FinForm og Fitness.dk fusionerer


JJ1
 Share

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

AHH shit sorry  :blush:  Jeg kom lige til at forveksle Hardwork med Equinox  :innocent:

Jeg syntes hardwork ved valby station er et helt ok center, og faktisk det jeg foretrækker når jeg er i valby  :smile: De har squatrack, og mener de har DB`s op til 45 kg  :smile:

Det var Equinox der fortjente min første kommentar om et elendigt center  :wink:

ja ja... misundelse er en god ting. men nu er vi snart over 4000 medlemmer der er rigtig glade for Equinox i Valby. du kan da pruste så meget du vil i dig eget aflukkede område med styrketræning. Og da centeret er lidt over 1 år gammelt, er der ikke noget at klage over ift. omklædning, faciliteter mv.

Misundelse?!??

hvis du har nogen direkte tilknytning til centeret (eqinox) så er den ovenstående post da en elendig reklame for deres indstilling..

Læs tråden og fat at Granhof IKKE er i målgruppen. Derfor er der ingen grund til at tillægge ham en egenskab som misundelse.

F.eks. foretrækker jeg steder som det gamle perfect fitness i farimagsgade.

Baggård, fyldt med krudtabe, gamle gode maskiner, powerrack, squatrack, svamp i badet, en sol man frygtede ville falde ned i hovedet på en når man grillede og en fed ubetalelig stemning af hardcore træning.

Saryn Muldrow Danmarks eneste Miss Fitness olympia syntes også faciliteterne var tilfredstillende. Sammen med flere danske mestre i bodybuilding.

Fra mit udgangspun kt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Hvis du er ansat i Equinox, eller bare træner der, så er lykkelig for, at jeg aldrig kommer til at træne det sted!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

AHH shit sorry :blush: Jeg kom lige til at forveksle Hardwork med Equinox :innocent:

Jeg syntes hardwork ved valby station er et helt ok center, og faktisk det jeg foretrækker når jeg er i valby :smile: De har squatrack, og mener de har DB`s op til 45 kg :smile:

Det var Equinox der fortjente min første kommentar om et elendigt center :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

ja ja... misundelse er en god ting. men nu er vi snart over 4000 medlemmer der er rigtig glade for Equinox i Valby. du kan da pruste så meget du vil i dig eget aflukkede område med styrketræning. Og da centeret er lidt over 1 år gammelt, er der ikke noget at klage over ift. omklædning, faciliteter mv.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

AHH shit sorry :blush: Jeg kom lige til at forveksle Hardwork med Equinox :innocent:

Jeg syntes hardwork ved valby station er et helt ok center, og faktisk det jeg foretrækker når jeg er i valby :smile: De har squatrack, og mener de har DB`s op til 45 kg :smile:

Det var Equinox der fortjente min første kommentar om et elendigt center :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

ja ja... misundelse er en god ting. men nu er vi snart over 4000 medlemmer der er rigtig glade for Equinox i Valby. du kan da pruste så meget du vil i dig eget aflukkede område med styrketræning. Og da centeret er lidt over 1 år gammelt, er der ikke noget at klage over ift. omklædning, faciliteter mv.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk, at gennemsnits-danskeren synes, at de store centre er lækre og indbydende, og at de herfor har større lyst til at frekventere disse, end de små, oftest slidte og beskidte, jernhuler I elsker.

<{POST_SNAPBACK}>

Godt man ikke er gennemsnitlig! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Beklager den alternative quoteform.

