ikk anbefaler at køre andet end bænk og mili og evt nogle der kun anbefaler bænk..

Men nu er hverken wsb eller sheiko jo programmer mod maksimum muskelvækst

Link to comment
Share on other sites

Men spørgsmålet var jo som sådan også bare om man behøves at træne andet end military og bænk i et fullbody

Det var da slet ikke spørgsmålet :blink: Spørgsmålet var om triceps fik nok træning gennem bænk og mili eller om man skulle smide andre øvelser på til triceps.

og mit svar var NEJ da det er det jeg selv altid har gjort og tror på er nok
Aha, så din argumentation bygger på at - det har du altid gjort[/], og - det tror du på. Det er på ingen måde overbevisende. Det er bedøvende ligegyldigt hvad du gør og tror. Det er betyder noget er om kombinationen bænk, mili og dips vil udløse større vækst i triceps end kun bænk og mili.
der er man vel forskellig fra person til person

Det er vel næppe SÅ forskelligt fra person til person. Vi er knap så anderledes at man ikke generelt kan sige sådan og sådan fungerer bedst.

<{POST_SNAPBACK}>

Har din argumentation været bedre???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share