Du må IKKE spise mad fra kl. x


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg snart hørt fra så mange, at man ikke må spise efter kl. 19.00, 18.00, 22.00 eller noget helt 3., at jeg lige vil være sikker på, hvordan det her hænger sammnen! Er der noget om det? Selv cutter jeg nemlig, men jeg kan godt lide at få en del ned om aften. Det er faktisk nok der, mit hovedindtag ligger, og jeg ta'r næsten altid noget mad lige umiddelbart inden sengetid - hvad siger I? Det skulle være noget med, at kroppen ikke når at få dem forbrændt, hvis jeg har forstået det rigtigt...

Link to comment
Share on other sites

Ikke umiddelbart noget hold i den.

Jeg tror at grunden til at ideen eksisterer og også virker for mange, er at det jo er en effektiv måde at sænke sit kcal indtag på, da du ikke er den eneste der indtager en del om aftenen.

Men det kan gøres smartere - såfremt du har styr på kcalindtaget, og så placerer det udover hele dagen - inklusiv om aftenen.

Om du spiser 2500 kcal før kl. 18 - eller om du spiser 2500 kcal frem til kl. 00.30 burde ikke have noget at sige, andet end at din fasteperiode bliver mindre hvis du spiser over hele døgnet, og derfor nok at foretrække hvis du cutter med masse for øje.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Grunden til der er nogle der siger det er fordi man vist sover bedre hvis kroppen ikke har fået noget at arbejde der med 5 timer før søvn (optimalt)

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile: Og jeg kan slet ikke sove hvis min mave knurrer. SKAL bare have noget at spise, hvis jeg stadig er oppe, når klokken passerer 22.00.

En dårlig vane. Jeg VED det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid fået at vide:

ALT HVAD MAN SPISER EFTER ATTEN, TAR MAN PÅ OM NATTEN.. :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad du har fået at vide er forkert. Det enest der tæller er om du samlet er i energimæssig balance.

<{POST_SNAPBACK}>

Lur mig om det ikke var ironisk ment. :wink:

Link to comment
Share on other sites

LaMotta >> Tror jeg nu ikke det var...

Jeg ved fra mig selv, at jeg ikke tager på ligemeget hva tid jeg spiser.... såfremt jeg ikke er i kcal overskud, og det tager jeg udgangspunkt i...

Men har læst en "kloge" mand (Form & Fitness), som tillader sig at kalde sig ekspert på området, at man kan tabe sig bare ved at omlægge sine føde indtagelses tidspunkter, og at kroppen ikke forbrændte efter klokken 19.... men så tænker jeg bare; Hvordan ved kroppen hva klokken er?? Også måtte folk der arbejder om natten være mega fede jo!! tror defor ikke på det...

Link to comment
Share on other sites

LaMotta >> Tror jeg nu ikke det var...

Jeg ved fra mig selv, at jeg ikke tager på ligemeget hva tid jeg spiser.... såfremt jeg ikke er i kcal overskud, og det tager jeg udgangspunkt i...

Men har læst en "kloge" mand (Form & Fitness), som tillader sig at kalde sig ekspert på området, at man kan tabe sig bare ved at omlægge sine føde indtagelses tidspunkter, og at kroppen ikke forbrændte efter klokken 19.... men så tænker jeg bare; Hvordan ved kroppen hva klokken er?? Også måtte folk der arbejder om natten være mega fede jo!! tror defor ikke på det...

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg godt forstå du ikke gør, for det er noget BS! :wink:

Hvis kroppen satte forbrændingen i stå i halvdelen af døgnet, ville du være død næste morgen :tongue:

Der er - som flere også har nævnt - intet i vejen med at spise før sengetid. Det behøves selvfølgelig ikke at være en treretters menu kl 23, men det er langt at foretrække ud fra et forbrændingsmæssigt synspunkt, at føle sig mæt og veltilpas, mens man sover. De færreste sover godt, når de går sultne i seng. Dårlig nattesøvn -> træt om dagen -> dårlig forbrænding.

Problemet er blot, at det meste af det føde, som ryger ind efter aftensmaden, er en eller anden form for dessert eller kage. Det skal self. være noget ordentligt mad med langsomt optagelig kulhydrater og protein, samt sundt fedt :smile:

Link to comment
Share on other sites

men så tænker jeg bare; Hvordan ved kroppen hva klokken er?? Også måtte folk der arbejder om natten være mega fede jo!! tror defor ikke på det...

<{POST_SNAPBACK}>

Det ville ellers være den ultimative nemme slankekur: Når klokken er 1900 sætter man uret tilbage til klokken 0700, så tror kroppen at den skal forbrænde som om det var dag!! Ergo kan man indtage dobbelt så mange kcal uden at tage på!!! Jeg tror sgu jeg opfinder et ur der stiller sig selv og sælger lortet til TV-shop - jeg bliver stinkende rig!!!

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share