*********************

PtPoul

Misundelse?!??

hvis du har nogen direkte tilknytning til centeret (eqinox) så er den ovenstående post da en elendig reklame for deres indstilling.. Læs tråden og fat at Granhof IKKE er i målgruppen. Derfor er der ingen grund til at tillægge ham en egenskab som misundelse. F.eks. foretrækker jeg steder som det gamle perfect fitness i farimagsgade. Baggård, fyldt med krudtabe, gamle gode maskiner, powerrack, squatrack, svamp i badet, en sol man frygtede ville falde ned i hovedet på en når man grillede og en fed ubetalelig stemning af hardcore træning. Saryn Muldrow Danmarks eneste Miss Fitness olympia syntes også faciliteterne var tilfredstillende. Sammen med flere danske mestre i bodybuilding. Fra mit udgangspun kt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning. Hvis du er ansat i Equinox, eller bare træner der, så er lykkelig for, at jeg aldrig kommer til at træne det sted!

*************

PtPoul, jeg tror dit svar taler HELT for sig selv :cooldance:

Hvis dig, din makker og frk. Muldrow har lyst til at træne i baggården, så vil jeg ønske jer rigtig god fornøjelse.

Intentionen i dit indlæg er at man skal træne det sted, der passer til egen træningsform/stil, så hvorfor kritisere de store centre. De satser på en anden målgruppe end dig. Så prøv at være glad for DINE træningssteder og koncentrer dig om det.

Det er over min fattevne at man kan være så negativ overfor steder, man ikke selv har lyst til at træne. Jeg spiller tilfældigvis ikke tennis, men derfor mener jeg

da ikke at KB's træningsanlæg på Frb. er et lortetennisanlæg ?? Sådan skulle det være hvis man skulle følge dit ræsonnement.

Og nej, jeg er ikke ansat i Equinox og har ingen trang overhovedet til at reklamere for stedet. Det må sælge sig selv. Jeg træner bare i Valby med 4000 andre glade amatører. Ligesom der er masser af andre der træner i HardWork Valby og som vel er glade for det.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Netikette:

man psykanalyserer ikke andre debatører!

Man diskuterer på et sagligt grundlag ud fra det de skriver..

Stavning.. Mine posts er fyldt med tyrkfejl. Det tager jeg ikke så tungt, så længe budskabet når igennem.

Et sted stavet Equinox med U et andet sted uden. Men man retter IKKE andre debatørers tegnsætning eller stavning!

For overskuelighedens skyld:

hvis du har nogen direkte tilknytning til centeret (eqinox) så er den ovenstående post da en elendig reklame for deres indstilling..

Læs tråden og fat at Granhof IKKE er i målgruppen. Derfor er der ingen grund til at tillægge ham en egenskab som misundelse.

F.eks. foretrækker jeg steder som det gamle perfect fitness i farimagsgade.

Baggård, fyldt med krudtabe, gamle gode maskiner, powerrack, squatrack, svamp i badet, en sol man frygtede ville falde ned i hovedet på en når man grillede og en fed ubetalelig stemning af hardcore træning.

Saryn Muldrow Danmarks eneste Miss Fitness olympia syntes også faciliteterne var tilfredstillende. Sammen med flere danske mestre i bodybuilding.

Fra mit udgangspun kt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Hvis du er ansat i Equinox, eller bare træner der, så er lykkelig for, at jeg aldrig kommer til at træne det sted!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Må sige at jeg er overrasket over reaktionerne på sammenlægningen af Finform og fitnessdk. Indlæggene handler egentlig mest om for og imod diverse centre, men vi har vel alle vores favorit sted og det er som regel det sted vi er medlemmer, ellers var vi der vel ikke.

Jeg har selv trænet i FinForm i Herning i 3 år nu og det er det bedste der er sket for mig. Det er et center der giver plads til alle og det er et center med en god atmosfære.

Det kan godt være der ikke er udstyr til jer der vil bøje stænger, eller hvad det var der blev skrevet og det kan også godt være at musikken ikke er alt dominerende, men det kan jo også være at den gruppe af træningsinteresserede ikke er målgruppen for Finform.

For mig, der startede som ekstrem overvægtig, var det dejligt at der også var plads til sådan en som mig. Der var endda et hold hvor min dengang 9 årige datter kunne gå på. Motion er i dag noget vi dyrker sammen og en sundere livsstil er blevet en del af vores hverdag.

