Ny Amatør he'r...


Mai Trebbien
 Share

Recommended Posts

-Ja' jeg er ny på dette Site...og som sådan må jeg sige...WoHOOOUUUW...blev helt paf og fik allermest lyst til og luske af igen...for her kan jeg ikke vist ikke være med..!!! MEN nu er jeg ikke en Quit'er så jeg gør hvad jeg satte ud for og gøre, nemlig og høre om der er mulige Amatører i min landsdel (Aalborg) som er frisk på at nyde naturen set fra en cykelsaddel...eller et par løbesko...???

Selv er jeg lige startet op igen efter et halvt års ufrivillig "Sygefravær".

-Som sagt er jeg ren Amatør men har dyrket motion for min egen fornøjelse, styrketræning, svømning og cykel er mit foretrukne, men grundet et par børnefødsler har der lissom ikke været tid. NU nærmer sig imidlertid snart en rund fødselsdag og jeg har for lang tid siden SVORET at have min hidtige form ved denne festlige lejlighed intakt..

Nå jeg vil smutte igen min cykel venter spændt...håber på et svar..om ikke andet så et flabet et...til alle på MOL...Solen Skinner...kom UD i vejret..HA' DET'

........................Mai.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mai

Det lyder sgu som et fornuftigt initiativ

Nu bor jeg desværre i Holbæk, så det er temmelig langt fra dig. Men havde jeg boet i nærheden var jeg helt klart frisk på nogle cykelture. Det er så skønt om sommeren

Held og lykke med projektet.

Og glem ikke at vægttabet ofte går bedre hvis du også løfter lidt jern. Så mister du nemlig ikke muskelmasse

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Tak til Camilla og Svendsen for deres svar...og IIIIIHHHH...for en tur idag på min elskede cykel...!!! :blush: ....Det kan hermed konstateres at 30 km. siddende på tolv sting i ahææmmmnn..."MellemKødet"....IKKE kan anbefales....AV....!!!...Tesen "No Pain No Gain" fik en HELT anden og dybere mening idag....!!!

Camilla...allerførst TAK for din imødekommenhed...og ja' ærgeligt du bor i Holbæk...men du har helt sikkert gennemskuet min forkærlighed for og motionere UDE...!!!...Jeg har aldrig helt forstået det med spinning...!?!..og nu får jeg sikkert en hel masse svar på dette...men hver sin lyst...!!!...jeg syntes nu at en god tur på cykel med to hjul...kæde..rust..gear...punktering..etc....etc...op af en lang sej bakke i skoven er at foretrække... :4thumbup: Camilla tak for rådet men jeg har ikke problemer med vægten...( 163 cm og 49 kg)...det er mere hvod'den det sidder der plager mig...du ved mormor-arme og bløde...men løse baller....ÆV...!!! Det er svært og acceptere at det bare BLIR' sværere med alderen at flytte rundt på det hele....Hmmm...!!!

Til Svendsen..tak for DIN imødekommenhed..og JA' jeg er klar på en tur i løbesko, MEN jeg må indrømme at det der med og løbe..(Desværre)..aldrig har været min stærke side...jeg har gjordt det..og tjahhhh' cyklen vinder hvergang...men jeg VIL prøve....(Igen)..måske det ville være en god ide' at være to der er ligeså "Dårlige" til det...???.

Nå jeg vil smutte igen...der er stadig lidt sol på terrassen.... :bigsmile: .

Kan i ha' det rigtigt rart........Mai.

Link to comment
Share on other sites

Camilla tak for rådet men jeg har ikke problemer med vægten...( 163 cm og 49 kg)...det er mere hvod'den det sidder der plager mig...du ved mormor-arme og bløde...men løse baller....ÆV...!!! Det er svært og acceptere at det bare BLIR' sværere med alderen at flytte rundt på det hele....Hmmm...!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du er for bette til dit skind, hvis løs hud er problemet :smile: I så fald vil jeg anbefale dig at tillægge dig noget muskelmasse (det kunne dit vægt/højdeforhold også tyde på du trænger til :wink: ), og det er ikke så let på en cykel.

