intressant artikel fra T-nation.


Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg gentager lige mig selv fra en tråd i "Maksimal muskelvækst" om samme emne:

Jeg synes faktisk også det var en spændende artikel.

For dem som ikke har læst den endnu skal nævnes at artiklen hedder "East European Bodybuilding".

Der er dog et par ting som undre mig:

- For det første den lille frekvens. Selvom træningen er delt op på 2 gange pr. dag er det et 4-split og hver muskelgruppe bliver kun trænet een gang hver uge. Man kan selvfølgelig sige at det er distributed loading i sin fulde udformning, men alligevel synes jeg ikke det er ideelt netop når artiklen ligger op til at programmet er inspireret af østeuropæiske vægtløftere og styrkeløftere, som jo træner med meget hyppigere frekvens.

- For det andet undrer de mange øvelser mig. Som der står er "anden del" af træningen fokuseret på at udmatte/pumpe musklen. Men hvorfor så ikke bare køre en masse backoff sets i de samme primærøvelser som der køres tungt i "første del" af træningen.

Men det er helt sikkert spændende. F.eks følgende sætning som argument for at kører tung/neural træning i "første del":

..the capacity to recruit high threshold motor units. This means that subsequent bodybuilding-type training will be more effective since the body now has the capacity to recruit more muscle fibers

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share