Havde det været et center med ene små smarte piger og fyre der bøjede stænger, så var jeg nok ikke blevet der.

Efter sammenlægningen har Finform og Fitnessdk tilsammen 50.000 medlemmer. Det må man da sige er rigtig godt gået. De må have ramt noget rigtig i forhold til den træningsform den almene dansker ønsker.

Jeg synes det bliver helt vild formidabelt at vi nu får muligheden for at træne i 23 centre landet over. Det betyder at næsten uanset hvor man er i Danmark på ferie eller på besøg, så kan man stadig passe sin træning

Conceptet hos Finform og Fitnessdk er jo meget ens, så jeg tror ikke der bliver de store ændringer for os medlemmer.

Jeg vil i hvert til fald ønske begge kæder tillykke med fusionen.

Link to comment
Share on other sites

Netikette:

man psykanalyserer ikke andre debatører!

Man diskuterer på et sagligt grundlag ud fra det de skriver..

Stavning.. Mine posts er fyldt med tyrkfejl. Det tager jeg ikke så tungt, så længe budskabet når igennem.

Et sted stavet Equinox med U et andet sted uden. Men man retter IKKE andre debatørers tegnsætning eller stavning!

For overskuelighedens skyld:

hvis du har nogen direkte tilknytning til centeret (eqinox) så er den ovenstående post da en elendig reklame for deres indstilling..

Læs tråden og fat at Granhof IKKE er i målgruppen. Derfor er der ingen grund til at tillægge ham en egenskab som misundelse.

F.eks. foretrækker jeg steder som det gamle perfect fitness i farimagsgade.

Baggård, fyldt med krudtabe, gamle gode maskiner, powerrack, squatrack, svamp i badet, en sol man frygtede ville falde ned i hovedet på en når man grillede og en fed ubetalelig stemning af hardcore træning.

Saryn Muldrow Danmarks eneste Miss Fitness olympia syntes også faciliteterne var tilfredstillende. Sammen med flere danske mestre i bodybuilding.

Fra mit udgangspun kt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Hvis du er ansat i Equinox, eller bare træner der, så er lykkelig for, at jeg aldrig kommer til at træne det sted!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fik aldrig noget svar fra dig på mit indlæg.

Hvor er det saglige i at du kalder "de fleste centre for lortecentre" ?

Link to comment
Share on other sites

For mig...

Jeg skriver lige bagefter at de er fremragende for gennemsnitsdanskeren.

Fra mit udgangspunkt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Læg mærke til at jeg forklarer mig, ved at lave tekstuddrag fra min oprindelige post.

:sleeping:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig det er ok sagligt, hvis du læser det i den rette kontekst:

Fra mit udgangspun kt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Edit: too slow :blush:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

PtPoul, jeg tror dit svar taler HELT for sig selv  :cooldance:

Hvis dig, din makker og frk. Muldrow har lyst til at træne i baggården, så vil jeg ønske jer rigtig god fornøjelse.

Intentionen i dit indlæg er at man skal træne det sted, der passer til egen træningsform/stil, så hvorfor kritisere de store centre. De satser på en anden målgruppe end dig. Så prøv at være glad for DINE træningssteder og koncentrer dig om det.

Det er over min fattevne at man kan være så negativ overfor steder, man ikke selv har lyst til at træne. Jeg spiller tilfældigvis ikke tennis, men derfor mener jeg

da ikke at KB's træningsanlæg på Frb. er et lortetennisanlæg ?? Sådan skulle det være hvis man skulle følge dit ræsonnement.

Og nej, jeg er ikke ansat i Equinox og har ingen trang overhovedet til at reklamere for stedet. Det må sælge sig selv. Jeg træner bare i Valby med 4000 andre glade amatører. Ligesom der er masser af andre der træner i HardWork Valby og som vel er glade for det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har trænet både 1 år i fitnessDK i aalborg og århus og nu et års tid i AUS.