Bedst er det at komme igang med noget styrketræning, og så få en god kost med både protein, kulhydrater og sundt fedt - med lidt mere energi end du forbruger :smile:

Der er masser af artikler om styrketræning her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Hej A-G...og tak for dit svar..og forslag..du har sikker ret...jeg er for bette til mit skind..men sådan alt ialt er jeg ganske godt tilfreds...med min krop og hvordan den ser ud...ville blot gerne..(Igen) være lidt fastere...(!)..og jeg har ingen intentioner om og ligne polsk kuglerstøder..ahæmn..."Person"... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Oooohhh, den polske kuglestøder-myte :4smartass::tongue:

Selvom du tog 10 kg ren muskelmasse på, ville du på ingen måde komme til at ligne en polsk kuglestøder. Nok blot en fitness-pige, hvis jeg gætter rigtigt omkring dit nuværende udseende. Og at tage 10 kg muskelmasse på tager i allerbedste fald et par år for en almindelig kvinde, hvis hun er i top med ernæring og træning :smile:

Du kan roligt kaste dig ud i styrketræning af den tunge slags. Alle normalvægtige kvinder ville have stor glæde af 10 kg ekstra muskelmasse - kosmetisk såvel som helbredsmæssigt, både på kort og langt sigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeg skrev A-G....når det var Armoured Female....!!!...FEDT med lidt humor...men jeg ved du har ret.... :bigsmile: men små skridt...og det gælder om at have realistiske forventninger ifhldt. ydelse....og en Kvinde i min alder..hmmm...ja'...egentlig er der ingen acceptable gode undskyldninger...MEN der er kun 24 timer i døgnet....(Hvodden lød det..)..!?!

Link to comment
Share on other sites

G'Morn alle....og SORRY til A-F igår for mit noget nedladenede svar... :blush: men som sagt kender jeg fordelene og nydelsen af StyrkeTræning...jeg er jo

efterhånden en gammel K****** der blot håbede på at møde et par ligesindede he'r på dette Site og evt. motionere sammen, da mine jævnaldrene veninder har nok i Mand, Børn, Have, Femina og diverse Soaps på TV. :blink: og FINT nok med det...mine interresser går blot på andre ting, når det gælder om "Tid Til Mig Selv".

Håber jeg er tilgivet...!!!

Nå Solen Skinner fra en smuk lyseblå skyfri himmel, jeg vil nedenunder spise mine havregryn og så vil jeg trodse alt fornuft (Og mine tolv sting i mellemkødet)...hoppe i sadlen og cykle på arbejde.

Til alle på MOL...Gå ud og nyd vejret..... :bigsmile: .....HA' DET'.........Mai.

Link to comment
Share on other sites

No offense taken, men hvis der er noget jeg ikke forstår, så er det at du primært dyrker cardio når det nu er mere muskelmasse du har mest behov for, og ikke fedttab. Det virker, som om du har overvejet målet og de midler som du skal bruge for at nå det, men ikke taget konsekvensen af din viden - det kunne være en god ting af fokusere sin træning lidt, når du ikke har uanede mængder af tid (så er vi 2) :wink:

Selvfølgelig er det rart nok bare at komme igang med et eller andet efter ½ års pause, og så er det fint nok at starte med det man bedst kan lide. Men cykling bliver du kun endnu mindre af, med mindre du spiser uanede mængder af mad :smile:

Næh: Styrketræning, styrketræning og atter styrketræning (med frie vægte) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
No offense taken, men hvis der er noget jeg ikke forstår, så er det at du primært dyrker cardio når det nu er mere muskelmasse du har mest behov for, og ikke fedttab. Det virker, som om du har overvejet målet og de midler som du skal bruge for at nå det, men ikke taget konsekvensen af din viden - det kunne være en god ting af fokusere sin træning lidt, når du ikke har uanede mængder af tid (så er vi 2) :wink:

Selvfølgelig er det rart nok bare at komme igang med et eller andet efter ½ års pause, og så er det fint nok at starte med det man bedst kan lide. Men cykling bliver du kun endnu mindre af, med mindre du spiser uanede mængder af mad :smile:

Næh: Styrketræning, styrketræning og atter styrketræning (med frie vægte) :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Man taber sig ikke automatisk af at dyrke cardio, men man kommer garanteret i bedre form og får det bedre. For at tabe sig af at dyrke cardio kræver det altså stadig at man er i kalorie underskud.

Jeg er muligvis lidt naiv men det bør være lysten til at dyrke en sport der får en til at træne og ikke kun den til tider ret kliniske træningsform der ligger til grund for styrke træning. Prøv at give nogle børn en bold og nogen andre et par håndvægte og se så hvem der har det sjovest ....

