FinForm og Fitness.dk fusionerer


JJ1
 Share

Recommended Posts

Nu er der jo mange almindelige lægemidler som er på dobing listen. F.eks. får min træningspartner noget astma medicin som er forbudt. Jeg kan forstå at man som konkurrence atlet må finde sig i at bruge mindre effektive midler eller finde andre løsninger sammen med lægen.

Men hvorfor skulle min kammerat ikke kunne træne ganske almindelig motion i et motion center bare fordi han har astma? Det giver ingen mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjek en anden MOL tråd for diskussion af krudt og anvendelsen af dopingmidlerher

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ADD er hurtige til at kritisere alle der ikke er med og fremstille sig selv som den ultimative løsning. Det er ADD ikke! Men det er så vidt jeg ved den eneste måde at få testet på.

Hvis man vil doping problemet til livs i motionscentrene er det mere interessant at kunne bestemme tidspunkt og hvem der skal testes. Der er altid nogen der mistænkes af gode grunde, og man ville kunne fjerne langt flere syndere på den vis.

Det kan selvfølgelig føre til an hetz imod enkelte medlemmer, men en clean test out of competition er uafviselig. TIng som hgh, igf1 og insulin vil ikke blive valgt af en ganske almindelig motionist for at komme uden om en doping test.

De ting motionister almindeligt anvender har lange sporingstider.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er nu temlig sikker på, at klubber og centrer kan få testet lige nøjagtig dem de vil igennem deres samarbejde med ADD. Det kræver blot, at klubben betaler for testen af dem ADD ikke ser grund til at teste. I tilfælde af at testen er positiv sender man så regningen til den dopingdømte. :smile:

Nu er der jo mange almindelige lægemidler som er på dobing listen. F.eks. får min træningspartner noget astma medicin som er forbudt. Jeg kan forstå at man som konkurrence atlet må finde sig i at bruge mindre effektive midler eller finde andre løsninger sammen med lægen.

Men hvorfor skulle min kammerat ikke kunne træne ganske almindelig motion i et motion center bare fordi han har astma? Det giver ingen mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan han også sagtens. Han skal bare kunne dokumentere at han skal medicineres, når han beder ADD om dispensation fra dopinglisten. Da jeg skulle have en inhalator mod bronchitis, var den også på dopinglisten, men jeg fik dispensation på ingen tid ved fremvisning af lægeunderskrevet attest og så var den ikke længere. Man skal dog bare huske at få en sådan, ellers kan det måske godt give lidt ballade hvis man skal testes :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener rent faktisk kun, at man skal have dispentationen såfremt man testes i en konkurrencesituation. Ved test under træning vil jeg mene, at det er nok at gører kontrolanterne opmærksome på at man tager det pågældende præparat. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu temlig sikker på, at klubber og centrer kan få testet lige nøjagtig dem de vil igennem deres samarbejde med ADD. Det kræver blot, at klubben betaler for testen af dem ADD ikke ser grund til at teste. I tilfælde af at testen er positiv sender man så regningen til den dopingdømte. smile.gif

Vi fik at vide at da OBBC var med i dif via dsf sp bestemte ADD suverænt hvem de ville teste hvornår, og obbc havde ikke nogen indflydelse på det længere.

For private motionscentre er det måske anderledes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu temlig sikker på, at klubber og centrer kan få testet lige nøjagtig dem de vil igennem deres samarbejde med ADD. Det kræver blot, at klubben betaler for testen af dem ADD ikke ser grund til at teste. I tilfælde af at testen er positiv sender man så regningen til den dopingdømte. smile.gif

Vi fik at vide at da OBBC var med i dif via dsf sp bestemte ADD suverænt hvem de ville teste hvornår, og obbc havde ikke nogen indflydelse på det længere.

For private motionscentre er det måske anderledes?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu mente jeg, at klubben/centeret havde mulighed for selv at betale for ekstra test af folk de mente var mistænklige. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share