Som jeg har oplevet forholdene, er problemet netop at dem der træner i fitnessdk(omkring min årgang ihvertfald), ikke har andre mål med deres træning end dem i baggården. Men deres metoder for at opnå resultaterne differencer en hel del.

I fintess dk prøvede jeg at få lagt et program både i århus og aalborg, begge steder var programmet gennemsyret af maskiner, mange reps, isolationsøvelser og fulgt af forklaringer om det var vigtigt at ramme muskelen fra flere vinkler så den ikke kun voksede i den ene ende og desligende. Når hele konceptet bekræfter en i at det er den rigtige vej til at blive stor og lee, er det svært at komme og påstå noget andet.

I baggårdscenteret er der ikke noget koncept at "hoppe" ind i og man er tvunget til selv at opsøge oplsyninger om hvordan og hvorledes man bedst bliver lee.

Det sidst har i mit tilfælde vist sig at være langt det mest effektive :smile:

Link to comment
Share on other sites

I baggårdscenteret er der ikke noget koncept at "hoppe" ind i og man er tvunget til selv at opsøge oplsyninger om hvordan og hvorledes man bedst bliver lee.

He he, det har jeg nu altid selv gjort.. Det med Lee' he' en kommer nok en dag :4whistling:

Anygay, alle de steder jeg har trænet, har der været mulighed for at få vejledning fra en instruktør. Hvor kompetent den har været ved jeg ikke, jeg har lært mig the basics selv.

Jeg forstår ikke helt din pointe med at målene er de samme for folk alle steder.

Det er ikke min oplevelse.

I hardcore centre fyrer man den simpelt hen mere af, da alle omkring en gør det!

Det er ikke min oplevelse i sats/fitness.dk/hardwork.

Hvilket også er fint nok, det er en anden målgruppe og et i virkeligheden vigtigere formål: forbedret helse, livskvalitet etc..

Dem der kører max træning træner af forfængelighed eller simpelt hen for at prøve grænser af.. Det kan godt være mange i sats etc. også træner for udseendets skyld, men de fleste opnår kun den helsebringende effekt pga. deres lave træningsintensitet :wink:

Link to comment
Share on other sites

For mig...

Jeg skriver lige bagefter at de er fremragende for gennemsnitsdanskeren.

Fra mit udgangspunkt er de fleste centre lortecentre! Men de er fremgragende for gennemsnitsdanskeren der ikke vil hardcore træning.

Læg mærke til at jeg forklarer mig, ved at lave tekstuddrag fra min oprindelige post.

:sleeping:

<{POST_SNAPBACK}>

Fint nok. Du tager en lille del ud af dit samlede indlæg som forsvar. Men, hvis man læser HELE dit indlæg samlet set, bærer det præg af en meget aggresiv undertone som ikke er til at tage fejl af - det har andre også bemærket. Det tror jeg også du selv kan se, idet du virker noget mere afdæmpet i dine senere indlæg - tak for det - det klæder dig noget bedre.

Og nu vil jeg tage til træning som den lalleglade amatør jeg er... og uha hvor jeg nyder det :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Øhm, jeg tager anstød af at du mener andre er misundelige over faciliteterne i equinox.. Underligt da jeg ikke kan forestille mig at der er nogen synderlig prisforskel på eq og hw.

Tror du jeg er interesseret i hvad du syntes klæder mig?

Når jeg moderere migselv handler det om, hvordan jeg føler er værdigt at præsentere mig selv. Ikke at din mangel på netikette og intellekt støder mig mindre.

Den agressive undertone er en reaktion af dine underlødige posts. Jeg syntes forøvrigt jeg ganske klart kommunikerer min holdning ud. Andre i tråden forstår den fint. Nu mangler vi bare dig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i Sats og Fitnessdk og synes, det er glimerende med de gode omgivelser i pæne og rene lokaler. Det kan godt være radioen er dødsyg, men til gengæld er pigerne mange og ganske kønne.