Hvis Mai vil cykle så lad hende cykle!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Mai!

Jeg er klar på en tur på cyklen ud i det fri. Jeg har lige fået en cykel hjembragt fra Sjælland, så det materielle skulle ihvertfald være iorden. Det er værre med formen, men hvis du er med på at starte meget stille ud, så kommer jeg gerne en tur til det nordjyske for at køre lidt nye ruter. Jeg bor i Hobro, så det transportmæssige kan nok løses. Du må jo skrive hvis vi skal i udbrud.

Link to comment
Share on other sites

Selvom du tog 10 kg ren muskelmasse på, ville du på ingen måde komme til at ligne en polsk kuglestøder. Nok blot en fitness-pige, hvis jeg gætter rigtigt omkring dit nuværende udseende. Og at tage 10 kg muskelmasse på tager i allerbedste fald et par år for en almindelig kvinde, hvis hun er i top med ernæring og træning :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 10kg immervæk en god del, og det vil nok nærmere tage 5 år med optimal kost/træning.

Hvor mange på MOl har tillagt sig 10kg muskelmase? 3 Måske?

Dig, Angel og Miss.

Ikke engang her er jeg sikker på, at I er nået 10 kg over "normalen". 10 kg er sku meget.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

MTBforever: Mai kan cykle alt det hun gider for min skyld - risikoen for, at hun taber motivationen, fordi hun ikke når sit iøvrigt velformulerede mål (mere muskelmasse), er bare nærliggende. Det ville være synd, ikke? Og det er en selvfølge (for mig, forståes :smile: ), at man ikke taber sig af cardio hvis man er i overskud - kcal-overskuddet er bare ret så svært at nå, når der dyrkes meget cardio. Især overskud i den grad, som er nødvendigt for muskelhypertrofi.

Mai må ud fra hendes data formodes at være een af dem, som ikke har let ved at komme i overskud - eller også er hun meget effektiv i sin kostplanlægning efter kcal-underskud.

Nu er 10kg immervæk en god del, og det vil nok nærmere tage 5 år med optimal kost/træning.

Dvs, du mener, at (dopingfri) kvinder aldrig nogen sinde kan tage mere end 2 kg muskelmasse på årligt, ligegyldigt hvor seriøse de er? Det er individuelt (genetik spiller en rolle, selvfølgelig), men det der er en klar undervurdering af langt de fleste kvinders evne til muskelhypertrofi :smile:

Det svarer lidt til at sige, man ikke kan squatte over 100 kg uden doping (det er der så også nogen der tror, jf Baardi's log) :tongue:

Miss og Angel er i kcal-underskud vel 1/4-1/3 af året, og jeg har været ret useriøs med kosten - så vi er endda dårlige eksempler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu er 10kg immervæk en god del, og det vil nok nærmere tage 5 år med optimal kost/træning.

Dvs, du mener, at (dopingfri) kvinder aldrig nogen sinde kan tage mere end 2 kg muskelmasse på årligt, ligegyldigt hvor seriøse de er?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det var ikke det jeg skrev. Udbyttet vil formodenligt værre støre i starten og mindre efter nogle år (såfremt seriøsiteten er i top). Og ja selvfølgelig taler jeg om uden doping.

Miss og Angel er i kcal-underskud vel 1/4-1/3 af året, og jeg har været ret useriøs med kosten - så vi er endda dårlige eksempler :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej I er ikke dårlige eksempler. Tvivler på, at man finder mere end et par håndfulde af kvinder i DK der er lige så seriøse med vægttræning.

Angels kostplan er et godt eksempel:

Kosttilskud i relation til min off-season-diæt

Efter morgencardio

STAR L-Glutamin  10 gram

 

Til morgenmaden

STAR Whey-100, 40 gram

og diverse vitaminer/mineraler… 

1 stk. Multivitamin, TWINLAB -Daily One with iron

1 stk. E-vitamin, TWINLAB-Super E-400 complex

1 stk. C-vitamin, TWINLAB -Buffered C-1000 tabs

1 stk. B-vitamin, TWINLAB -B-50 Caps

1 stk. Kalk, TWINLAB-Calmag 500

1 stk. Magnesium, TWINLAB -Magnesium Caps

1 stk. Q10, TWINLAB -Mega Q-10

2.5 gram Fiskeolie, STAR

 

Før træning 

1 proteinbar

5 stk BCAA tabs,WEIDER

6 stk STAR HMB 250 mg

evt. et par guarana tabs

Under træning (efter 1-1½ time) 