Jeg har også trænet i kældre, i Farimagsgade og på Lygten. Det er noget helt andet og alligevel ikke. Musikken var ikke meget anderledes men klientellet var. Det er smag og behag mener jeg, og kan man ikke træne, fordi musikken er forkert, er det træningen, den er gal med.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor det er et mål i sig selv at smide med vægtene og grynte ukontrolleret? Da jeg gik op i styrkeløft, var der ingen atleter, der smed med vægtene. Det hele var kontrolleret.

Mht. emnet så er vejen frem fusioner og bedre indtjening for kæderne. Ingen driver et center for at gøre andre glade. Det er bare målet til at tjene penge, for det er jo en forretning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt din pointe med at målene er de samme for folk alle steder.

Det er ikke min oplevelse.

I hardcore centre fyrer man den simpelt hen mere af, da alle omkring en gør det!

<{POST_SNAPBACK}>

I FintessDK fyrede man den ikke af, fordi det var ikke den bedste måde at opnå masse/styrke på iforhold til filosofien på stedet. Dem jeg trænede med og dem jeg spurgte til råds (jeg er generelt en spørge-jørgen, når jeg skal optimerer min træning :wink: ) var lige så meget ude efter masse og styrke som jeg var og som det fornuftige klientel i AUS er. Midlerne varier bare utrolig meget fra sted til sted.

At min oplevelse har været anderledes end din, kan måske være et udtryk for jeg kun bevægede mig blandt dem som jeg kunne se, at jeg træningsmæssigt havde fælles træk med. Det kan derfor godt være de er minoritet i de store centere, men de er der og de ved ikke bedre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I baggårdscenteret er der ikke noget koncept at "hoppe" ind i og man er tvunget til selv at opsøge oplsyninger om hvordan og hvorledes man bedst bliver lee.

He he, det har jeg nu altid selv gjort.. Det med Lee' he' en kommer nok en dag :4whistling:

Anygay, alle de steder jeg har trænet, har der været mulighed for at få vejledning fra en instruktør. Hvor kompetent den har været ved jeg ikke, jeg har lært mig the basics selv.

Jeg forstår ikke helt din pointe med at målene er de samme for folk alle steder.

Det er ikke min oplevelse.

I hardcore centre fyrer man den simpelt hen mere af, da alle omkring en gør det!

Det er ikke min oplevelse i sats/fitness.dk/hardwork.

Hvilket også er fint nok, det er en anden målgruppe og et i virkeligheden vigtigere formål: forbedret helse, livskvalitet etc..

Dem der kører max træning træner af forfængelighed eller simpelt hen for at prøve grænser af.. Det kan godt være mange i sats etc. også træner for udseendets skyld, men de fleste opnår kun den helsebringende effekt pga. deres lave træningsintensitet :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forstår godt pointen.

Det er et klassisk argument i fittnescentrene vs styrkehulerne-duskussionen at folk der ikke træner for det samme. Men det interessante her er ikke, hvad de træner for, men hvad de startede med at træne for.

For de fleste nystartede i et fitnesscenter ved ikke særlig meget om styrketræning, og derfor køber de råt, hvad instruktørerne og de andre, som træner i centret siger og træner så derefter. Så hvis du træner et sted, hvor alle andre dødløfter og squatter, så er der nok en god chance for, at du selv starter på det. Hvorimod, hvis du træner et sted, hvor instruktøren råber rygskade efter dig, bare du tænker på dødløft, så begynder du nok ikke at dødløfte.

Feks selvom om der er mange konkurrencestyrkeløftere på MOL, så er der nok ikke en eneste af dem, som begyndte at styrketræne med det formål at stille op i styrkeløft, det er blot en mulighed, som man er blevet gjort opmærksom på at der er (på MOL eller fordi man mødte styrkeløftere i centrene).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share