1-½ Proteinbar

 

Efter træning  

5 stk BCAA tabs,WEIDER

6 stk STAR HMB 250 mg

1 stk STAR ALA

10 gram STAR L-Glutamin

5 gram STAR Kreatin

5 gram STAR Calcium Pyruvat

40-60 gram STAR Carbo flex

40 gram STAR Whey -100

 

Aftensmad (1 timer efter træning) 

diverse vitaminer/mineraler…

1stk E-vitamin, TWINLAB -Super E-1000 Complex

1 stk. C-vitamin, TWINLAB -Buffered C-1000 tabs

1 stk. B-vitamin, TWINLAB -B-50 Caps

1 stk. Kalk, TWINLAB-Calmag 500

1 stk. Magnesium, TWINLAB -Magnesium Caps

1 stk. Q10, TWINLAB -Mega Q-10

2.5 gram Fiskeolie, STAR

1 stk Zink, TWINLAB -Zink Caps

1 stk. Selen, TWINLAB -Selen

1 stk. Chrom, TWINLAB -Chromic Fuel

 

Sidste måltid 

40 gram SYNTRAX - matrix 5.0

10 gram STAR L-Glutamin

2.5 gram Fiskeolie, STAR

Der ud over svæger jeg til 20-30 gram Udos fordelt i maden i løbet af dagen samt er også lige begyndt at benytte 10-20 gram Cocosa (extra virgin coconut oil)

Selv med en så nøje planlægning af kost og en benhård træning så ligger I stadig ikke mere end omkring 10 kg over hvad der kan betragtes som normalt.

(Syntes dog stadig I er pisse seje! :devil: )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Nej I er ikke dårlige eksempler. Tvivler på, at man finder mere end et par håndfulde af kvinder i DK der er lige så seriøse med vægttræning.

Angels kostplan er et godt eksempel:

Jo, vi er dårlige eksempler. Ikke fordi Angel og Miss er useriøse - tværtimod - men når de skal til konkurrence, så tillægger de sig ikke muskelmasse i flere måneder op til konkurrencen, fordi de er på diæt - hvilket de såvidt jeg ved er mindst 1x årligt i månedsvis af gangen. Derfor kan man ikke forvente, at de kan øge med 5 kg ren muskelmasse årligt. Men hvis de droppede alle de der konkurrencer og kun gainede hele året, så ville snakken være en anden :smile:

Selv har jeg med useriøs Mathilde-grov-bulk taget 10 kg brutto på på et år - hvoraf jeg da regner med at halvdelen var muskelmasse :tongue:

PS: Beklager logspammeriet, Mai :wink:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jo, vi er dårlige eksempler. Ikke fordi Angel og Miss er useriøse - tværtimod - men når de skal til konkurrence, så tillægger de sig ikke muskelmasse i flere måneder op til konkurrencen, fordi de er på diæt - hvilket de såvidt jeg ved er mindst 1x årligt i månedsvis af gangen. Derfor kan man ikke forvente, at de kan øge med 5 kg ren muskelmasse årligt. Men hvis de droppede alle de der konkurrencer og kun gainede hele året, så ville snakken være en anden :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det jo de færreste der bliver ved med at bulke seriøst år efter år. langt de fleste holder fedt% en smule nede. :wink:

Desuden er der også noget der tyder på, at hvor meget der sætter sig som fedt/muskler delvist afhænger af fedtprocenten. Derfor er det nødvendigvis ikke en fordel at bulke uhæmmet.

Selv har jeg med useriøs Mathilde-grov-bulk taget 10 kg brutto på på et år - hvoraf jeg da regner med at halvdelen var muskelmasse :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

5 kg masse på et år... Ja ja tro på det. :wink:

Forstå dog ikke havd du mener der er useriøst ved det? Nok er der sundhedsmæssigt nok ikke det bedste, men træningsmæssigt er det da fint. Nu har kvinder jo ikke samme mængde testosteron som mænd og kan ikke "score billige point" på den måde. Derimod er vi ens i forhold til insulin produktionen. Så jeg vil faktisk sige, at det for kvinder er optimalt at bulke med sukkersnask. Der er dog ikke så mange der er lige så hardcore som dig at de er villig til at acceptere nogle ekstra kg fed med oven i købet.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

P:S: Undskyld logspam og held og lykke med træningen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share